Time management.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Action academy  Problém 1  Nezvládání časových nároků se často projeví nestíháním termínů, jindy pak kvalitou práce. Většinou.
Advertisements

ČÍNSKÉ PŘÍSLOVÍ.
JAK SE STARAT O PSA DENISA SOVOVÁ.
Člověk náhle zemřel... Najednou uviděl, jak se k němu blíží Bůh - s kufrem v pravici. -Synu, přišel čas, musíme jít... Člověk se zeptal: - Proč tak.
Systém včasného varování pro odhalení symptomů krize stavebního projektu Ing. Michal Vondruška K126.
Time management.
Efektivnost řídící práce
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
Základní škola Planá nad Lužnicí Hana Vellánová
Připrava na přijetí svátosti BIŘMOVÁNÍ
TAČR 11. února 2015 Gabriela Jirátová. Co brání ženám ve výzkumné a řídící činnosti? Co je transfer technologií?
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Drogy Výchova ke zdraví.
Outsourcing a Facility Management
Specifická příprava na závod Aneb jak porazit stavitele a ne sám sebe.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Personální management
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
Moudrosti od Ronníka F5 + myška.
Úsměv je levnější než elektřina a dává více světla.
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Komunikace a její využití v řízení
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Je zbožnost cool? ZAJÍMAVÁ ZÁBAVNÁ PŘITAŽLIVÁ. Jak lidé kolem nás vidí zbožnost? Je to něco společného s Bohem Je to nuda Nejspíš to nemá žádný praktický.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Mateřská školka - Zlonín
Trénink týmu porodního sálu
VY_62_INOVACE_1_2_01 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová.“ Finanční plánování.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
Projektový management Přednáška č. 1 Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní.
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Time management NOE, Vyškov 2014.
Time management.
Umění být manažerem Semestrální práce k předmětu MAB Petra Lenková 2009/2010.
Finanční řízení podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Manager nebo leader? Management je pozice
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
11. Time management a řízení týmů Čas jako vzácný statek Týmy – efektivní způsob práce v podniku.
Finanční gramotnost – klidná cesta rozbouřeným mořem financí Jaké znalosti a dovednosti musíme mít, abychom naplnili vlastní cíle?
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
6 NÁPOJŮ, KTERÉ BYSTE NEMĚLI PÍT PŘED BĚHÁNÍM Jak na běžecké tejpování.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření28.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
 PLÁNOVÁNÍ = stanovení cíle a postupných kroků, jak ho dosáhneme.  ORGANIZOVÁNÍ= koordinace zdrojů a činností směrem k dosažení vytýčeného cíle.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Veřejné zakázky na zpracování územního plánování Porada pro ÚÚP
Hudba: Floyd Cramer – Unchained melody Nepřítel zabírá v naší hlavě víc místa, než přítel v našem srdci.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Slaminková Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Výchova ke zdraví TEMA: Denní režim ČÍSLO.
Práva a povinnosti mezi manželi
Úsměv je levnější než elektřina
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
OBČAN Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Plánované rodičovství
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vztahy a pravidla soužití - obec
Time management. Time management Time management řízení času soubor dovedností pro lepší využití svého času k dosažení produktivity.
Typ klienta.
Kdo je víc? ŘŠ nebo ZŘŠ? Dagmar Chroboková Petr Lehký.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Povšechné zásady: Time managementu:
VŠE O PENĚZÍCH..
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Time management

Kdo neřídí – je řízen time = čas management = vedení, správa, obratné řízení, Jedná se tedy o jakousi správu času, neboli „Jak řídit svůj čas“.

Jedna z velmi mála věcí, která je na světě opravdu spravedlivá, je právě čas. S časem se musí hospodařit jako s penězi! Když uděláte chybu a přijdete o peníze, je to velmi nepříjemné, ale většinou je tato ztráta nahraditelná.

Ztráta času je nenahraditelná! Výsledkem nesprávného zacházení s časem jsou : stresy poškozené zdraví finanční ztráty nesplněné vlastní cíle nenaplněné představy o životě.

CÍl -vyzískat ze svého času co možná nejvíce dosáhnout toho, abychom měli čas na všechno, co pokládáme za důležité mít čas na odpočinek, přátele, na rodinu i na koníčky vyhnout se stresu dostat svůj časový rozvrh pod kontrolu

Paretův princip Pravidlo známé také jako „20 / 80 “ 20 % příčin způsobuje 80 % výsledků Zbylých 80 % přináší jen 20 % efektu. Pro time management je nejdůležitější rozpoznat, které úkoly spadají do první skupiny, a na ty se zaměřit.

