Počítačové simulace ve výuce chemie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Experimenty s dálkově řízenými modely Veletrh nápadů učitelů fyziky 18 tentokrát s mottem „Experimenty – koření fyziky“ Hradec Králové,
Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová
Bakalářská práce Vzduchotechnika včera dnes a zítra
Galvanické články CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 15
Management Ing. Jan Pivoňka.
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Softwarový systém DYNAST
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Didaktická média v dějepisném vyučování
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Metody zpracování vybraných témat (projektů)
ICT ve výuce chemie Volitelný modul PM. Hlavní tématické okruhy Kancelářský software pro učitele chemie Internet pro učitele chemie Výukové programy s.
6. Řízení a monitoring procesů. Řízení, regulace, měření, monitoring, automatizaceve farmaceutickém průmyslu Řídicí systémy Měřicí a monitorovací systémy.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Vlastní hodnocení školy
Teoretické přístupy ke studiu urbanizace
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
Laboratorní model „Kulička na ploše“ 1. Analytická identifikace modelu „Kulička na ploše“ 2. Program „Flash MX 2004“ Výhody/Nevýhody Program „kulnapl.swf“
Vybrané techniky a metody sociální práce
Ústřední knihovna FSS MU Bibliotheca Academica, Brno Irena Šléglová Masarykova univerzita a její knihovny.
E-learning a podpora jazykové vzdělanosti. Výhody e-learningu pružnost výuky kurzy dostupné kdekoli přizpůsobivost podmínkám uživatelů možnost využití.
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
Experiment v medicíně a etické aspekty experimentu na zvířeti MUDr. Michal Jurajda ÚPF Lékařská fakulta Masarykovy Univerzity v Brně.
ICT ve výuce chemie pro posluchače Studia k výkonu specializovaných činností (ICV) Mgr. Martin Dojiva.
Komplementarita zájmového a profesního vzdělávání dospělých
Systém hodnocení v ČSOB
Animace a eLearning Petr Korviny SCO 2006, Brno. Úvod Animace Animace Výhody (názornost, vhodnost nasazení pro výuku počítačových programů a dovedností,
Pro výuku jakéhokoli předmětu je důležitá nejen odborná kvalifikace vyučujícího, ale také způsob prezentace učiva studentům. Současný rozvoj multimediálních.
O TEVŘENÁ SÍŤ PARTNERSTVÍ NA BÁZI APLIKOVANÉ FYZIKY CZ.1.07/2.4.00/ Vernier a LabVIEW ve vzdálených laboratořích František Látal Katedra experimentální.
VŠB Technická univerzita Ostrava
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Funkce Ročník:1.-2. Datum vytvoření:srpen.
Problém obchodního cestujícího a příbuzné úlohy
Zkušenosti z vyučování chemické teorie a jeho administrativa v e-prostoru Masarykovy univerzity Pavel Kubáček Katedra fyzikální chemie.
Kybernetika Jakub Ježek 3IT.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Nonverbální úlohy Jiří Tesař. Výuka fyziky na ZŠ - zamyšlení  Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky: „Jeden učitel položí v jedné.
Knihovny v pavučině spolupráce, Jindřichův Hradec Barbora Ramajzlová Asociace knihoven vysokých škol ČR - kroky ke.
Proseminář z matematiky pro fyziky
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
Autorem materiálu a všech jeho č ástí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s postupem řešení slovních úloh o pohybu.
9/2010Přednáška č. 11 Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR Předmět: Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor E ZS, 2008, K126 EKO Přednášky/cvičení.
Výpočetní technika při výuce fyziky Jiří Tesař. VT – při výuce VT nedílná součást každodenního života, VT musí být také součástí výuky, vybavení škol.
Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař.
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách Ing. Petr Distler 4. října 2013, Tábor, Veletrh nápadů učitelů chemie Přírodovědecká fakulta,
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
O. Štícha P. Jáč M.Zvěřina Týden vědy ČVUT.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
STANDARDIZACE PROFESNÍCH ČINNOSTÍ UČITELE Projekt MŠMT ČR pro rok 2008.
Nástroje self service Business Intelligence Jiří Neoral
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
ESPON – Identifikace územních aspektů informační společnosti
Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
Didaktická příručka z chemie pro střední školu
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Inovativní způsoby rozvoje studentů a zaměstnanců
Rozvoj čtenářské a digitální gramotnosti ve výuce chemie
Kvalita ve školství Ing. Dagmar Bednářová, CSc.
Simulace oběhu družice kolem Země
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
Transkript prezentace:

Počítačové simulace ve výuce chemie Mgr. Veronika Machková Katedra chemie Přírodovědecká fakulta Univerzita Hradec Králové

„Toto není dýmka.“ (René Magritte, 1928)

Modely ve výuce chemie tradiční modely počítačové modely makety didaktické obrazy schémata diagramy grafy chemické vzorce a rovnice počítačové modely animace simulace

LE MARÉCHAL, Jean-Francois a Karine BÉCU-ROBINAULT LE MARÉCHAL, Jean-Francois a Karine BÉCU-ROBINAULT. La simulation en chimie au sein du projet Microméga®. Aster: recherches en didactique des science expérimentales. Lyon: Institut francais de l´éducation, 2006, č. 43, s. 81-108. Dostupné z: http://www.inrp.fr/publications/edition-electronique/aster/RA043-05.pdf

Simulace a svět vnímatelný smysly http://www.plan-k.dk/flash/interaktivlaering/OpgaverVejledninger/SimpelTitreringAfSyre/flash.html

Simulace a svět rekonstruovaný http://phet.colorado.edu/en/simulation/acid-base-solutions

Simulace a svět teoretický

Simulace a „propojení tří světů“ http://users.skynet.be/eddy/titratie.swf

Výhody a rizika Rychlost a dostupnost – žák může pracovat i doma Propojování poznatků na různých úrovních mikro – makro – teo Kritické zhodnocení kvality Vybavení učebny – classe mobile Cizí jazyky

Kvality výukové simulace obsah upraven vzhledem k výukovým cílům obsah upraven vzhledem poznávací úrovni studenta reprezentace jevů musí být srozumitelné intuitivní ovládání řízení učebních aktivit x pracovní list zpětná vazba

Význam simulací ve výuce chemie zdroj informací zvyšování názornosti trenažéry řešení problémových úloh ověřování hypotéz podpora experimentální činnosti vizualizace nedostupných nebo nebezpečných jevů

Využívání počítačových simulací ve výuce chemie NESMÍ nahrazovat nebo zcela eliminovat reálný chemický experiment.

Online zdroje výukových simulací http://titrace.wz.cz http://phet.colorado.edu/ http://group.chem.iastate.edu/Greenbowe/

Děkuji za pozornost. Mgr. Veronika Machková Katedra chemie Přírodovědecká fakulta Univerzita Hradec Králové

Classe mobile http://www.cndp.fr/agence-usages-tice/temoignages/travailler-en-autonomie-en-sciences-physiques-au-college-1202.htm