B.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
M ARKETINGOVÝ VÝZKUM VE SLUŽBÁCH - Začlenění do MIS - Zdroje dat - Využitelné typy výzkumů.
Marketingový výzkum.
Hodnotový management Teorie rozhodování
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
B.
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
B. Workshop Josefa Vojty: Neuromarketing, FMK C ÍLE Můj: přesvědčit vás, že všichni respondenti nemusejí lhát Tohoto modulu: Seznámení se a osvojení.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Projekt empirického výzkumu
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Didaktické prostředky
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
Zpracování ročníkových prací
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Spotřebitelský výzkum
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
Ústav marketingových komunikací b. Začneme … jak jinak …krátkým průzkumem.
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
P LÁN ( PROJEKT ) MARKETINGOVÉHO PRŮZKUMU = seminární práce do MAVY1 Odevzdání SP v termíny zápočtu před zkouškou, tj do 11:30 h nebo 8.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Projekt DP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Marketing sportu obecná část
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Výzkum veřejného mínění
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
MARKETING Přednáška P
Didaktické prostředky
Strategie regionu, obce
MARKETING Přednáška P
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

b

Workshop Josefa Vojty: Neuromarketing, FMK

Cíle Můj: Zimního semestru: Letního semestru: přesvědčit vás, že všichni respondenti nemusejí lhát Zimního semestru: Objasnit si a umět naplánovat metody a techniky marketingového výzkumu Letního semestru: Umět aplikovat, vyhodnotit a interpretovat marketingový výzkum

Účel – proč? ….protože marketingový výzkum poskytuje data k marketingovému rozhodování je velký zaměstnavatel… je business….

Výzkum trhu – a SIMAR V roce 2006 to představovalo 33. místo ve světě. Na základě obratu/výkonu na jednoho obyvatele bylo ČR na 26.místě a za námi zůstávalo Řecko, Maďarsko, Korea a mnoho dalších. I v něm však dosud nemůžeme konkurovat světové špičce: Velká Británie s 39,19 US$, „stříbrné“ Švédsko (36,92 US$) a Francie (35,33 US$), protože jsme dosáhli 7,92 US$ na obyvatele. Obor výzkumu trhu a veřejného mínění loni v Česku zaměstnával zhruba 13.000 lidí. Samotné výzkumné agentury zaměstnávaly 1900 lidí, z toho 600 zaměstnanců na zkrácený úvazek. Dalších 11.000 lidí pro výzkumné agentury pracuje jako tazatelé. Ze všech prostředků je 86 procent investováno do kvantitativních výzkumů, které se zaměřují na sběr velkého množství dat. Přes polovinu zadávaných výzkumů tvoří podle sdružení SIMAR zakázky z výrobní sféry, zejména od výrobců kosmetiky a automobilů. Na druhém místě co do množství zakázek jsou shodně zadavatelé z médií a z oboru finančních služeb. „Odhadujeme obrat celého oboru výzkumu trhu v roce 2011 na 2,28 miliardy Korun; obrat celého oboru by měl letos vzrůst meziročně o tři až pět procent na 2,35 miliardy korun až 2,4 miliardy korun“ MaM 6. 2. 2012 5

Výzkum trhu – a SIMAR SIMAR – Sdružení agentur pro výzkum trhu: 6

Největší výzkumné agentury v ČR

…abyste patřili mezi ně, je třeba..

Studijní materiály POZNATKY Z PŘEDNÁŠEK A SEMINÁŘŮ Juříková M. Studijní opory – Marketingový výzkum I. FMK UTB Zlín Kozel R., Mlynářová L., Svobodová H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Grada 2011, ISBN 978-80-247-3527-6 Kozel R. Moderní marketingový výzkum. Grada 2006, ISBN 802470966X, Foret, M. Marketingový průzkum. Computer Press 2009, ISBN 978-80-251-2183-2 Další publikace dle zaměření výzkumu Autoři kvalitativního výzkumu – Hendl, Miovský Autoři kvantitativního výzkumu – Herzman, Řezanková

Podmínky absolutoria SEMINÁRNÍ PRÁCE TEST ve zkouškovém období + AKTIVNÍ ÚČAST NA SEMINÁŘÍCH S PLNĚNÍM DÍLČÍCH ÚKOLŮ + TEST ve zkouškovém období

