Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
SWOT Analýza Daniel Vančura.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Vybrané metody analýzy
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Základy marketingu šestá přednáška
Analýza makro a mikroprostředí
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Konkurenční prostředí a konkurenční strategie
Analýza vlastního podniku
Analýza konkurence.
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Marketingové prostředí (mikro, makro)
MARKETING.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Lenka Zahradníčková
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Bezpečnostní politika
SWOT analýza David Kobza. Co analyzujeme S trenghts – silné stránky W eaknesses – slabé stránky O pportunities – příležitosti T hreats – hrozby  vnitřní.
Mikroprostředí firmy.
Tržní prostředí.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Model struktury strategického managementu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Ekonomika malých a středních podniků
Marketingový systém řízení
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
ANAlýza konkurence co je pro nás důležité.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010 ČVUT v Praze Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010

Obsah Úvod, cíle, okruhy analýzy konkurence Zisk informací a jejich užití Úrovně a formy konkurence Konkurence uvnitř průmyslového řetězce Porterova teorie konkurenčních sil Harry Löwit

Obecný úvod Růst a jeho dynamika závislé na tržním podílu Ten je na úkor konkurence Konkurenti: přímí, nepřímí, stávající, budoucí Každý článek průmyslového řetězce je potenciální zdroj konkurence Harry Löwit

Cíle analýzy konkurence Zodpovězení otázky „Kdo jsou naši konkurenti?“ Definování konkurence Také analýza substitutů (Substituty – výrobky a služby, které uspokojují stejnou potřebu) Harry Löwit

Okruhy analýzy konkurence Obsluhuje konkurence stejnou cílovou skupinu? Jak velká je cílová skupina,kterou budeme společně obsluhovat? Jak má konkurence sestaven marketingový mix? Jaké jsou cíle a strategie konkurence? Harry Löwit

Postup Zisk informací o konkurenci a rivalitě mezi firmami Neustálé porovnávání s konkurencí - je nezbytné!!! Dle toho jsou identifikovány silné a slabé stránky podniku Volba marketingového rozhodnutí Harry Löwit

Metody zisku informací pozorování konkurentů studium reklamy a inzerce konkurentů, dalších propagačních materiálů sledování a studium odborných periodik návštěva výstav, kde konkurence vystavuje rozhovory s obchodními poradci a zákazníky vyzkoušení výrobků konkurence, zakoupení výrobku konkurenta a jeho studium studium adresářů a údajů databanky vč. údajů firem provádějících výzkum trhu jednání s konkurentem „jako zákazník“ informace získávané od zprostředkovatelů sledování postojů ovlivňovatelů k výrobkům konkurence sledování veřejného mínění o výrobcích konkurence získání pracovníka konkurence jako zaměstnance Harry Löwit

Zodpovězené otázky jaké mají cílové trhy a na jaké skupiny zákazníků se orientují ? jaká je jejich cenová politika ? jaké jsou přednosti konkurentů ? jaké je jejich schopnost výrobky vytvářet a výrobky vyrábět ? jaká je jejich finanční situace ? kde konkurenti získávají finance ? jaké je jejich zadluženost a důvěra bank ? jaké mají image ? jak je hodnocena účinnost reklamy konkurentů ? jakou úroveň má jejich marketingový výzkum a marketingová informační databáze ? co všechno dělají lépe ? jaký je podíl na trhu, odhad tržeb, rentability apod. ? jaká překvapení lze od konkurentů v nejbližší době očekávat ? Harry Löwit

Úrovně konkurence Konkurence variant výrobku Konkurence značek Konkurence různých technologií Konkurence průmyslových odvětví Rozpočtová konkurence Harry Löwit

Konkurence uvnitř průmyslového řetězce mnohdy opomíjená a podceňovaná Integrace Diferenciace Specializace sledovat i své zákazníky, dodavatele a společnosti z paralelních řetězců Harry Löwit

Formy konkurence důležité z hlediska, že na této formě závisí i způsoby a nástroje konkurenčního boje a) teorie tržních forem podle klasických ekonomů b) teorie konkurenčních sil podle Portera Harry Löwit

Teorie tržních forem Klasičtí ekonomové chování dodavatele je určováno počtem konkurujících si dodavatelů a odlišností jejich dodávky Harry Löwit

Teorie tržních forem Pět tržních forem monopol homogenní oligopol heterogenní oligopol dokonalá konkurence monopolní konkurence Harry Löwit

Porterova teorie konkurenčních sil vysvětluje konkurenční chování prostřednictvím vývoje situace na trhu model jak chování a aktivity tržních subjektů ovlivňují ziskovost zisk a konkurence nepřímo úměrné Vývoj ovlivňující ziskovost = faktor konkurence Harry Löwit

Porterova teorie konkurenčních sil Pět základních konkurenčních sil vnitřní rivalita rivalita nových konkurentů rivalita způsobená substitučními produkty rivalita způsobená zákazníky rivalita způsobená dodavateli Harry Löwit

Porterova teorie konkurenčních sil Harry Löwit

Závěr Analýza konkurence je velice důležitá a inspirativní Snadno dostupná metoda Harry Löwit

KONEC Děkuji za pozornost