Humanistický přístup Význam citového života Překonáni rizika ignorování svých citů Filmová terapie jako katarze a sebeakceptování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Role vztahu v pomáhajících profesích Prezentace v předmětu PORADENSTVÍ VE VZDĚLÁVÁNÍ.
DUCHOVNÍ POTŘEBY (NEJEN) UMÍRAJÍCÍCH PACIENTŮ A JAK SE K NIM STAVĚT
Jak na to, aniž bychom se zničili
Děti se učí kvůli budoucnosti, ne kvůli známkám! Analýza dotazníkového šetření projektu Pohoda.
Slova Květiny.
Vymezení a funkce volného času
ZÁVISLOST NA NIKOTINU, ODVYKÁNÍ
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Vlivy skupinové terapie SUR na rodinná či partnerská témata  Skupinová terapie může být předskokanem pro rodinnou či párovou terapii  Skupinová terapie.
a jeho využití u klientů po CMP
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
PSYCHICKÉ JEVY.
Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Mgr. Jolana Polzová Mgr. Jan Žufníček
Emoce (city).
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
Lidská důstojnost a pozitivní hodnocení sebe Všichni lidé se rodí svobodni a jsou si rovni. (Listina základních práv a svobod)
OSOBNOST.
Psychologie štíhlé postavy
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Člověk v obtížných životních situacích Úvodní přednáška o krizích a jejích souvislostech.
Zdravá škola.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Zpracovala: Simona Hyková
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Film má být příručkou správného chováni nebo zdrojem nezávislosti
Thomas International Analýza osobních a pracovních profilů
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
Specifické metody SP LS 2014
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
PSYCHOLOGIE VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
Od bestselleru k výzkumu
Seminář 7 přístupy a pozice praktika Témata k diskusi: Typy spojení problémů a přístupů Volba povolání jako příklad aplikace různých přístupu ve filmech.
Manager nebo leader? Management je pozice
Plánování využiti filmu v praxi Typy k diskuzi Kontinuita kroků v vypracováni filmu Definováni úlohy filmu v vaši praxí Souvislost mezi stylistikou práce.
VYUŽÍVÁNÍ FILMŮ V SOCIÁLNÍ PRÁCI: KULTURNÍ PRAXE JAKO METODA KOMPLEXNÍHO A HUMANISTICKÉHO PŘÍSTUPU K POMÁHAJÍCÍ ČINNOSTI Seminář 2 Úloha experta Film má.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Seminář 4 Humanistický přístup: možnosti a omezení Skládá se z tří častí: Rozbor domácího úkolu 2 z pohledu pozici diváka, kritika, experta, a odborníka.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_08 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Závislost na nikotinu, odvykání.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Slova Květiny.
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Psychologie výchovy a vzdělávání
Vymezení a funkce volného času
Násilná osoba aneb co s ní
Seminář 5 Humanistický přístup: možnosti a omezení
Sociálně psychologické aspekty kulturní historie lidstva
Kognitivní a postojové předpoklady pro práci s lidskou sexualitou
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

Humanistický přístup Význam citového života Překonáni rizika ignorování svých citů Filmová terapie jako katarze a sebeakceptování

Hlavní otázky na seberefleksi Dokážu aplikovat humanistický přístup? Co ovlivňuje můj postoj k humanismu?

City jako dominantní vlastnost člověka Duální původ citů: patří člověku: Přirozené Nejsou špatné Ukazují životní směr zdrojem je komunikace: s jiným s kulturou se sebou jako jiným „Já“

City jako dominantní vlastnost člověka Veřejnost ohodnotí city a způsob jejich projevu. Člověk z dětství sbírá zkušenosti tlačeni na své emoce, a odporu proti toho tlaku

City vs. Sociální úlohy Co a kdo způsobí volný projev citů?

City vs. Sociální úlohy Zážitky Zkušenost volby priority Jakmile jeden z partnerů půjde cestou sebe- akceptování, zůstane druhý na rozcestí

City vs. Sociální úlohy Náhradní rodina (kůň, světluška, a drakon), podporující volbu jít proti veřejným předpisům

City vs. Sociální úlohy Vlastní rodina a možnost podívat se na svou úlohu z jiné strany: Lilo se začíná starat o Stitcha, a postupně se zlepši pochopeni mezi ní a Nani

Společnost mrtvých básníků (1989) Otázka k úryvku: Čím podporuje projev citů učitel? Motto filmu „Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary“

Povolené a nepovolené city City uskutečňují důležité funkce. Na co potřebujeme lásku, hněv, strach a žal?

Významné vlastnosti humanistického přístupu: zákaz konstruktivních citů Tyto city jsou definovány podle humanistického přístupu jako konstruktivní city (dávají energii, smysl pro život, zlepšují vztah a sebevědomí). Dostává člověk zákaz hněvu, strachu, lásky a žalu, nebo ne? Jak to vypadá?

Omezení žalu Jsi vinný Jsi slabý Nebuď směšný Jsi zklamal všechny

Omezeni ???? Jsi Ošklivý Jsi nevychovaný Nepatříš šlechtě

Ingmar Bergman jako uplatňující humanistický přístup Příběh přes postup citů Různé projevy stejných citů Akceptování citů i přes veřejný zákaz Důsledný popis uspořádání veřejného života oproti volnému projevu citů

Otázky k úryvku Ve jakém významu využívají postavy ponětí laská? Jaké city můžeme sledovat v průběhu úryvku? Jaké umělecké prostředky se využívají za účelem prokázání citů postav?

Definice destruktivního pocitu „onemocnělý“ konstruktivní pocit vyčerpají člověka, fungují jako cyklus od sebeponižování až k ponižování jiného člověka a zpátky. člověk otrávený destruktivními pocity začíná manipulovat – využívá komunikaci pro své osobní cíly a necítí za to zodpovědnost.

