FSS, podzim 2012 Jakub Černý Zuzana Šilhanová ( Praktické základy internetového poradenství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
- On-line práce v NZDM - Projekt SWOL od ČAS
Advertisements

Poradna Pro Rodinu Šumperk
BOJUJ SE ŠIKANOU! Tento materiál vznikl za finanční podpory EU prostřednictvím programu Daphne. Za obsah je zodpovědný příjemce podpory The BB Group a.
Linka bezpečí a bezpečný internet Searching Session NTK 2013 Praha, 8. října 2013 Peter Porubský.
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví Moravskoslezského kraje KRIZOVÉ CENTRUM OSTRAVA ul. Nádražní 196, Moravská Ostrava tel.: ,
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
Studentští poradci Bezpečně studiem! Martin Pešl.
Internet Definice Historie Použití Programy pro práci s internetem
Internetové servery Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Základy informatiky Internet Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko – geologická fakulta.
Workshop - internetové poradenství. Vzdělávání v oblasti IP Nová oblast Nová oblast  Pro nás  Obecně Do současné doby se kurzům IP věnovaly zejména.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
Vlivy skupinové terapie SUR na rodinná či partnerská témata  Skupinová terapie může být předskokanem pro rodinnou či párovou terapii  Skupinová terapie.
Elektronická komunikace
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
ohroženým domácím násilím
Metody sociální práce PhDr. Jana Novotná, Ph.D..
Identita a anonymita na internetu Jan Vobořil Iuridicum Remedium, o.s. Cross
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Elektronická komunikace
Typy elektronické komunikace
Internetové služby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Telefonování přes Internet
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí KOORDINACE SLUŽEB V PÉČI O KLIENTA V RT.
VY_32_INOVACE_VkZ Linka důvěry název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a zdraví - Výchova ke.
Jak jsou informovaní naši žáci- dotazníkový průzkum 11/2014 Kyberšikana S postupem doby a technickým vývojem se na scéně objevila tzv. kyberšikana. Jedná.
Telefonická poradenská linka pro pedagogy Statistika hovorů listopad červen 2010 srpen 2010 Mgr. Anna Rollová, František Šuranský.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
Sociální sítě I Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
Služby internetu obr.: 1. WEB  WWW – (World Wide Web), také pouze zkráceně web v doslovném překladu "světová rozsáhlá síť“, neboli celosvětová síť 
2 Petr Žitný znalosti.vema.cz 3 Báze znalostí Nová služba zákazníkům ▸Báze naplněná informacemi, ke které mají uživatelé přímý přístup Základní cíl ▸Poskytovat.
Internetové poradenství na portálech e-Governmentu Jana Andrýsková, Jiří Hřebíček Provozně ekonomická fakulta, MZLU Brno.
Pomáhající poradenství na českém internetu Pavel Veselský.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: leden.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Specifické metody SP LS 2014
Projekt CHIPS Projekt k řešení sociálně-patologických jevů.
Profesní etické kodexy
E- MAIL Ing. Jiří Šilhán. E LEKTRONICKÁ POŠTA NEBOLI vývoj od počátku sítí – původní návrh pouze pro přenos krátkých textových zpráv (ASCII) základní.
INTERNET Mgr. Petra Toboříková. Internet = celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí –WWW (text, grafika a multimédia - hypertextové odkazy)
Terénní sociální práce s uživateli drog v sociálně vyloučených lokalitách JAKUB ČERNÝ ROMAN HLOUŠEK.
Další služby internetu Šablona 32 VY_32_INOVACE_7_10_Další služby internetu.
Počítačové sítě ● Síťové architektury ● Internet – historie a současnost ● Místní a rozsáhlé sítě ● Síťové prvky ● Adresace v sítích TCP/IP ● URI ● Síťové.
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
VoIP – internetová telefonie Úvodní seznámení © Mgr. Petr Loskot
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Představení SOS centra Diakonie ČCE – SKP v Praze Mgr. Helena Šašková KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH.
R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Kyberšikana Denisa Opatrná ČJL+AJ. Centrum pro rodiče a děti Google  Je dostupné na
PŘÁTELSKÁ MÍSTA Náskok před konkurencí Širší okruh zákazníků Větší jistota v neobvyklých situacích Snazší propagace Certifikát Českého červeného kříže.
Praktické základy internetového poradenství Šárka Licehammerová
Praktické základy internetového poradenství Kateřina Hložánková
Praktické základy internetového poradenství Viera Kratkoczka
Modrý kříž v České republice
N. J. Křížková, A. Mikulenková, R. Pajlíková
Petra Martináková , ČJ+AJ se zaměřením na vzdělávání
Bc. Nikol Fišerová, DiS., Bc. Šárka Mrázková
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
Metodika Adopčního centra Průvodce pro práci s osvojitelskou rodinou
Syndrom vyhoření a vzdělávání v sociální práci v pregraduálním studiu
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

