Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Tvorba cen v maloobchodě
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
Place – místo prodeje (distribuce)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
DISTRIBUCE.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
JAK SPOLUPRACOVAT? DOKÁZALI TO JINÍ, TAK MY TAKÉ! Petr Janeček Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingový plán podniku
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Velkoobchod, maloobchod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
Vítejte na Marketingu.
Autor: Ing. Sikorová Renata
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Distribuční politika klíčová slova
Propagace základní pojmy
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Spotřebitel a maloobchodní prodejna

Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti

Typy prodejen  Specializované prodejny  Malé samoobsluhy  Obchodní domy  Obchodní centra  Diskontní prodejny  Zásilkové obchody  Supermarkety

 Hypermarkety  Odborné velkoprodejny  Pultové prodejny  Tržnice  Přímý prodej  Prodejní automaty  Internetové obchody

Faktory nákupu  Image obchodu –sada postojů, založená na ohodnocení důležitých atributů obchodu  Lokalizace obchodu  Sortiment  Cena  Vnitřní zařízení obchodu exteriér interiér  Zaměstnanci  Služby

Prostředí v prodejně – 5 základních funkcí  Přilákat zákazníky ke vstupu  Vystavovat zboží  Zvýrazňovat snížené ceny a propagační výstavky  Vést zákazníky mezi různými druhy a řady výrobků  Komunikovat kulturu

Český spotřebitel se řídí  Zkušenostmi  Kvalitou  Cenou Méně je ovlivňuje doporučení známých, renomé firmy a reklama Častější vliv - slevové akce Zdroj Factum Invenio, 2005

Role oblastního ředitele, vedoucí funkce řízení prodeje  Zkoumat konkurenční prostředí  Zaměstnance (Jak se Vám tady pracuje?, Co se Vám na této práci líbí?(  Zákazníky – co si říkají mezi sebou, co říkají prodavačům, jak se s nimi zachází?

Přeměna poznatků v činy

Dobrá kultura prodejny  Nejlepší strategie – mít spokojené zaměstnance  finanční odměna  předpokládané sankce  sebeúcta  nepeněžní odměny  uznání za dobrou práci

Podstata vynikajících služeb zákazníkům  Spokojenost zaměstnanců  Zpětná vazba zákazníků

Kde vzít konkurenční výhodu  Zákazníkům bychom měli dělat radost Zvláštní podpora prodeje Specializace na určitý segment produktů Přidaná hodnota –předvádění produktů, špičkové techniky, školení, poprodejní servis, odborně zdatný personál, dodávková služba, možnost vyzkoušení před nákupem

Podpora prodeje  Společné aktivity  Výlohy v prázdných obchodech  Sponzorství a místní společenské akce  Reklama ve zkušebních kabinkách  Dětské soutěže  Tištěné tipy  Věrnostní programy  Zákazník získává zákazníka

 Kupte jeden kus a dostanete druhý zdarma  Testovací kluby  Procenta dolů  Speciální večery  Průzkumy  Semináře  Dobročinné dary  Reportáže v místním rozhlase

 Souprav a zboží  Sleva na příští nákup  Dárkový poukaz  Zaplaťte později  Bezúročný úvěr  Výprodeje  Karty pro nákup v určitých prodejnách

Posloupnost otázek  Kdo chce nakupovat v prodejně jako je ta naše?  Co se těm lidem na nás líbí?  Které výrobky je zajímají?  Kde tyto lidi najdeme?  Co bychom jim měli oznamovat?

Možnost oslovení cílových skupin zákazníků  Rozhlas  Televize  Tisk  Plakáty  Katalogy  Distribuce katalogů

Databázový marketing  Každá prodejna by si měla vytvořit databázi zákazníků  Možnost zasílání ů s novými nabídkami