Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, 360 09 Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
Advertisements

ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Plánování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_KRIZOVÝ.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_KONTROLA.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_VEDENÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ORGANIZOVÁNÍ.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
1.Obsah marketingového řízení
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_KONTROLA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Definice managementu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MANAGEMENT - Pojetí managementu
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Management.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Management bk 505, bp 505.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Personální řízení Ročník / obor studia:IV.
ÚVOD DO MANAGEMENTU Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu  1. Proč a jak studovat management?  2. Základní pojmy a definice Definice organizace.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Manager a jeho profese Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Management a řízení hotelu
Ing. Veronika Dostálková MBA
Rozhodování jako manažerská funkce
Ing. Veronika Dostálková MBA
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Management a řízení hotelu
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK MANAGEMENTU_P2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/ Tematická oblast : MANAGEMENT PRO 2. ROČNÍK Datum tvorby: Datum ověření: Klíčové slovo: management, funkce managementu, manažerské role Anotace: Prezentace je určena pro žáky 2. ročníku oboru vzdělání Podnikání, výklad formou prezentace žákům vysvětluje pojem management, cíle, funkce a role managementu. V závěru prezentace žáci zodpoví kontrolní otázky.

Pojem management  Pojem management  manage = řídit, vést, hospodařit, spravovat, umět si pomoci  management = správa, řízení, vedení  manager = ředitel, správce  management  teoretické a praktické řídící znalosti  řízení organizací a činností, které v něm provádějí řídící pracovníci

Pojem management  Co je to management? mnoho různých definic názory, zkušenosti, doporučení, přístupy a metody, které řídící pracovníci používají ke zvládnutí specifických činností, které jsou nezbytné k dosažení podnikových záměrů umění dosáhnout toho, aby lidé udělali to, co je třeba

Pojem management  Pojem management zahrnuje:  specifickou funkci při řízení  způsob vedení lidí  vědní disciplínu - zasahuje do více oborů interdisciplinární charakter managementu  Obecné cíle managementu  tvorba hodnot  vysoká produktivita  úspěch na trhu  tvorba zisku

Funkce managementu  Manažeři vykonávají tyto základní funkce:  plánování  organizování  operativní řízení  kontrola

Funkce managementu  Další (průběžné) funkce managementu:  rozhodování  koordinování  regulování  vedení lidí  komunikování

Manažerské role  Role manažera  = funkce, ve které působí ve vztahu k jiným lidem  role vyjadřují specifické formy chování, které jsou potřebné ke splnění úkolu na dané pracovní pozici  role existují ve vztahu k podřízeným, nadřízeným, ke spolupracovníkům, majitelům a zákazníkům

Manažerské role  Dělí se na:  role formální - vyplývající z pracovních a formálních vztahů pracovníka  role neformální - vyplývající z osobních vztahů mezi pracovníky  Každý manažer zaujímá tři role:  vedoucí  podřízený  spolupracovník

Manažerské role  Základní role manažera  pomoci splnit úkol spolupracovníkům  zajistit, aby všichni spolupracovníci přispěli k řešení úkolu dle svých schopností a možností  nejznámější charakteristiku rolí zavedl v roce 1973 Henry Mintzberg, profesor na univerzitě v Montrealu

Manažerské role  Informační role manažer - v roli jako příjemce informací (třídění, zpracování a hodnocení zjištěných informací) manažer – jako šiřitel informací (předávání informací nadřízeným, podřízeným, spolupracovníkům) manažer - jako mluvčí (předávání informací zákazníkům, dodavatelům)

Manažerské role  Interpersonální role manažer - jako lídr a spojovací článek (jednání s lidmi uvnitř organizace, koordinace a vedení podřízených, hodnocení, vzdělávání, řešení konfliktů) manažer - jako představitel organizace (jednání s lidmi navenek, propagace služeb a výrobků, obchodní jednání)

Manažerské role  Rozhodovací role manažer – v roli jako podnikatel (získávání nových zákazníků a trhů, reagování na vnější změny) manažer - jako alokátor zdrojů (rozhodování o umístění zdrojů, zaměstnanců, rozšiřování výroby) manažer - jako vyjednavač a řešitel problémů (řešení krizových situací) manažer - jako reprezentant organizace (zastupuje na veřejnosti, prezentace)

Manažerské role - shrnutí  Manažerské role: způsob chování, který očekáváme od řídícího pracovníka Manažerské role interpersonálníinformačnírozhodovací lídr organizace vedoucí spojovatel příjemce informací šiřitel informací mluvčí podnikatel řešitel problémů distributor vyjednavač

Opakování Co je management? Jaké jsou obecné cíle managementu? Jaké jsou funkce managementu? Vyjmenujte manažerské role.

Zdroje Zlámal, J., Bačík, P., Bellová, J. Základy managementu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., ISBN Truneček, J. a kolektiv autorů. Management v informační společnosti. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, ISBN Šajdlerová, I., Konečný, M. Základy managementu. Ostrava: Vysoká škola báňská v Ostravě, ISBN Veber, J. a kolektiv autorů. Základy managementu pro SŠ. Praha: Fortuna, ISBN Kliparty jsou volně přístupné v programu Word.