FSS, podzim 2012 Jakub Černý Zuzana Šilhanová ( Praktické základy internetového poradenství

Specifika internetové komunikace Disinhibiční efekt Suler (2000). Psychology of cyberspace. Větší uvolněnost, smělost komunikujících, ztrát rozpaků, pochyb, zábran, které by se jinak objevily při F2F komunikaci Může mít pozitivní i negativní projevy…

Co se na disinhibičním efektu může podílet? „you don‘t know me“ ( anonymita) – možnost experimentování s identitami „you don‘t see me“ (neviditelnost komunikujících) – jazyk je zdůrazněn ve své textové podobě „see you later“ (možnost odložit reakce – asynchronicita) „it‘s all in my head“ ( dojem, že ke komunikace probíhá v nějakém fantazijním světě, přisuzování různých vlastností druhé straně) „we‘re equals“ ( rovnostářský princip mezi komunikujícími) …….

Dilemata, důsledky, +/- ???

Charakteristiky IP Anonymita – klient si volí míru anonymity Nevázanost – klient není ničím povinován, pracovník také nemůže přebírat odpovědnost za klienta Bezpečí – odpadá nejistota z osobního kontaktu. Mohou psát lidé, kteří se ještě neodhodlali k F2F poradenství. Dostupnost – internetu, pomoci (napříč celou rep., ze zahraničí) Princip trvalosti – jak klient, tak pracovník se mohou k odpovědi vracet. (důležité při opakovaných kontaktech, může být i podklad stížností) ….

Formy IP Aktivní vs. Pasivní Prostřednictvím: 1. u – nejvíce zmapovaná forma. Populární (připomíná psaný dopis) 1.Web-based message systém – údajně bezpečnější než . Klient dostane heslo na web, kde se odehrává veškerá komunikace mezi klientem a poradcem 1.Chat – ICQ, Skype, chatroom. Možnost komunikace tady a teď. Nutnost nastavení limitů (jak dlouho může jeden klient komunikovat). V ČR např. Linka Důvěry 1.VOIP (voic over internet protocol) – připomíná telefonické 1.Videokonference

Mýty o IP Co si myslíte, že si klienti myslí o internetovém poradenství???

Mýty o IP příliš vysoká vs. příliš nízká očekávání - IP může zcela/ vůbec nemůže/ nahradit poradenství tváří v tvář "dělat terapii/poradenství přes internet je prostě nemožné." (etika, bezpečí,...) "lidskou zkušenost nelze plně vyjádřit skrze psaný text" "je nemožné provádět online krizovou intervenci" z hlediska klientů o služby jsou poskytovány zdarma o odpověď na přijde okamžitě o musím mít pouze vážný problém o jeden kontakt vyřeší všechny moje problémy o očekávání okamžitého řešení o očekávání komplexnosti řešení o iluze bezpracnosti výsledku

IP v ČR a ve světě ČAPLD etický kodex internetového poradenství o internetové poradenství linek důvěry ( o internetové poradny ( o individuální poradenství o pseudoporadny a komunitní servery v zahraničí podobné + rozvoj e-terapie, "telepsychology"

Specifika poradenského procesu v IP Práce s psaným textem Anonymita pracovníka Role v týmu Střídání konzultantů Veřejné vs. skryté odpovědi klientům Etická dilemata ?

Možnosti a limity IP + flexibilní rychlejší odhalení bezbariérové anonymní prostor na položení dotazu i formulaci odpovědi - absence podnětů bezpečnost komunikace omezené množství informací není vhodné pro každého

IP nemůže......suplovat psychoterapii... diagnostikovat... interpretovat....poskytovat zaručené rady... nahrazovat klientovi jeho přirozenou síť

IP může poskytovat emoční podporu... legitimizovat klientovy pocity... byt vhodným prvním kontaktem... poskytovat ověřené informace...zabezpečit anonymní, bezpečný kontakt... rozšiřovat pohled, nabízet různé varianty řešení

Literatura HORSKÁ, Bohuslava, Andrea LÁSKOVÁ a Ladislav PTÁČEK. Internet jako cesta pomoci: internetové poradenství pro pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2010, Suler, J. (2005). The Psychology of Cyberspace. Staženo: listopad Dostupný z www: