Lenka Zahradníčková 16. 12. 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Financování stavební zakázky
Informační systémy podnikové systémy CRM
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
1. přednáška Předmět finanční analýzy a finančního plánu
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Podniková ekonomika Financování podniku.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
FINANČNÍ ŘÍZENÍ DOPRAVNÍHO PODNIKU
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Význam informací a dat a znalostí
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Lenka Zahradníčková
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
6. přednáška Finanční řízení podniku – základní charakteristika Finanční řízení podniku – základní charakteristika.
Podniková ekonomika.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Finanční analýza.
1.Obsah marketingového řízení
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Přednáška č. 2 Finanční controlling Controlling pracovního kapitálu
Lenka Zahradníčková
MARKETINGOVÝ MIX.
KATEDRA ŘÍZENÍ PODNIKU Finanční plán, finanční strategie
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
Lenka Zahradníčková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Personální plánování.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
INFORMAČNÍ ZDROJE FINANČNÍ ANALÝZY
ÚVOD Účetnictví je chápáno jako stavová či výsledková karta podnikání.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Struktura podnikatelského plánu
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KEM / PEPL2 Modelování hodnoty podniku Jan Cedl 2015.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Podniková ekonomika.
Ekonomika malých a středních podniků
Podniková ekonomika.
Podniková ekonomika.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Ekonomika malých a středních podniků
Vyhodnocení stavební zakázky
Název společnosti Obchodní plán.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Lenka Zahradníčková

Opakování Test

Jak je možné definovat marketing? Souhrn takových postupů a činností, jejichž cílem je uspokojování potřeb zákazníka. Filozofie úspěšného podnikání v tržní ekonomice, kde je základem úspěchu spokojený zákazník.

Jak se vyvíjel marketing? Výrobní koncepce Výrobková Prodejní Marketingová

V jaké části analýzy prostředí (okolí) je nutné věnovat marketingu pozornost? Mikroprostředí (interní prostředí podniku). Pozn. Nástroji marketingu je možné ovlivňovat mezoprostředí podniku.

Jaké marketingové strategie znáte? Výrobková strategie Servisní strategie Kontraktační strategie Komunikační strategie Distribuční strategie

Jak členíte produkt z pohledu marketingu? Jádro produktu Rozšířený produkt Totální produkt

Z jakého důvodu je pro podnik důležité plánování investic? Investiční strategie jsou nástrojem dosahování dlouhodobých cílů

Jak je realizována investiční strategie? Strategické rozhodování Investiční plánování viz minulé hodiny Výběr vhodného projektu Investiční proces Hodnocení

Jaké základní druhy investic znáte? Hmotné Finanční Nehmotné

Co patří mezi zdroje financování investic v podniku? Vlastní zdroje Cizí zdroje

Co je předmětem finančního řízení podniku? Strategické – finanční plánování, finanční analýzy, zabezpečení rentability Operativní – řízení likvidity

Jak je možné definovat finanční strategii? Jádro celopodnikové strategie Dlouhodobá ziskovost Růst hodnoty Návratnost investic Postavení na trhu Souvislost s řízením rizik

Kdo patří mezi subjekty finančního řízení? Vlastníci Statutární orgány Management Specialisté

Kdo patří mezi subjekty finančního řízení? Vlastníci Statutární orgány Management Specialisté

Definujte pojem funkční plány podniku, k čemu slouží? Takové plány, které slouží jako podklad pro sestavení finančního plánu. Na vrcholu stojí plán marketingu (prodejů) atd.

Z čeho se skládá finanční plán? Rozvaha VZZ CF

Co rozumíte pod pojmem divestice (desinvestice)?

Jakým způsobem se plánuje výkaz zisku a ztráty podniku? Plán výnosů Plán nákladů Plán VH

Jak se plánuje rozvaha podniku? Položky závislé na tržbách Ostatní položky Celková aktiva Pasiva Případně DEK

Jak se s ohledem na strategické řízení podniku plánuje CF? Z hlediska strategického řízení je vhodné plánovat cash flow nepřímou metodou

Co je předmětem personálního řízení podniku? Vše, co se týká lidí v pracovním procesu

Co patří mezi základní problémy, které by měla řešit personální strategie? Dlouhodobé získávání lidí Zařazování lidí do pracovního procesu Výkon pracovních pozic Vzdělávání a rozvoj lidí Kariérní perspektivy lidí Uvolňování lidí Obměna pracovníků

Jaký je rozdíl mezi motivem a stimulem? Motiv je vnitřní pohnutka Stimul je vnější pohnutka

Co je možné řadit mezi nové systémy práce? Práce doma, z domova Sídlení práce Kratší pracovní doba atd.

Jak mohou podniky přistupovat k bezpečí? Reaktivně Proaktivně Licoměrně

Co v současné době patří mezi oblasti, kde je potřeba počítat s nebezpečím? Majetku Osob Enviromentlní Informací atd.

Co v současné době patří mezi oblasti, kde je potřeba počítat s nebezpečím? Majetku Osob Enviromentální Informací atd.

Jak byste definovali informační strategii podniku? Popis současného stavu informačního systému, zjištění potřeb Definice cílového stavu Návrh řešení, jak dosáhnout cílového stavu

Pozn. prací s daty se zabývají dříve uvedené metody – BI a CI Business Intelligence Competitive Intelligence

Jak je možné definovat řízení rizik? Zabývá tvorbou činností, navzájem provázaných, které se snaží zamezit nebo zmírnit výskyt rizik

Jak je možné členit rizika? Interní Kapitálová Forem podnikání Spojená s managementem Image podniku Finanční rizika atd. Mimopodniková Bankovní Pojistná Dodavatelsko-odběratelská Politická Korupce Globální Technologického pokroku Vývoje ziskovosti v odvětví Změn priorit zákazníků Hospodářské a finanční krize

Risk Appetite Risk Capacity

Strategie řízení rizik – Retence – Přenos – Redukce – Vyhýbání se

20 otevřených otázek Stručné odpovědi Každá otázka hodnocena max. 2 body Maximum 40 Minimum k ústní 28 Ústní – Případné nedostatky z testu a projektu – Doplňující otázky