Cenové strategie
Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu
Faktory externí Charakter trhu Faktory makroprostředí Charakter poptávky Zákazníci očekávaná cena…… cenová změna…… substituční výrobky…. komplementární výrobky…..
Marketingoví prostředníci snaha o cenovou stabilitu… obchodní rozpětí….. Konkurence limitní cena….. převáděcí cena…..
Faktory interní Strategické cíle podniku Finanční potřeby podniku Návratnost investic Fáze životního cyklu produktu
Cenové strategie
Nový výrobek prémiová cena, max.zisku sbírání smetany soutěživé oceňování penetrační, průnikové ceny Změny stanovených cen Výrobková změna, nákladová změna,tržní změny
Ceny výrobního sortimentu tvorba cen zvláštních doplňků vázaných výrobků dvoudílných cen vedlejších produktů nabídka souboru výrobků Stanovení cen speciálních
Tvorba cen v průběhu životního cyklu výrobku Etapa zavádění Etapa růstu Etapa zralosti Etapa poklesu