POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Vývoj marketingových koncepcí
OPERATIVNÍ CONTROLLING PERMANENTNÍ ZAJIŠTĚNÍ likvidity rentability tržní hodnoty firmy.
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Podniková ekonomika Personální činnost.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Inovační marketing. Přenášení inovačních impulzů Je nutná aktivní účast obchodníků nebo marketingových pracovníků Vylepšování a inovace výrobků je možná.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
1 O čem budeme dnes hovořit: Management MSP Marketing MSP Tvorba cen.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Definice marketingu. Definic marketingu existuje celá řada, nejčastěji používány jsou následující čtyři:  Marketing je sociální a manažerský proces,
Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Marketing Základy a postupy..
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v tržní ekonomice

Vymezení marketingu Market = trh M. je činnost usměrňující tok zboží od výrobce ke spotřebiteli K. Synnot M. je proces přizpůsobování firmy měnícím se požadavkům zákazníkům M. Zober M. je na trh zaměřená podnikatelská politika R. Philips M. není uměním prodat co jste vyrobili, ale poznáním toho co vyrábět ev. Nabízet P. Kotler

M. je umění identifikace a pochopení zákazníkových potřeb a tvorby jejich řešení V nejobecnějším slova smyslu lze M. chápat jako takový způsob podnikatelského řízení firmy, které plně vychází z potřeb a požadavků trhu. M. řízení vychází z potřeb zákazníka, doslova na něho myslí na každém kroku již před samotným vznikem výrobku.

Důležité: M.řízení firmy = složitý proces řízení výroby, výzkumu, odbytu… M. klade důraz na dlouhodobou orientaci a prosperitu, nesleduje krátkodobé efekty. M. orientace na zákazníka prostupuje celým repro. procesem firmy V praxi je těžké vést dělící čáru. M. koncepce musí prostupovat celou firmou.

Pozor: Marketing ≠ výzkum trhu Marketing ≠ pouze úspěšně prodat co se vytvořilo pro M. koncepci firmy nestačí pouze založit M. oddělení Marketing ≠ reklama

Marketingová strategie předpokládá: Interdisciplinární přístup (ekonomie, statistika, sociologie,psychologie…)=> Systémovost, profesionalita Vztah teorie a praxe M. M. Teorie není univerzální => tvůrčí aplikace na podmínky konkrétní firmy M je odrazem stavu tržní ekonomiky =>M. koncepce odpovídá

Funkce marketingu Zhospodárnění (zefektivnění všech činností firmy aktivním ovlivňováním trhu – např. reklamou, distribucí…=> NIŽŠÍ NÁKLADY Důležité: vysoká kvalita produkce Relativně nízké náklady Vhodné firemní klima Relativně vysoká adaptabilita firmy

Stupně kultivace tržního prostředí Důležité : ◦ Aktivní přístup ◦ Odvaha ◦ Tvořivost ◦ Odbornost ◦ Energie ◦ Vytrvalost ◦ Zdravé sebehodnocení (uznání omylů a schopnost korekce) KRITÉRIEM ÚSPĚŠNOSTI = VÝSLEDKY DOSAŽENÉ NA TRHU

Typy podnikatelských koncepcí 1. Výrobní 2. Výrobková – inovační 3. Prodejní 4. Marketingová 1. VÝROBNÍ Akcentuje výrobní možnosti firmy Velké série > snižování nákladů > růst produktivity > snižování ceny

2. VÝROBKOVÁ – INOVAČNÍ Založena na inovační aktivitě firmy (4 z 5 nových výrobků ztroskotá na trhu). Výrobek je vyráběn dle představ výrobce o užitných parametrech výrobku (mohou být odlišné od uživatele). 3. PRODEJNÍ KONCEPCE Akcentuje prodejní aktivity firmy (zdokonalování prodejních metod >agresivita prodeje). 4. MARKETINGOVÁ KONCEPCE Akcentují orientaci na komplexní potřeby uživatele.

◦ Komplexní servis ◦ Těsný kontakt s uživatelem ◦ Rychlá reakce na podněty ◦ Podřizování se „imperativum“ doby (ekologie, zdraví, energetické úspory)

M. politika firmy 1. Obchodní 2. Výrobní 3. Řídící 1) OBCHODNÍ ◦ Průzkum trhu ◦ Plánování prodeje ◦ Podněcování prodeje ◦ Rozvoj obchodních metod ◦ Reklama ◦ Cenová strategie

2 ) VÝROBNÍ ◦ Technický výzkum a vývoj ◦ Programování výroby ◦ Investice a invest. pol. ◦ Výrobní a výrobková politika (volba sortimentu, velikosti serií, záruční doba, servis, obal, design, sledování a eliminace tržní životnosti…) 3) ŘÍDÍCÍ ◦ Personální politika ◦ Organizační politika ◦ Alokace firemních zdrojů

MARKETINGOVÝ ALGORITMUS: Koncepční fáze: Analytická fáze: Realizační fáze: M. FILOSOFIE VELIKOST TRHU SEGMENTACE TRHU VÝKONNOST TRHU DYNAMIKA TRHU SLABÉ-SILNÉ STRÁNKY MARKETING. STRAT.

MARKETING STRATEGIE CENASORTIMENT REKLAMACE DISTRIBUCE PRODEJ DESIGN OBAL TVORBA PRODUKTU PODPORA PRODUKTU TRH ZPĚTNÁ VAZBA ZMĚNA ČI POTVRZENÍ MARKETINGOVÉ FILOSOFIE