TVARY PODMIŇOVACÍHO ZPŮSOBU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV: VY_32_INOVACE_494_Slovesný způsob
Advertisements

Practice with the Conditional Change the following sentences to the conditional, according to the model. Vzor: Nemám peníze a nemohu si koupit auto. Kdybych.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
89.1 SLOVESA – osoba, číslo, slovesný způsob, čas
Procvičujeme tvary sloves
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_590_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
Slovesné kategorie Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Slovesné tvary Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Mgr. Michal Oblouk SLOVESNÝ ROD.
Mluvnické významy sloves
Poznáváme slovesa Slovesa vyjadřují děj..
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
SLOVESA Mgr. Michal Oblouk.
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Slovesa (verba).
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Slovesa.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Slovesný.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB -procvičování
Opakujeme Slovesa.
SLOVESA Slovesný způsob a čas 6. ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Slovesný způsob Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_134, 7. sada, ČJ2
Pro 5. ročník ZŠ Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Jazyková výchova - Tvarosloví VY_32_INOVACE_139 květen 2011Mgr. Hana Patschová.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Opakujeme Slovesa Přísudek.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
85.1 Slovesný způsob Mlč! mlčel bych….. Mlčme! mlčel bys… mlčím…
TVARY OZNAMOVACÍHO A ROZKAZOVACÍHO ZPŮSOBU
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s mluvnickými kategoriemi sloves.
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense Rewrite the following sentences in the non- past conditional. Vzor: Kdybych to byl věděl, byl.
Za předpokladu použití psacích potřeb
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0113 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Slovesné kategorie praktické opakování 1. OSOBA a ČÍSLO 1.os. JÁ - nesu1. os. MY - neseme 2. os. TY - neseš2. os. VY - nesete 3. os. ON – nese3. os.
VY_32_INOVACE_03-11 Ročník: 6., 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Tvarosloví.
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
Základní škola Unhošť Jazyk a jazyková komunikace
SLOVESNÝ ZPŮSOB PODMIŇOVACÍ
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 10 – slovesa – slovesný čas
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
S L O V E S A Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
VY_32_INOVACE_Sib_I_14 Slovesa
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
Practice with the Conditional
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_20
VY_32_INOVACE_Jir_II_07 Slovesa a přechodníky
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 12 – slovesa – slovesný rod
Slovesný způsob Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Digitální učební materiál
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense
Slovesný způsob podmiňovací
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
Slovesa Název školy: Základní škola Zaječí, okres Břeclav
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
SLOVESA – SLOVESNÉ KATEGORIE
Transkript prezentace:

TVARY PODMIŇOVACÍHO ZPŮSOBU Mgr. Michal Oblouk

PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB sloveso v podmiňovacím způsobu vyjadřuje děj, který by se mohl uskutečnit tvary podmiňovacího způsobu jsou složené slovesem v podmiňovacím způsobu se vyjadřuje: PODMÍNKA – Kdyby nepršelo, byli bychom venku. DĚJ MOŽNÝ – Možná bych to nakreslil ještě dnes. PŘÁNÍ – Rád bych vás viděl! ZDVOŘILÁ ŽÁDOST – Pomohli byste nám? rozlišujeme: PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB PŘÍTOMNÝ – skládá se z příčestí činného významového slovesa a tvarů slovesa BÝT (bych, bys, by, bychom, byste) PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB MINULÝ – skládá se z příčestí činného, z tvarů slovesa BÝT a z tvaru BYL/BÝVAL tvary slovesa BÝT se spojují ve spojkách v jeden výraz – abych, kdybys, aby, kdybyste, abyste

PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB PŘÍTOMNÝ Jednotné číslo Množné číslo 1. osoba ŘEKL BYCH ŘEKLI BYCHOM 2. osoba ŘEKL BYS SMÁL BY SES KOUPIL BY SIS ŘEKLI BYSTE SMÁLI BYSTE SE KOUPILI BYSTE SI 3. osoba ŘEKL BY ŘEKLI BY

PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB MINULÝ Jednotné číslo Množné číslo 1. osoba BYL BYCH ŘEKL BYLI BYCHOM ŘEKLI 2. osoba BYL BYS ŘEKL BYL BY SES SMÁL BYL BY SIS KOUPIL BYLI BYSTE ŘEKLI BYLI BYSTE SE SMÁLI BYLI BYSTE SI KOUPILI 3. osoba BYL BY ŘEKL BYLI BY ŘEKLI