ŘÍZENÍ VLASTNÍ STAVEBNÍ FIRMY Jana Frková - Přednášky na

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Vzdělávací technologie kurzu podnikatelství pro techniky
Řízení lidských zdrojů
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
CzechInvest Koncepce podpory investic
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
13. prosinec 2006 Kontrolní den VÚBP, Praha Projekt č. CZ / /0349 Kontaktní místo bezpečnosti a ochrany zdraví při práci pro region hl. m.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Jak se učí inovační podnikání
Motivační seminář Opava Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována.
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
ŘÍZENÍ VLASTNÍ STAVEBNÍ FIRMY Jana Frková - Přednášky na
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
VÝZNAM MSP. MSP jsou (1/2) významným stabilizujícím sociálním prvkem – absorpce uvolněných prac. sil, vyplňují tržní „niky“ tam, kde to pro velké podniky.
SMALL BUSINESS Modulový výcvikový a vzdělávací program pro začínající podnikatele.
R VY a Aplikovaná informatika Aplikovaná informatika Prezentace studijních oborů 2013.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Portál veřejné správy spolupráce s BusinessInfo CS – Zákaznická řešení pro státní správu Ing. Jitka Novotná Ministerstvo informatiky.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační strategie Manfred Hellmich Inovace 2006 Praha 5. prosince 2006.
1 O čem budeme dnes hovořit: Management MSP Marketing MSP Tvorba cen.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Buďte vítáni na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Sociální podnikání jako způsob myšlení a tvořivosti požadované klíčové kompetence pro vedení sociálního podniku Ing. Vojtěch Miler PPSD Personální a poradenské.
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
Vratislav Paulík ředitel projektů
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Podnikání v oboru družstevního peněžnictví a jeho efektivnost ESFS Řízená konzultace 15. Prosince 2006.
Individuální podnikání
Personální plán pro podnikatelský plán
Struktura podnikatelského plánu
1. Zvolte předmět podnikání Zdůvodněte výběr – přesně určete podle přílohy Živnostenského zákona * - Při zvažování a hledání předmětu podnikání.
Sociální ekonomika PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD. Předmět představuje studentům SOuhrnkoncept sociálního podnikání, jeho zásadní principy, včetně praktických.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Podnik Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Národní síť Zdravých měst ČR Zdravotní plán města.
FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
Základy pedagogické metodologie Kateřina Vlčková Katedra pedagogiky PdF MU PS 2015.
Vyučení. Duální odborné vzdělání Mag. Michael Gassner Hospodářská komora Dolního Rakouska, oddělení – vzdělávání.
Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Lidské zdroje jako jedna z priorit RIS3 strategie
PROJEKTOVÝ LIST Pro zjišťování informací o projektových záměrech pro účely zvýšení absorpční kapacity v prioritních osách VaVpI.
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Individuální podnikání
Individuální podnikání
Sociální ekonomika PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD.
Transkript prezentace:

ŘÍZENÍ VLASTNÍ STAVEBNÍ FIRMY Jana Frková - Přednášky na

Znalost podnikatelství Aby malé a střední podnikání bylo udržitelné a podniky neměly životnost jen několik málo let, k tomu by napomohlo vzdělávání v podnikatelství a to na všech stupních. Vstup do světa podnikání, do světa osobních rizik, tvrdého konkurenčního prostředí a vysokých nároků na výkonnost a čas podnikatele vyžaduje do určité míry specifický typ osobnosti, ale klade i nároky na připravenost podnikatele k „ umění podnikatelství“.

Dá se podnikání naučit? Odpověď: Minimálně se dá na podnikatelství připravit: Informace znalost Z hlediska osobnostních předpokladů lze řešit (projdete testem typologie osobnosti): Typologické vědění není jenom vodítkem pro pracovní vztahy, ale může nabídnout mnohé, co je užitečné také všude tam, kde je třeba ovlivňovat jiné lidi tím, že jim lépe porozumíme, pochopíme, o co usilují, a naučíme se přistupovat k nim způsobem, který jim vyhovuje. (M. Čakrt)

Témata přednášek: Podnikatelské prostředí v ČR, srovnání s jinými zeměmi Ekonomický potenciál malých firem Specifika malého podnikání Osobnost podnikatele a příčiny jeho selhání Životní cyklus malé firmy Hranice schopností podnikatele Budování malého podniku, podnikatelský plán

Zkušenosti z jiných zemí – Izrael Formy financování – vlastní majetek, rizikový kapitál, bussines angels, leasing, banky, podpůrné fondy… Založení podnikatelského subjektu (FO, PO) Problematika daní a sociálního a zdravotního pojištění podnikatele

Splnění zápočtu Zpracování a prezentace vlastního podnikatelského plánu (zkrácená verze) formou Elevator Pitch – viz ppt Účast na výuce více než 50 %

Odborná literatura Frková, J.: Malé a střední podnikání. Výukový materiál MUVS Barow, C., Burke, G., Molian D., Brown, R.: Enerprise Development: The Challeges of Starting, Growing and Selling Businesesses. Thomson, Michael E. Gerber: Ppodnikatelský mýtus. ManagementPress Leo Vodáček - Oĺga Vodáčková: Malé a střední podniky: konkurence a aliance v evropské unii. ManagementPress Udo Wupperfeld: Podnikatelský plán pro úspěšný start. ManagementPress Jiří Stýblo: Personální řízení v malých a středních podnicích. ManagementPress Peter F. Drucker : Drucker na každý den. ManagementPress Miloš Toman: Intuitivní marketing. ManagementPress Schumacher, E. F: Small is Beautiful: 25 Years Later, Hartley  Marks Publishers Inc

Internetové odkazy ?ks=883 ?ks=883