10 pravidel Time managementu 1. Dělat věci podle stanovených priorit (nedopustit, aby urgentní záležitost vytěsnila důležitou) 2. Delegování povinností (Co mohou dělat jiní, ať dělají jiní)   Hřbitovy jsou plné těch, kteří si mysleli, že bez nich to nejde.  Na základě zvolených priorit vybereme tu činnost, která je pro nás nejdůležitější, kterou ovládáme nejlépe, veškeré ostatní povinnosti poté můžeme delegovat dalším lidem. Ti tuto činnost vykonají mnohem lépe a snáze, než bychom ji vykonali my.

10 pravidel Time managementu 3. Efektivně využívat pomůcky (pořídit si kvalitní (vhodné) pomůcky a využívat jich) 4. Systematické plánování času (získáme ucelený pohled na naší vytíženost, snadno si doplníme další povinnosti a předejdeme možné časové kolizi) Pokud budeme používat nevhodné náčiní (nové si nechceme pořídit kvůli velké ceně nebo z lenosti), může se velmi snadno stát, že nakonec ztratíme mnoho času a nevyhneme se stresu, který vznikl právě z časové náročnosti úkonu. Můžeme použít mnoho plánovacích pomůcek. Mezi ně můžeme zařadit velmi známý diář nebo například plánovací software.

10 pravidel Time managementu 5. Umět říci NE (Odmítáme nabídku, nikoliv člověka) Náš čas není o nic méně důležitější než čas kohokoliv jiného 6. Umět s věcmi „švihnout“ (Umět včas odhadnout, na kterou činnost se nehodíme ) Je potřeba si ujasnit, co pro nás daná nabídka znamená, jaké nám přinese výhody a jaké nám naopak může způsobit nepříjemnosti. Říci NE je obzvláště důležité, chce-li nás někdo připravit o náš čas, který máme určený na důležitější věci. Ne všechny věci jsme schopni dělat. Důležité však je si uvědomit, že některou věc / činnost by někdo jiný udělal mnohem lépe, rychleji a kvalitněji je velká výhoda. Ušetří se tím mnoho času…

10 pravidel Time managementu 7. Informovanost (včasná a úplná informovanost je klíčem k dobrému zvládnutí času) 8. Rušivé vlivy ( telefonáty, návštěvy, náhlé a nehlášené porady)  Pokud jsou naopak některé informace neúplné nebo dokonce chybné, snadno dojde ke špatnému odhadu situace. Úkoly a čas si špatně rozvrhneme a dojde tak k velké chybě. Výsledkem může být časová nezvladatelnost a stres.

10 pravidel Time managementu 9. Časové rezervy (pravidlo 60/40) 10.  Uspořádání pracovního místa ( prostorová inteligence) Ideální je naplánovat zhruba 60 % času a zbývajících 40 % si ponechat na případné spontální a neočekávané aktivity Vhodné uspořádání vytváří podmínky pro efektivní práci, zamezuje zbytečnému a časově náročnému hledání. Nepořádek často bývá vytvořen neznalostí, jak si pracovní místo uspořádat, někdy je systém vnucen (i nevědomě) kolegou či nadřízenými. Každý má však svoji individuální prostorovou inteligenci a podle toho si musí své pracovní místo uspořádat

Příběh Najděte v textu příklady nedodržení těchto pravidel a jejich důsledky: Umění říct ne Systematické plánování času Uspořádání pracovního místa Rušivé vlivy Delegování pravomocí Informovanost Dělat věci podle stanovených priorit

Příběh pana XY Diář nevlastní. Už zapomněl, že je odpoledne oslava Rozhoduje se, zda-li pojede do práce MHD nebo automobilem. Vzhledem k ceně se rozhodne využít MHD. Po cestě domů hodlá vyzvednout děti ze školky. Do práce přijde včas. Ví, že musí odevzdat výkres. Začne hledat rozpracovaný výkres a podklady. Ztratí hodinu vzácného času hledáním. Začne na výkresu pracovat. V tom je vyrušen telefonem, kdy mu manželka připomene odpolední oslavu. Slíbí, že vše obstará on sám. Nyní je rozrušen. Rozhodne se odpočinout si. Do odevzdání práce je ještě čas. Není však informován o podnikové poradě – nezájem o dění v podniku. Po zahájení porady je pro něj vyslán kolega. U nadřízeného klesá jeho reputace. Po skončení porady již nemá dostatek času na vypracování výkresu. V práci je přesčas a dokončuje výkres. Výkres odevzdává opožděně Kolegovi kývl na jeho žádost o přípravu podkladů na druhý den. Z práce odchází rovněž pozdě.

Úkol : Přepiš příbeh pana XY tak, aby byly dodrženy zásady time manegementu