Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
MANAGEMENT VE VS Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Výzkumný záměr VÚBP, prosinec 2006 Výzkumný záměr 2004 – 2010 BOZP – zdroj zvyšování kvality života, práce a podnikatelské kultury.
Evropský sociální fond
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Strategický plán rozvoje města Tišnov Úvodní prezentace
Příprava nové dopravní politiky ČR
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Jiří Hradec. ŽP v Evropě i u nás Ještě v 90. letech všichni věděli, že základním zadáním je ochrana životního prostředí:  znečištění je zjevné -> zadání.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
1  Růst možností a potenciálu rozsáhlé škály místních aktérů: politické strany, NO, jednotlivci, odbory, MSP, média …  Oblasti výkonu správy: veřejné.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Přístup státu k budování informačních systémů veřejné správy ing. Tomáš HOLENDA odbor informatizace veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
Občanská společnost a občanský sektor PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Schválení OP OPS chvalovací proces Ministerstvo financíEvropská komise Certifikační orgán Auditní orgán Ministerstvo pro místní rozvoj Programování Metodiky.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Sociologie 13 Sociologie politiky. politika správa veřejných záležitostí – Záležitosti týkající se velké části občanů, nebo všech (oproti soukromým záležitostem)
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
 VEP analyzuje jednotlivé aktivity vlád na různých stupních řízení, proč k nim přistupují, jak rozdílně, jaký dopad mají tyto aktivity na občany a soukromý.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Cíle územního plánování „vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území soustavným a komplexním řešením účelného využití a prostorového.
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
ÚVOD DO STUDIA VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ
Vzdělávací politika.
Sociální politika KVSOPO Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Cyklus veřejné politiky Veřejné politiky VSFS.
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2011 setkání RRLZ,
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Zkušenosti s činností ROPu Střední Morava a náhled na implementaci v příštím programovém období aneb od administrace k řízení EU fondů Roztoky.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Informační setkání k přípravě Olomouckého kraje na kohezní politiku EU , Jeseník.
ÚVOD DO STUDIA VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ Veřejné politiky Veřejné politiky.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
„SAMOSPRÁVA 2020“ (Řešení pro budoucnost) – Zlín Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje.
Korupce jako problém současné společnosti a politiky Vladimíra Dvořáková Letní škola výchovy k občanství… Olomouc,
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Rozpočtová soustava Finanční zdroje územních samospráv
Institucionální rámec VeP
Řízení rizik podvodů pro období 2014–2020
Subjekty a objekty veřejných politik
Cyklus veřejné politiky
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
Veřejné Finance.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
Transkript prezentace:

Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky

CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr. obslužnost ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr. obslužnost )  KAM CHCEME JÍT ? (rozhodnutí o VZ, veřejná volba: nastavení politik a programů, priority rozvoje společnosti a zvolené cesty, dlouhodobé vize - politická vůle a průchodnost řešení)  JAK SE TAM DOSTANEME? (implementace VZ na základě příslušné politiky, nástroje VEP)

IMPLEMENTACE Uskutečňování, realizace, provedení příslušné politiky za účelem dosažení VZ Uskutečňování, realizace, provedení příslušné politiky za účelem dosažení VZ Zavádění zákona, politiky, programu Zavádění zákona, politiky, programu Provádění politického rozhodnutí Provádění politického rozhodnutí Cíle politiky, záměr a žádoucí výsledky Cíle politiky, záměr a žádoucí výsledky Monitoring a evaluace implementace ve vztahu k žádoucím cílům Monitoring a evaluace implementace ve vztahu k žádoucím cílům

4 Nástroje implementace VZ Uznání – zákon, podzákonné normy, administrativní opatření Uznání – zákon, podzákonné normy, administrativní opatření Realizace: Realizace: - Koncepce - Implementační struktury (VS, nezisková a soukromá sféra, rozdílné cíle a záměry jednotlivých aktérů): např. sociální politika - Mobilizace zdrojů (VR, soukromé zdroje, NO, participace občanů) - Zpětná vazba dopadů opatření

Nástroje implementace VZ Legislativa, zákonné normy (např. veřejný prostor, odpadové hospodářství aj.) Legislativa, zákonné normy (např. veřejný prostor, odpadové hospodářství aj.) Ekonomické a finanční nástroje Ekonomické a finanční nástroje Administrativní nástroje Administrativní nástroje Informační nástroje Informační nástroje Povinné (regulační) nástroje x motivační (stimulační nástroje) Povinné (regulační) nástroje x motivační (stimulační nástroje)

FAKTORY ÚSPĚŠNÉ IMPLEMENTACE Jasné a konzistentní politické cíle Jasné a konzistentní politické cíle Podpora zájmových skupin a veřejnosti Podpora zájmových skupin a veřejnosti Stabilita sociálně ekonomického prostředí Stabilita sociálně ekonomického prostředí Technologická proveditelnost (zdraví, ŽP…) Technologická proveditelnost (zdraví, ŽP…) Legální proveditelnost (soulad zákonů, SP x zaměstnanost), mezisektorová komplexnost politiky Legální proveditelnost (soulad zákonů, SP x zaměstnanost), mezisektorová komplexnost politiky Psychologická proveditelnost (postoje objektů VeP, setrvačnost hodnot) Psychologická proveditelnost (postoje objektů VeP, setrvačnost hodnot) Administrativní proveditelnost Administrativní proveditelnost

7 Administrativní kapacita VS jako hlavní aktér implementace VEP VS jako hlavní aktér implementace VEP Faktor úspěšné implementace veřejného zájmu Faktor úspěšné implementace veřejného zájmu Schopnost vlády efektivně formulovat, realizovat a PREZENTOVAT vhodné politiky Schopnost vlády efektivně formulovat, realizovat a PREZENTOVAT vhodné politiky Schopnost státní správy a samosprávy realizovat dané politiky Schopnost státní správy a samosprávy realizovat dané politiky Respekt občanů a státu k institucím, které určují jejich vzájemné ekonomické a sociální vztahy Respekt občanů a státu k institucím, které určují jejich vzájemné ekonomické a sociální vztahy Hodnocení kvality VS - Governance Matters (SB): demokracie a politická stabilita, výkonnost vlády a regulační kvalita, právní řád, kontrola korupce Hodnocení kvality VS - Governance Matters (SB): demokracie a politická stabilita, výkonnost vlády a regulační kvalita, právní řád, kontrola korupce

Ukazatelé kvality správy GM1 – Demokracie GM2 – Politická stabilita GM3 – Efektivita vlády GM4 – Regulační zátěž GM5 – Právní řád GM6 – Kontrola korupce.

10 Úkoly VeP pro ČR Analýzy a seriózní výzkumy budoucích potřeb Analýzy a seriózní výzkumy budoucích potřeb Veřejná diskuse o cílech a prioritách Veřejná diskuse o cílech a prioritách Posilování odbornosti na úkor politiky Posilování odbornosti na úkor politiky Učení se odpovědnosti a kultivace rozhodování vysokých úředníků a politických elit Učení se odpovědnosti a kultivace rozhodování vysokých úředníků a politických elit Strategické myšlení Strategické myšlení Kontinualita rozhodování Kontinualita rozhodování Koordinace jednotlivých politik Koordinace jednotlivých politik Korupce Korupce