259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Vzdělávání a jeho kategorie
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Role školního koordinátora EVVO
Poradenství ve vzdělávání PhDr. Pavel Beňo Tel ,
Struktura výuky.
OBECNÁ DIDAKTIKA – DIDAKTIKA JAKO VĚDA, JEJÍ PŘEDMĚT, VÝVOJ DIDAKTIKY, ŠKOLNÍ DIDAKTIKA JAKO SUBSYSTÉM OBECNÉ DIDAKTIKY.
DIDAKTIKA EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Problémy vymezení hledisek kvality v přípravě učitelů pozitivní přínos určení a uplatňování hledisek kvality závisí na splnění podmínek pro jejich užitečné.
Pedagogika jako věda Její předmět, cíle, metody, postavení v rámci společenských věd, jednotlivé disciplíny, základní pojmy.
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Fakulta zdravotnických studií
Cíle studia didaktiky pedagogiky
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Západočeská univerzita v Plzni
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
FSpS MU Androdidaktika Mgr. Lucie Mlejnková. Literatura Hroník, F.: Rozvoj a vzdělávání zamestnancu. Praha, GRADA 2007 Koubek,J.: Řízení lidských zdroju.
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Postavení pedagogiky mezi vědami
Základy speciální pedagogiky
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
P1 DIDAKTIKA FYZIKY -didaktická komunikace a její aplikace ( ) 1.1 Úvodní poznámky Různorodost názvů - Metodika fyziky (návod pro výuku, 19.
Školní kurikulum Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Váňová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Pedagogika předmět disciplíny výzkum metody. předmět Pedagogiky = výchova (záměrné působení na rozvoj jedince) výchova = celoživotní proces rozvoj jedince.
Didaktika přírodopisu 1 Přednáška Úvodní informace, Didaktika přírodopisu jako věda a její historie Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Fakulta zdravotnických studií
Zdenko Reguli Lucie Mlejnková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Pedagogické disciplíny
Význam J.A. Komenského 5.část
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Fakulta zdravotnických studií
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Obecná didaktika ÚVOD.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Pedagogika jako vědecká disciplína
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Kurikulum: obsah školní edukace
Studijní program Ošetřovatelství
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Prvky edukačního procesu
Pedagog.
Transkript prezentace:

259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky III. ročník ošetřovatelství – prezenční III. ročník ošetřovatelství - kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky

DIDAKTIKA původ slova termín didaktika jako součást pedagogických pojmů samostatný vědní obor jedna z pedagogických disciplín

zabývá se otázkami vzdělání a vyučování má svůj předmět zkoumání, systém základních kategorií a systém výzkumných metod zabývá se otázkami vzdělání a vyučování - má svůj předmět zkoumání, systém základních kategorií a systém výzkumných metod zabývá se otázkami vzdělání a vyučování

OBECNÁ DIDAKTIKA teorie vzdělávání a vyučování věda zabývající se problematikou vzdělávacích obsahů i procesem vyučování a učení

Školní didaktika teorie výuky teoretický základ výuky spojena s potřebami školských institucí

Předmět didaktiky zkoumání jednotlivých didaktických kategorií a jejich uplatnění ve vyučovacím procesu další formy vzdělávání i proces sebevzdělávání

Didaktické kategorie Cíl Obsah metody a formy didaktické zásady didaktické prostředky osobnost učitele cíl obsah metody a formy didaktické zásady didaktické prostředky osobnost učitele

Základní pojmy Vzdělání - výsledek všech procesů a činností zaměřených na utváření člověka Vzdělávání - proces všestranné humanizace a kultivace člověka celoživotní proces

Učení základní regulativní a formativní proces nabývání vědomostí a způsobilostí