Opakování – člověk a technika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_413, 21. sada, Přírodověda
Advertisements

Jednoduché stroje.
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
VY_32_INOVACE_FYZ_RO_11 Digitální učební materiál
TEPELNÉ MOTORY.
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Grantový projekt multimediální výuky
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné stroje -motory
Kryštof Klika, Lukáš Svoboda
Spalovací motor zážehový
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
06 Energie a její přeměny, stroje
Parní stroj a spalovací motory
Střídání ročních období
Tepelné motory.
VY_V/2_INOVACE_10_Sluneční soustava
VY_V/2_INOVACE_18_Měsíc Měsíc Miroslav Kaňok. OBSAH Měsíc – přirozená družice ZeměMěsíc – přirozená družice Země Pozorování MěsícePozorování Měsíce Použité.
VY_V/2_INOVACE_65_Opakování – jak se co vyrábí Opakování – jak se co vyrábí Miroslav Kaňok.
Podmínky života na Zemi
VY_III/2_INOVACE_118_Jednoduché stroje
VY_V/2_INOVACE_19_Podoby Měsíce
Miroslav Kaňok VY_V/2_INOVACE_04_Energie. OBSAH Cesta energie v příroděCesta energie v přírodě Zdroje energieZdroje energie Použité zdrojePoužité zdroje.
Mechanika tuhého tělesa
VY_V/2_INOVACE_15_Trvání dne a noci
Člověk a technické vynálezy
VY_V/2_INOVACE_05_Příklady elektráren
VY_V/2_INOVACE_09_Slunce Slunce Miroslav Kaňok. OBSAH SlunceSlunce Slunce - fotografieSlunce - fotografie Použité zdrojePoužité zdroje.
Člověk – životní podmínky, lidské tělo
VY_III/2_INOVACE_112_Nervová soustava Nervová soustava Miroslav Kaňok.
Oběhová soustava a krev
VY_V/2_INOVACE_13_Země ZEMĚ Miroslav Kaňok. OBSAH ZeměZemě Použité zdrojePoužité zdroje.
(kladka,páka,nakloněná rovina,kladkostroj)
VY_32_INOVACE_404, 21. sada, Přírodověda
VY_III/2_INOVACE_114_První pomoc
Anotace Opakování – jednoduché stroje Autor Dagmar K a isrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním. Schopnost vyhledávání informací.
Ondřej Kašík 8.B oo9. Parní stroj - je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou, nejčastěji rotační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Spalovací Motory Benzínové
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
P ARNÍ STROJ Daniel Glosík 8.B. Parní stroj je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou. Schéma práce stroje.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Jana Máčková, 8.B. - - Pístový tepelný stroj - - Přeměna tepelné energie na energii mechanickou - - První mechanický stroj – Hérón Alexandrijský (1.století)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
JEDNODUCHÉ STROJE ČLOVĚK A TECHNIKA
Pístové spalovací motory
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_17
VY_V/2_INOVACE_29_Mírný pás
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Cyklus čtyřdobého motoru
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Polární pás – Antarktida
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Transkript prezentace:

Opakování – člověk a technika VY_V/2_INOVACE_57_Opakování – člověk a technika Opakování – člověk a technika Miroslav Kaňok

Příklady využití strojů Opakování člověk a technika Použité zdroje OBSAH Příklady využití strojů Opakování člověk a technika Použité zdroje

Příklady využití Spalovacího motoru Parního stroje Nakloněné roviny

Opakování člověk a technika 1) Na zahradě byl velký kámen. Co můžeme použít jako páku, co jako opěrný bod? Např. páka – tyč, opěrný bod – menší kámen. 2) Kde se především uplatnil vynález kola? Doprava, vodní kolo, turbína, větrný mlýn … 3) Práce parního stroje: „Oheň v topeništi zahřívá v kotli, tvoří se . Ta tlačí na . Parní stroj byl v dopravě nahrazen , jehož píst opakuje tyto 4 pohyby: vodu pára píst spalovacím motorem 1. sání, 2. stlačení, 3. výbuch a 4. výfuk. 4) O jaké jednoduché stroje se jedná? Jednoramenná páka Nakloněná rovina

POUŽITÉ ZDROJE Kholová H. Přírodověda pro pátý ročník – Člověk a technika. Praha: Alter, 1997. 48 s.