Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Advertisements

Modální slovesa a jejich opisné tvary
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_06
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_01
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_20
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_16
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_01
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_06
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_10 Název materiálu: Vyjadřování věku a udávání času Tematická oblast: Angličtina 1. ročník – strojírenské.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_04
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_18
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_20
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_10
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_05
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_06
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_01_prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_03 Název materiálu: Zájmena Tematická oblast: Angličtina 1. ročník – strojírenské obory Anotace: Zájmena.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_15
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_13 Název materiálu: Vazba „be going to“ Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské obory.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_10
Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu: „EU peníze školám“ registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Projekt je financován z Evropského sociálního.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_05
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_08
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_09 
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_05
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_14
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_09
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_01
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_08 Název materiálu: Modální slovesa – gramatická cvičení Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_17
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_16 Název materiálu: Kulturní památky 2 Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_03
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_03
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_04
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_58.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_18 Název materiálu:Předložky - test Tematická oblast:Německý jazyk 2. ročník Anotace:Prezentace testuje.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_12
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_05
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_19
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_18.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07 Název materiálu: Modální slovesa Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské obory  Anotace: Modální slovesa patří mezi hojně používaná slovesa s některými specifickými vlastnostmi. Prezentace slouží k jejich výkladu. Cílem práce je vytvořit podpůrný materiál pro výuku studentů tříletých učebních oborů. Očekávaný výstup: Žák dovede používat modální slovesa, dovede vytvořit otázku a zápor. Klíčová slova: modální slovesa, otázka, zápor Metodika: Zpracovaný materiál slouží k výkladu modálních sloves. Prezentace může být rozeslána žákům elektronicky nebo ji lze prezentovat elektronicky ve výuce. Obor: tříleté učební obory Ročník: 2. Autor: Ing. Petr Kašpar Zpracováno dne: 20. 1. 2013 Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebním a fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla.

Modální slovesa

Modální slovesa I can – mohu, umím I must – musím I may - smím

Modální slovesa Zvláštnosti modálních (způsobových sloves) - mají stejný tvar ve všech osobách - otázka se tvoří změnou slovosledu - nemají infinitiv - po modálním slovese následuje významové sloveso bez „to“ - zápor se tvoří pomocí „not“

Modální slovesa - časování Příklady časování: you can – ty můžeš she can – ona může we can – my můžeme you must – ty musíš he must on musí they must – oni musí you may – ty smíš it may – to (ono) smí we may – my smíme

Modální slovesa - otázka Otázka se tvoří přehozením podmětu se slovesem: Např.: Can you? – Můžeš? Can he? – Může on? Must she? – Musí ona? Must they? – Musí oni? May I? – Smím? May we? – Smíme?

Modální slovesa Po modálním slovese následuje významové sloveso bez „to“. Např.: We can go out. - My můžeme jít ven. She can watch TV. – Ona se může dívat na televizi. I must write homework. – Já musím psát domácí úkol. They must phone him. – Oni mu musí zavolat. You may go to the cinema. - Smíš jít do kina. He may vist his friends. – On smí navštívit své kamarády.

Modální slovesa - zápor Zápor se tvoří přidáním „not“ Např.: We can not come tonight. – Dnes večer nemůžeme přijít. He can‘t sing. – On neumí zpívat. Pozor: Zápor slovesa must se tvoří pomocí need not (needn‘t). I need not go there. – Nemusím tam jít. They needn‘t work in the garden. – Oni nemusí pracovat na zahradě. Zápor slovesa may se tvoří pomocí must not (mustn‘t) He must not do it. – Nesmí to dělat. We mustn‘t forget it. - My to nesmíme zapomenout.

Modální slovesa - opisy Protože modální slovesa nemají infinitiv musí se opisovat. can = to be able to must = have to may = to be allowed to Sloveso „be“ („have“) se časuje a za „to“ následuje významové sloveso. I am able to speak English. – Mohu (umím) mluvit anglicky. We have to go. – My musíme jít. She is allowed to buy a new dress. – Ona si smí koupit nové šaty.