Trocha fyziky VY_32_INOVACE_Mul4a0209Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PowerPoint Založení nového souboru .pptx Tlačítko Office, Nový
Advertisements

Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Ovládací panely Hodiny, jazyk a oblast.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
MECHANICKÝ POHYB Podmínky používání prezentace
Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík.
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Nastavení zarážek tabulátoru WORD
PowerPoint. Rozložení stránky 1.Na kartě Domů klikněte na tlačítko Rozložení a vyberte profil „Dva obsahy“ 2.Totéž můžete udělat tak, že kliknete pravým.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.06 Téma: PowerPoint Číslo.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_717.
Jak vytvořit vlastní prezentaci ?
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.36 Téma: Výkon Číslo.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
3D modelář – úpravy pokročilými nástroji, vlastní návrh VY_32_INOVACE_Design1r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
Fuzzy logika.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_11.
3D modelář – povrchy VY_32_INOVACE_Design1r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – primitivní tělesa, vlastnosti a transformace VY_32_INOVACE_Design1r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Atmosféra – rychlost záběru VY_32_INOVACE_Mul4r0112Mgr. Jiří Mlnařík.
Moderní učitel.
Tlačítka akcí. Do prezentací můžeme vkládat tzv. tlačítka akcí.
Rudolf Novák Jiří Čáha Petra Vančurová Michala Procházková.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE III. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Přechody a animace VY_32_INOVACE_7C21. Pravidlo Důležitý je obsah prezentace, přechody a animace mají být příjemným, nikoliv rušivým doplňkem! Nekombinovat.
Kinematika 14. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ I. Mgr. Jana Oslancová
1/ Na liště Prezentace Zvolím nastavit prezentaci. 2/ Zvolím Typ prezentace 3/ Napíši, které chci zobrazit snímky 4/ Zvolím předvádění s animací nebo.
Klíčové snímky podruhé VY_32_INOVACE_Mul4a0206Mgr. Jiří Mlnařík.
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Zvuk VY_32_INOVACE_Mul4a0220Mgr. Jiří Mlnařík. Synfig studio je primárně obrazový software. Teoreticky můžeme do scény vložit zvuk pomocí volby File /
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_256 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_31.
Pokročilé – prostředí 2 VY_32_INOVACE_Mul4a0219Mgr. Jiří Mlnařík.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík.
Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík.
Animace Příběh vítězství Strom života
Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík.
Filtry obrazu (layer) VY_32_INOVACE_Mul4a0212Mgr. Jiří Mlnařík.
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Práce s textem VY_32_INOVACE_Mul4a0214Mgr. Jiří Mlnařík.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Pohyb objektu po křivce
Využití klíčových snímků
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 17– PŘECHODY SNÍMKŮ V PREZENTACI. Název školy:
PowerPoint – animace VY_32_inovace_01_infpoweranimace_07
Filmová animace Rostliny Mgr. Jiří Mlnařík VY_32_INOVACE_Mul4a0210.
CorelDRAW – tvarování křivek
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
Otázky a úkoly VY_32_INOVACE_4_3_13_20 Vložení I.   Najdi záložku „vložení“. Vlož libovolný obrázek. Nastav jeho výšku na 5cm. Uprav ho tak, aby s ním.
Digitální učební materiál
MECHANIKA.
Vzájemné působení těles
Grafický editor – GIMP Transformace
Transkript prezentace:

Trocha fyziky VY_32_INOVACE_Mul4a0209Mgr. Jiří Mlnařík

V předchozím materiálu jsme nechali ztěžka vystoupat (delší čas) automobil na vrchol kopce a pak jsme ho nechali poměrně rychle sjet (kratší čas). Možná jste si všimli jisté nelogičnosti – auto jede celou cestu do kopce i celou cestu z kopce vždy stále stejnou rychlostí, i když logika by napovídala, že nejpomaleji pojede auto právě na vrcholu kopce. Stejně tak změna rychlosti přesně v animačním bodě na vrcholu by pro pasažéry znamenala dost nepříjemné škubnutí při náhlé změně rychlosti. Jak postupovat, aby pohyb měl zdání fyzikálního chování? Synfig studio – trocha fyziky

Pro specifičtější chování animace lze použít úpravu chování jednotlivých klíčových bodů (waypoints) animace, ať už vzniklých na klíčových snímcích nebo „ruční“ animací. Na příslušném bodu použijeme pravé tlačítko myši. Pohyb a jeho vlastnosti

Zdání fyzkálnosti může dodat rozložení pohybu, které v synfigu můžeme nastavit u kterékoliv části animace (nejen u pohybu) ve směru DO animačního bodu (In) i Z animačního bodu (Out), případně obou (Both). Máme následující možnosti: TCB - pohyb objektu je hladký, pohyb objektu za účelem vyhlazení pohybu podle potřeby míjí či přesahuje hraniční body Linear - pohyb je zcela konstatní (stálá rychlost změny) Ease In (Out) – pohyb v okolí animačního bodu klesá k nule Constant – animační bod funguje jen jako „přepínač stavu“ mezi předchozím a následujícím bodem, změna není plynulá Clamped – pohyb je v okolí vyhlazený, ale nepřesahuje hraniční body „Fyzikálnost“ animace

V případě, že chceme upravovat vlastnosti pohybu přesněji, můžeme nastavovat další vlastnosti opět pravým tlačítkem na waypointu a volbou Edit. Zde můžeme volit nejen chování bodu, ale také dílčí „fyzikální“ parametry: Tension – „tah“ daného bodu Continuity – míra „pokračování pohybu“ za daný bod Bias – určení, která strana pohybu (do nebo z bodu) má větší vliv Temporal Tension – určují, zda bude objekt setrvávat delší dobu v okolí bodu. Specifičtější úprava

Na tomto modelu jsou vloženy snímky na 0, 2,5 a 5 sekundách, všechny waypointy jsou nastaveny na TCB. První a poslední bod animace mají nastaven Temporal Tension na -1 (méně času v okolí bodu). Prostřední bod má nastaven Temporal Tension na 0,5 (více času v okolí bodu). Výsledkem je relativně logicky se chovající průběh „letu“ míče. Animace míče

 V animaci auta z minulého materiálu upravte pohyb tak, aby lépe odpovídal logice auta jedoucího do kopce a z kopce. Úkol

Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací Zdroje