Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Advertisements

Přiřaď k pomůcce povolání
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Řazení událostí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Šablony GEOLOGIE 6. Vnitřní stavba krystalu
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Složení zemské kůry - mineralogie
Krystalové soustavy krystaly můžeme třídit podle středu souměrnosti, os souměrnosti a rovin souměrnosti do 7 krystalových soustav.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Numbers Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Nerosty Filip Bordovský.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Povrch Země jako důsledek přírodních činitelů
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Pojmenuj domácí zvířata
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE A VZNIK USAZENÝCH HORNIN
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Šablony GEOLOGIE 5. Vnitřní stavba nerostů
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Colour a picture Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Královéhradecký kraj Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
Lidské rasy, národy, jazyky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Poznej volně žijící zvířata
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Křížovka – příbuzenské vztahy
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Nerosty (obecný úvod) Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Krystalové soustavy krystaly můžeme třídit podle středu souměrnosti, os souměrnosti a rovin souměrnosti do 7 krystalových soustav.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Transkript prezentace:

Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci získají nové znalosti a utvrdí již nabyté poznatky. Vyučující použije názorné ukázky nerostů a schéma přehledu krystalových soustav Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: říjen 2011 Jazyk: Čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Tematický okruh: neživá příroda Učivo: nerosty, krystalografie Očekávaný výstup: žák rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: nerosty, krystaly Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II. stupně – 9. ročník Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

VZNIK NEROSTŮ krystalizací z roztoků roztavením magmatu v litosféře vznik tělesa - krystal

PODLE PODMÍNEK VZNIKU různě velké - mikroskopické - velké krystaly odlišně vyvinuté netvořící krystaly = nerosty AMORFNÍ nerovnoměrný růst do všech stran – vznik shluků (drůzy)

TVARY KRYSTALŮ krystaly = trojrozměrná tělesa zákonitá vnitřní stavba určitá souměrnost posouzení podle - hran - vrcholů - uspořádání ploch

Třídění podle prvků SOUMĚRNOSTI středu souměrnosti osy souměrnosti roviny souměrnosti šest skupin KRYSTALOVÝCH SOUSTAV

TVAR A VLASTNOST KRYSTALU Odpovídá vnitřnímu pravidelnému uspořádání základních stavebních: - ATOMŮ - MOLEKUL - IONTŮ Závislost mezi vlastností a uspořádáním stavebních částic závisí na UHLÍKU. UHLÍK : diamant a grafit