ČESKÁ REPUBLIKA SLUŽBY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Projekt „České centrum pro mobilitu v letech “ finančně podporuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v rámci programu EUPRO.
Advertisements

ČESKÁ REPUBLIKA – SÍDELNÍ STRUKTURA
REVITALIZACE PRAŽSKÉ TRŽNICE
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín ČESKÁ REPUBLIKA – KVARTÉR, MALOOBCHOD.
1) Úzce specializované prodejny
Pohled do historie vydávání odborné literatury v Českých zemích
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
SVTP ČR v Jihomoravském kraji
VY_32_INOVACE_EKO_18 DISTRIBUCE II.
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
VY_62_INOVACE_16_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 1 INCOMA Research TOP50 ČESKÉHO OBCHODU: VÝVOJ TRHU A ŘETĚZCŮ Zdeněk Skála, INCOMA Research.
Regionální aspekty uvedené v národní politice. Regionální aspekty systému VaV posilování role regionální spolupráce VŠ v oblasti socioekonomického rozvoje.
Městská sídla, proces urbanizace, suburbanizace
Září 2006 František Diviš, INCOMA ResearchVývoj trhu shopping center v českých regionech 1 Vývoj trhu shopping center v České republice rok 1996 rok 2001.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
SVĚTOVÁ EKONOMIKA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Retailing v Rakousku od roku 2006 Kateřina Srnská 2012/2013.
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
Česká republika Služby Z_113_Česká_republika_Služby
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
ČESKÁ REPUBLIKA – ADMINISTRATIVNÍ ČLENĚNÍ
KRAJE ČR HLAVNÍ MĚSTO PRAHA.
POSTAVENÍ OBCÍ PO ROCE 1989 Mgr. Radko Martínek Senátor PČR Mgr. Radko Martínek Senátor PČR Mezinárodní konference k meziobecní spolupráci 28.
Internetizace knihoven a SROP Roman Giebisch Vědecká knihovna v Olomouci.
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
ČESKÉ CENTRUM PRO MOBILITU STŘEDISKO SPOLEČNÝCH ČINNOSTÍ AKADEMIE VĚD ČESKÉ REPUBLIKY v.v.i. Robert HrubýJindra Emmerová Kateřina Hošková.
MAS Zlínského kraj Valná hromada Krajské sítě NS MAS ve Zlínském kraj
European Commission Enterprise and Industry Evropské rámcové programy – podpora inovací a rozvoje MSP Ing. Václav Suchý, CSc. Technologické centrum AV.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
RIBBON DEVELOPMENT …je anglické označení procesu rozvoje komerčních aktivit podél významných silničních tahů na okrajích měst.
SÍDELNÍ STRUKTURA ČESKÁ REPUBLIKA.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Certifikované školy v roce 2014: platnost certifikátu 3 roky Soukromá hotelová škola Bukaschool s.r.o. Most Střední škola společného stravování, Ostrava.
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Členění území naší vlasti
( vzdělanostní struktura obyvatel )
Služby obyvatelstvu Klára Čermáková 3.C. Dělení podle: - oblasti spotřeby: - pro potřeby celé společnosti = kolektivní (státní správa, obrana, bezpečnost)
Geografie služeb maloobchod příklad Brna. klasická hierarchie maloobchodu  4 hierarchické úrovně:  okrsková úroveň – základní vybavenost;  obvodová/sekundární.
STAVBy pro obchod a služby
Postavení osob na trhu práce dle nejvyššího dosaženého vzdělání 1. prosince 2014 Z0027 Geografická analýza trhu práce.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_II.VL1 Vytvořeno:
Obchodní řetězce v ČR Zpracoval Ing. Jan weiser. Obsah výkladu Charakteristika maloobchodních řetězců Schwarz CZ Kaufland Lidl Ahold Hypernova Albert.
Potřeby trhu práce a vzdělávací programy škol z pohledu úřadu práce Jihlava
Logistický proces ve firmě Petr Hobža – Strážnické brambůrky SAP Business One Pavel Rumplík Obchodní ředitel.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
Typy maloobchodních jednotek Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_62_15 Název materiáluSídla ČR.
Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k Zpracovatel: Centrum pro regionální rozvoj Geografický ústav Přírodovědecká fakulta Masarykova.
Význam a funkce obchodu Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník9. Vzdělávacíoblastobor tematický okruh Člověk a příroda Zeměpis Hospodářský potenciál.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.4 Obec Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Služby Patří do TERCIÉRU, III. sektoru hospodářství + KVARTÉR (nevýrobní součást hospodářství. Čím větší podíl na celém hospodářství státu služby mají,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Územní samospráva a její organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k
Občanská výchova – 6. ročník, Obec, kraj
Velkoobchod, maloobchod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Autor: Ing. Sikorová Renata
EURATOM: základ evropské spolupráce
Transkript prezentace:

ČESKÁ REPUBLIKA SLUŽBY

Služby Komerční (terciér), nekomerční (kvartér) Nejrychleji se rozvíjející sektor hospodářství Zaměstnává téměř 60% EAO, podílí se na HDP 55% Privatizace proběhla rychle Rozvoj nových služeb, hlavně peněžní služby a obchod

Rozmístění služeb Čím větší středisko (sídlo), tím širší nabídka služeb a větší rozsah zázemí Praha – nejvíce služeb, které využívají občané celé ČR Krajská města – administrativa, VŠ, … Okresní města – úřady, SŠ, obchodní centra Obce s rozšířenou působností

Maloobchodní síť ČR velké změny po roce 1989 Dříve: síť prodejen Jednota, Prior, Tuzex Dnes: větší nabídka zboží, nový způsob prodeje

Diskont (potraviny, drogerie), paletový prodej úzký sortiment, zboží denní potřeby (potraviny, drogerie), paletový prodej

Supermarket jiný způsob prodeje, obsluha, širší sortiment Delvita, Albert, Coop

Hypermarket větší zastoupení nepotravinářského zboží, na periferii města Kaufland, Tesco, Carefour, Hypernova

Hobby market zboží pro dům, zahradu, hobby Ikea, Obi, Baumax, Sconto

Nákupní centra regionální význam, obchod, gastronomie, zábava Shopping park, Galerie Vaňkovka, Olympia Centrum

ČESKÁ REPUBLIKA KVARTÉR

Kvartér Nekomerční služby – především školství a věda Věda V minulosti pracoviště izolovaná Dnes výrazná regionální koncentrace (krajská města) Výzkumné ústavy, vědecká centra při VŠ, vedecko-výzkumné parky Akademie věd ČR (60 ústavů)

Školství Převážně státní školy, soukromé hlavně na úrovni středních škol Ve všech krajských městech (kromě Jihlavy) univerzita + Opava Nejstarší a největší v Praze – univerzita Karlova Brno – MU, MLZU, Olomouc - UP, Plzeň,…