 Téma:  VYPAŘOVÁNÍ  Pár obrázků  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Slovo závěrem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

Změny skupenství látek - vypařování, var a kondenzace
Změny skupenství látek
Změny skupenství.
Vypařování.
Co už známe? tání tuhnutí var a vypařování.
Var Do kádinky s vodou umístíme teploměr. Vodu budeme zahřívat.
Změny skupenství látek
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Změny skupenství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
PROČ SE TĚLESA ZAHŘÍVAJÍ PŘI TŘENÍ
Aneta Říhová Lukáš Kahoun Marek Pertlík Adam Stibůrek
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Skupenství látek a vnitřní energie
Vypařování (Učebnice strana 82 – 83)
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_20 Tematická.
Vypařování , var LC.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
Vojtěch Škvor, Robert Kočí, Zuzana Podhorská, Lucie Syslová
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
Aleš Baťha Veronika Kohoutová Etela Kouklíková Monika Vančurová
Jirka Brabenec David Fousek Ondra Holoubek Kamil Chvátal
Teplo Ing. Radek Pavela.
Aneta Brabencová Kristýna Nachtigalová Zuzana Aimová Jiří Dušek
Vypařování: Na rozdíl od tání a tuhnutí vypařování probíhá
Vypařování a kapalnění
Digitální učební materiál
Změny skupenství látek
Skupenské změny.
Vypařování a kapalnění
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
Změny skupenství v přírodě shrnutí učiva o přeměnách skupenství
Výpočet tepla při vypařování
Téma: VAR  Pár obrázků  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Slovo závěrem.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK II.
FYZIKA Změny skupenství.
Tuhnutí, sublimace a desublimace
 Téma:  TEPLO  Pár obrázků  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Slovo závěrem.
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
Změny skupenství Zpracovali: Radka Voříšková Petra Rýznarová
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
ZMĚNA TEPLOTY TĚLES TEPELNOU VÝMĚNOU
VYPAŘOVÁNÍ, KAPALNĚNÍ, SUBLIMACE, DESUBLIMACE
Skupenské změny 2 © Petr Špína 2011 foto: Pavel Bohatý, Milan Vávrů VY_32_INOVACE_B
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MĚŘENÍ STŘÍDAVÉHO PROUDU A STŘÍDAVÉHO NAPĚTÍ
JAK ZMĚŘÍME TEPLO PŘIJATÉ NEBO TEPLO ODEVZDANÉ PŘI TEPELNÉ VÝMĚNĚ
Vypařování a kapalnění
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_21_VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST) TÉMA: VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Var TÉMATICKÝ CELEK: Energie ČÍSLO PROJEKTU:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák pozná podstatu přeměny skupenství kapalného na plynné (vypařování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_10 Název materiáluVypařování.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vypařování, sublimace Autor: Mgr. Alena Víchová
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Interaktivní test na změny skupenství látek
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Změny skupenství látek
Vypařování a kapalnění
Změny skupenství.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Třída 3.A 18. hodina.
Hydrosféra koloběh vody v přírodě
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Transkript prezentace:

 Téma:  VYPAŘOVÁNÍ  Pár obrázků  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Slovo závěrem

 Vypařování je děj.  Jedná se o změnu skupenství.  Z kapalného na plynné.  Kapalina se vypařuje při každé teplotě.  Mění se však rychlost vypařování.  Rychlost vypařování závisí na:

 1) Obsahu povrchu kapaliny.  2) Na teplotě.  3) Na rychlosti odvodu par z povrchu kapaliny.  Různé kapaliny se za stejných podmínek vypařují různě rychle.  (voda x líh)

 Těkavé kapaliny: jsou kapaliny, které se vypařují velmi rychle (líh, ether).  Při vypařování odebírá kapalina teplo ze svého okolí.

 3%A1n%C3%AD 3%A1n%C3%AD  vyparovani-a-kapalneni vyparovani-a-kapalneni  naty.php?xkat=fyzika&xser=4d6f6c656b756c6f 76e a696b61h&key=610 naty.php?xkat=fyzika&xser=4d6f6c656b756c6f 76e a696b61h&key=610 

 1) Příjmení kapitána Washington Capitals.  2) Prudce jedovatá rostlina z čeledi lilkovitých.  3) Co křičí Rafael Nadal, když křičí?  4) Příjmení amerického prezidenta.  5) Politický a světský vůdce Tibeťanů.

 1) Ovechkin  2) Durman  3) Vamos  4) Obama  5) Dalajláma