ŘÍZENÍ VLASTNÍ STAVEBNÍ FIRMY Jana Frková - Přednášky na
Znalost podnikatelství Aby malé a střední podnikání bylo udržitelné a podniky neměly životnost jen několik málo let, k tomu by napomohlo vzdělávání v podnikatelství a to na všech stupních. Vstup do světa podnikání, do světa osobních rizik, tvrdého konkurenčního prostředí a vysokých nároků na výkonnost a čas podnikatele vyžaduje do určité míry specifický typ osobnosti, ale klade i nároky na připravenost podnikatele k „ umění podnikatelství“.
Dá se podnikání naučit? Odpověď: Minimálně se dá na podnikatelství připravit: Informace znalost Z hlediska osobnostních předpokladů lze řešit (projdete testem typologie osobnosti): Typologické vědění není jenom vodítkem pro pracovní vztahy, ale může nabídnout mnohé, co je užitečné také všude tam, kde je třeba ovlivňovat jiné lidi tím, že jim lépe porozumíme, pochopíme, o co usilují, a naučíme se přistupovat k nim způsobem, který jim vyhovuje. (M. Čakrt)
Témata přednášek: Podnikatelské prostředí v ČR, srovnání s jinými zeměmi Ekonomický potenciál malých firem Specifika malého podnikání Osobnost podnikatele a příčiny jeho selhání Životní cyklus malé firmy Hranice schopností podnikatele Budování malého podniku, podnikatelský plán
Zkušenosti z jiných zemí – Izrael Formy financování – vlastní majetek, rizikový kapitál, bussines angels, leasing, banky, podpůrné fondy… Založení podnikatelského subjektu (FO, PO) Problematika daní a sociálního a zdravotního pojištění podnikatele
Splnění zápočtu Zpracování a prezentace vlastního podnikatelského plánu (zkrácená verze) formou Elevator Pitch – viz ppt Účast na výuce více než 50 %
Odborná literatura Frková, J.: Malé a střední podnikání. Výukový materiál MUVS Barow, C., Burke, G., Molian D., Brown, R.: Enerprise Development: The Challeges of Starting, Growing and Selling Businesesses. Thomson, Michael E. Gerber: Ppodnikatelský mýtus. ManagementPress Leo Vodáček - Oĺga Vodáčková: Malé a střední podniky: konkurence a aliance v evropské unii. ManagementPress Udo Wupperfeld: Podnikatelský plán pro úspěšný start. ManagementPress Jiří Stýblo: Personální řízení v malých a středních podnicích. ManagementPress Peter F. Drucker : Drucker na každý den. ManagementPress Miloš Toman: Intuitivní marketing. ManagementPress Schumacher, E. F: Small is Beautiful: 25 Years Later, Hartley Marks Publishers Inc
Internetové odkazy ?ks=883 ?ks=883