Konstruktivní a destruktivní city (Everett Shostromm) Konstruktivní Láska Hněv Strach Žal Destruktivní Vina Nenávist Frustrace (neklidnost) Ztráta

Láska vs. vina Účelem lásky je akceptování, pochopeni, soucit, balance mezi důvěrností a respektováním hranic. Vina: člověk střídá sebeobviňování a obvinování jiného („Zkazil jsem ti život – Zkazil jsi můj život“) Pocit viny překáži Simbovi vypracovat identitu s otcem pw&NR=1http:// pw&NR=1

Projevy viny: Sebebičování, akceptování problémů jiných lidé jako svých vlastních, ignorování svých problémů včetně zdraví, snaha uskutečnit nějaký nemožný úkol (extra cíl).

Hněv vs. nenávist Hněv je zaměřen na projev nespokojenosti a obhajobu svých hranic a práv v případu jejich porušení. Nenávist: důsledné odmítnutí a snaha zbavit se toho Sitkom (F.Ozon): Otec má sen, že na své narozeniny postřílí celou rodinu

Projevy nenávisti nepřímé projevovaní nespokojenosti (nepřímo na toho, kdo je zdrojem hněvu, ale i na jiného člověka, věc, zvíře) toxický humor odmítnuti pozitivního fyzického kontaktu iracionální fyzická agrese, sebepoškozování. přísné nepropustné hranice, omezení vlivu jiných lidí (kvůli obavě z podlehnutí a porážky ) Mimořádný výbuch toho všeho i mimo racionální důvody.

Strach vs. frustrace Strach podporuje adekvátní ohodnocení svých možnosti, akceptování slabých stránek a dokonce nemožnost kontrolovat a předpokládat všechno, strach funguje jako zdroj spontánního chování Frustrace má jako základ intenci kontrolovat všechno, snahu vyškrtnout jakoukoliv náhodu Blesk McQueen odmítá pomoc jiných a chce všechno kontrolovat

Projevy neklidnosti podceňování jiných lidí (jiný nemá schopnost něco udělat samostatně a potřebuje důslednou kontrolu) okultismus, víra v magii přísnost, zaměření na hygienu náboženský fanatismus

Žal vs. ztráta Žal přináší samostatnost a nezávislost, akceptování toho, že zaplacením za lásku a soucit je ztráta tohoto citu Ztráta: bolestivá soustředěnost na „kdyby“: co by bylo, kdyby se ta událost nestala Damiel (Himmel uber Berlin) se chce zbavit své nesmrtelnosti a stát se člověkem, aby měl možnost milovat Michael naopak ztratí navždycky schopnost milovat po nepřekonání případu s Hannou

Projevy ztráty člověk ignoruje projevy pocitů a myslí na potrestání sebe i jiných. efekt „ať je všem hůře i přesto, že mi nebude lépe“ závislosti na látkách

Rozbor filmu Cloud cover: Mraček jako metafora destruktivního citu Co může být tím citem? Čemu mráček překáži? Jaké cíle postava nedokáže dosáhnout? Co se stalo, že si problém vyřešil?

Rozbor filmu Cloud cover: vlastnosti hranic Propustnost: schopnost vysvětlovat své hranicí Flexibilita: různá míra hranic v komunikaci s různými lidmi Stabilita: udržování hranic v komunikaci Chápání hranic jiných lidí

Jak využit film Cloud cover v práci s klientem? Cílová skupina Druh cvičení S čím (teorie, jiné filmy) se spojovat Jakou pozici má mít odborník

Rozbor filmu Cloud cover: Mraček jako metafora nedopracovaných hranic Postava na jednou nemůže vidět svůj odraz v zrcadle Mraček snaží nahradit partnera Mraček na chvilku zmizí po pití vína Mraček ji sleduje i když se chce ho zbavit Mraček nezmizel, ale byl transformován v boa

Co nabízí humanistický přístup v kultuře a v pomáhající práci Odlišování přání a tužeb od potřeb Akceptování citů jako zdroje smyslu pro život Práce s pocity: chápat a analyzovat Únik od veřejnosti a zahájení své komunity

Odlišování přáni a tuh od potřeb a předpisů Svědomí jako odvaha akceptovat svůj výběr Filmy o svědomí a jeho ztrátě, totožnost mezi bezcitností a krutostí

Kdo je opravdový zločinec? ?

Moc vs. Člověk

Filmy o lidech padlých na sociální dno, kteří probouzí soucit Rubová stránka člověka a její akceptování jako praxe pro sebevědomí Lidé, kteří nedokázali dosáhnout úspěchu, ale mají své city

„Já“ koncepce jako sociální pojem Akceptováni jiného díky přechodnému plnění úlohy jiného člověka

Filmy o smíru a odpuštěni

Akceptování citů jako zdroje smyslu pro život Proces životu je nejdůležitější věc v porovnání se všemi úspěchy

Únik od veřejnosti a zahájení své komunity humanistické komedie

Domácí úkol 3A, pro koho humanistický přístup je cizí Najit film, který uplatňuje vlastnosti humanistického přístupu, a odůvodnit svou volbu: jaké vlastnosti humanistického přístupu projevuje film Čemu způsobí této vlastnosti ve filmu

Domácí úkol 3B, pro té, kdo akceptuje humanistický přístup Sheridan College "Electropolis" (2009) příklad humanistického přístupu wYkoWY&feature=related

Otázky k filmu Co symbolizují klíčové protiklady filmu: Světlé barvy vs. Šedost Tančeni vs. Určitý pochyb (jen přes ulici) Žijící jednotlivci vs. Mechanistické věci Velké město vs. Skladka mimo města