Strategický marketingový proces: plánovací etapa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Stanovení ceny v marketingu
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Lenka Zahradníčková
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Analýza makro a mikroprostředí
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Marketingové prostředí
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
1.Obsah marketingového řízení
Strategický marketing
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Lenka Zahradníčková
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Marketingové plánování podnikové vize, cíle, strategie
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Model struktury strategického managementu
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Strategický marketing
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
MARKETING Přednáška P
Stanovení ceny v marketingu
Digitální učební materiál
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Strategický marketing
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Strategický marketingový proces: plánovací etapa

Plánovací etapa zahrnuje: Marketingová situační analýza Stanovení marketingových cílů Hodnocení strategické pozice Sestavení marketingového plánu Formulování marketingových strategií

Marketingová situační analýza (marketingový audit) Zkoumání vnitřní situace podniku Šetření postavení podniku v daném prostředí Cíl:identifikovat všechny relevantní faktory, které budou mít vliv na konečnou volbu cílů a strategie Dosavadní vývoj Současný stav Odhad budoucího vývoje

Prvky strategické analýzy Prognózování Statistické techniky Subjektivní techniky

Marketingové prostředí Proč analyzovat okolí? ……………………… …………………….. Makroprostředí Mikroprostředí Konkurenční prostředí

Analýza vnějšího prostředí Analýza mezinárodního okolí Analýza národního okolí:PEST,STEP, SLEPTE,4C Společenské trendy Legislativní trendy Hospodářské trendy Politické faktory Technologické trendy Ekologické trendy

Analýza interního okolí Technický rozvoj Marketingové a distribuční faktory Výrobní faktory a řízení výroby Faktory pracovních zdrojů Analýza finančních zpráv a údajů Hodnotový řetězec

Hodnotový řetězec

Model 7S firmy McKinsey

Kauzální model Burkeho a Litwina

Model analýzy síly prostředí

Leavittův model

Tichyův technicko-kulturní koncept

Weisbordův model šesti kategorií

Model souladu/shody

Model diagnózy chování jedince a skupiny

Další nástroje analýzy …………………. …………………

Stanovení marketingových cílů

Marketingové cíle jsou svázány s cíli základními, podnikovými vychází z analýzy, neobsahují ale návod, jakým způsobem je možné plánované záměry uskutečnit (např. zisku, prodejního obratu, tržního podílu, množství prodaného zboží, zvýšení počtu zákazníků, ochranné akce pro přežití, sociální odpovědnost)

Předpoklad pro realizování cíleného marketingu Segmentace Vytipování konkrétních segmentů Umístění výrobku v mysli zákazníka

Cíle Stanoveny na základě poznání potřeb zákazníků Přesně, jasně a konkrétně vymezeny Vhodné Srozumitelné Reálné Akceptovatelné Sladěné se strategií Hierarchicky uspořádané