Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
NÁRODNÍ ZNAČKA KVALITY KLASA Informace o výsledcích kampaně v letech
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Testování obalu přednáška.
Vybrané metody analýzy
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Životní cyklus výrobku
Produkt.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Marketingový mix Produkt.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Franchise Days Prague 2012, , Corinthia Hotel Prague Farmářské potraviny v kamenných prodejnách.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Marketing Základy a postupy..
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Dotazníkový průzkum ARZ Petr Chroust.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
České Budějovice, červen 2016
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
MARKETING Přednáška P
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Název: Fiktivní firma Autor: Ing. Václav Tomášek
Propagace nových výrobků firmy Kloida a jejich zavádění na trh
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Vítejte na marketingu.
Marketingové strategie
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Ekonomika malých a středních podniků
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Marketing Základy a postupy..
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases

Sledovaná kritéria Cena [k 1 ] Jakost [k 2 ] Značka [k 3 ] Propagace [k 4 ] Propagace [k 4 ] (n = 1-4)

Metodika výzkumu Východiska výzkumu trhu a obchodu SPOTŘEBITEL, ZÁKAZNÍK SPOTŘEBITEL, ZÁKAZNÍK OKOLÍ PRODUKT OKOLÍ PRODUKT chování podnikatelských subjektů se svými produkty s aktivovanými užitnými vlastnostmi chování spotřebitele se svými potřebami, motivačními strukturami, zvyklostmi, sociálním prostředí tržní okolí, které je představováno zpravidla ekonomickými, právními, sociologickými, technickými a kulturními aspekty

Průzkum poptávkové strany (D k ) 150 náhodně vybraných respondentů + BONUS ODPOVĚDI: BONUS ODPOVĚDI:  Četnost nákupů  Preference jednotlivých aspektů nákupů  Preferované typy prodejen  Spotřební chování mužů  Spotřební chování žen

Kriteriální preference před rokem 2000

Kriteriální preference po roce 2000

Kriteriální preference spotřebitelů před rokem 2000 po roce 2000 před rokem 2000 po roce 2000 k x p 1,…..n m 1- 4 k j cena 1203,471. jakost 1193,452. značka 992,874. propagace 1123,253. p max.: 138 k x p 1,…..n m 1- 4 k j cena 1043,712. jakost 1053,751. značka 993,534. propagace 1013,613. p max.: 112

ČETNOST NÁKUPŮ

PREFERENCE JEDNOTLIVÝCH ASPEKTŮ

PREFEROVANÉ TYPY PRODEJEN

SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ MUŽŮ

SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ ŽEN

Doporučení - výběr 1. Vytváření proexportní strategie získávání konkurenčních výhod českých subjektů v rámci podpory výroby a obchodu kvalitních potravin. 2. Zvýšení znalostí o nástrojích marketingového mixu a podpořit jejich používání, zejména značku domácí produkce /regionální KlasA/. 3. Invence nového výrobku odvodit ze znalosti motivačních struktur spotřebitele ještě před započetím výrobního procesu. 4. Demonstrace vlastností výrobku a jejich ověření marketingovým výzkumem - dotazníky, testy. 5. Vytváření kladného emočního vztahu spotřebitele k domácímu výrobku – např. zavedením CRM systému. 6. Odstranit nevyváženost rozvoje obchodních sítí s potravinami v městských centrech a venkovských regionech – podpora regionálních sítí.