HISTORIE MAV 1824 – 1. empirický výzkum (G. Gallup, E. Roper) předvolebních preferencí 40. léta 20. stol. – 1. explanační modely chování (P. F. Lazarsfeld, B. R. Berelson)

MARKETINGOVÝ VÝZKUM SPOČÍVÁ VE SPECIFIKACI, SHROMAŽĎOVÁNÍ, ANALÝZE A INTERPRETACI DAT, KTERÁ SLOUŽÍ JAKO PODKLAD V PROCESU MARKETINGOVÉHO ŘÍZENÍ

Rozdíly MARKETINGOVÝ VÝZKUM PRŮZKUM TRHU Soustavná (kontinuální) činnost Kombinace (metod a) technik Náročnější statistická analýza, předpovědi Odhaluje souvislosti na základě kombinace více zdrojů jednorázová činnost Jedna technika šetření Poskytuje základní popis (poznání) situace Neumožňuje predikci

Interní informace firmy Marketingový výzkum Sekundární „od stolu“ Syndikovaný Publikace „Desk research“ Interní informace firmy Veřejně dostupná data Primární „v poli“ Kvantitativní Kvalitativní Data mining „živá data“

PROCES přípravy a realizace marketingového výzkumu Aneb od briefu až po závěrečnou zprávu

Jak funguje proces marketingového výzkumu? Marketingový problém Brief Design /projekt/ výzkumu Sběr dat a analýza marketingové rozhodnutí Interpretace a PŘEDVÝZKUM Další faktory

Research BRIEF PŘÍPRAVA VÝZKUMU Co vede k zadání výzkumu, proč ho chceme? Identifikace problému či příležitosti (explorativní výzkum) Co už víme? Analýza současné situace z dostupných zdrojů, šetření Co potřebujeme vědět? Cíl výzkumu, stanovení hypotéz Jaká rozhodnutí, jaké akce se na základě tohoto výzkumu uskuteční? Účel šetření Kdy potřebujeme výsledky? Timming Kolik za ně můžeme zaplatit? Rozpočet, efektivita řešení (agentura / vlastní MAV) Koho chceme ovlivnit? Objekt výzkumu (consumer target) S kým o tom chceme hovořit? Výběrový vzorek (recruitment target), design samplingu

Vyčerpávající šetření Nevyčerpávající šetření OBJEKT VÝZKUMU + výběr respondentů (consumer target + recruitment target) Vyčerpávající šetření Nevyčerpávající šetření Výběrová šetření Pravděpodobnostní výběr Záměrný výběr Kvótní Typologický Výběr vhodné příležitosti či úsudku, řetězový výběr… Ostatní neúplná šetření Např. anketa

Identifikace zdrojů informací PŘÍPRAVA VÝZKUMU Sekundární zdroje – desk research Primární zdroje – field research Požadavky na informace: RELEVANTNOST VALIDITA RELIABILITA (SPOLEHLIVOST) EFEKTIVNOST ZÍSKÁNÍ

Stanovení metod sběru informací PŘÍPRAVA VÝZKUMU Pozorování Dotazování Experiment Kvalitativní metody a techniky

Projekt (design, plán) výzkumu PŘÍPRAVA VÝZKUMU Projekt (design, plán) výzkumu = plán realizace a kontroly výzkumu Struktura a obsah projektu musí být vždy přizpůsobeny konkrétní situaci. STANDARDNÍ OBSAH: 1. Účel studie 2. Cíle výzkumu 3. Metodika (zvolená metoda, technika) 4. Vzorek respondentů, jejich výběr 5. Časový rozvrh a předpokládané náklady výzkumu 6. Přílohy a dodatky Případně : - kvalifikace marketingové agentury, - osoba, která bude řídit realizaci projektu, - způsob verifikace procedur, finanční uspořádání - bezpečnostní opatření proti vyzrazení zjištěných skutečností

Pre-test ušetří náklady a mnohá zklamání na konci náročného výzkumu. PŘEDVÝZKUM (=/vs. pre-test) Pre-test ušetří náklady a mnohá zklamání na konci náročného výzkumu. Má-li mít předvýzkum smysl, pak musí být čas nejen ho provést, ale také důkladně vyhodnotit.