MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA SOCIÁLNÍCH STUDIÍ KATEDRA PSYCHOLOGIE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Advertisements

PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
- Romské etnikum a sport - percepce, přínosy a bariéry
ROZVOJ INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ V KROMĚŘÍŽI Zřízení PIAP v centru města a místních částech Postoupky, Bílany a Těšnovice.
Pravděpodobné příčiny a důsledky reality rodiny v ČR
Dominik Míček Adam Kožušník Martin Páleník Patrik Dunker
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Tištěné a elektronické zdroje informací v domácí studijní činnosti žáků Jitka Jursová TU Liberec.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole Lenka Doležalová Brno, 2007.
Rodina.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí.
Romantické vztahy v adolescenci
Hudba jako prostředek vyladění a kontroly emocí v období adolescence
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Vypracoval: Jiří Novák 9.Třída
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
Inteligence a výběr partnera:
Strachy v období rané adolescence
Nebezpečí na internetu KYBERGROOMING
Sexualita uživatelů pervitinu a Subutexu
Virtuální sociální skupiny a jejich dynamika
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
1 Jak se sociální původ patnáctiletých žáků odráží v jejich počítačové gramotnosti? Josef Basl Doktorský seminář VSP 1. března 2007.
Teorie vzdělávání dospělých
Analýza textů dospívajících Příběhy napsané v rámci studie ELSPAC
Růst a vývoj brněnských dětí v rané adolescenci
Lenka Lacinová Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny
Lidé na internetu: jaké jsou možné zisky a rizika?
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
závislost na internetu
Téma Hypotézy ve výzkumu
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
HYPOTÉZY „Hypotéza není ničím jiným než podmíněným výrokem o vztazích mezi dvěma nebo více proměnnými. Na rozdíl od problému, který je formulován v.
Katedra sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU Projekty zaměřené na zvyšování životních a profesních perspektiv sociálně znevýhodněných skupin.
Masmédia a manipulace: Masmédia a jejich vliv na společnost i osobní životy lidí Jana Kvardová, IV. D Střední škola KNIH, o.p.s. Brno.
Univerzita Palackého v Olomouci Centrum prevence rizikové virtuální komunikace PdF UP v Olomouci Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D. & Mgr. Veronika Krejčí
PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Měření v sociálních vědách „Měřit všechno, co je měřitelné, a snažit se učitnit měřitelným vše, co dosud měřitelné není“. (Galileo Galilei)
Jeden svět na školách: Gruzie Jan Činčera, Jan Skalík, Bohuslav Binka Masarykova univerzita Brno Katedra environmentálních studií Člověk v tísni (CZ, GE)
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Praha, 5. prosince 2014 Nestlé podporuje mladé. Nestlé: jednička celosvětově i lokálně Tržby ČR&SR 2013Zaměstnanci ,3 mld CZK ,6 Světové.
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Čtenářská gramotnost při řešení slovních úloh ve fyzice Praha, Katedra fyziky Rokitanského 62, Hradec Králové Tomáš Jerje.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
S POLEČNOST A PEČUJÍCÍ OSOBY Konference Podpora pečujících osob Jan Michalík, Petra Tomalová.
… jsou bohatší lidé šťastnější?
Vztahová vazba mezi rodiči a jejich dospívajícími dětmi léčenými v Ambulanci dětské a dorostové adiktologie, na Klinice adiktologie 1. LF UK a VFN v Praze.
Pavla Chomynová Ladislav Csémy
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Petra Martináková , ČJ+AJ se zaměřením na vzdělávání
Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny Fakulta sociálních studií
Teorie vzdělávání dospělých
Život a pocity nekriminálních pedofilů - výsledky výzkumu 2012
Pracovní výchova - dívky 9.tř. Prezentace č.19
ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U VYBRANÝCH POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Škola základ občanského života
Rodičovství biologické a pěstounské
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA SOCIÁLNÍCH STUDIÍ KATEDRA PSYCHOLOGIE Adolescenti a internet David Šmahel

Naplnění základních potřeb adolescentů (Suler, 2003): hledání a experimentování s identitou intimita a pocit začlenění separace od rodičů a rodiny odreagování („venting“) frustrací + motivace učení se práce na PC hledání informací objevování sociálních dovedností cybersex

Vztah používání internetu, depresí a sociální izolace u adolescentů (Sanders, 2000): 89 středoškolských studentů (37 mužů, 52 žen) Otázka: Vede vyšší úroveň používání internetu u adolescentů ke zvýšeným pocitům deprese a sociální izolace? Výsledek: Negativní Vedlejší výsledek: uživatelé ze skupiny nízkého používání internetu mají signifikantně lepší vztahy se svými matkami a přáteli.

Používání počítače ve vztahu k životnímu stylu adolescentů (Samuel, 2001): 2110 studentů SŠ (průměrný věk 14,16 roku), 52% chlapců, 48% dívek Výsledky: uživatelé počítačů častěji angažují v sociálně-fyzických aktivitách uživatelé počítačů mají vyšší sociální podporu než ostatní chlapci, kteří používali počítače ke hraní her byla statisticky významně nižší sociálně-behaviorální aktivita u děvčat se souvislosti se životním stylem najít nepodařilo rozdíl však byl v tom, jak počítač používali chlapci a dívky - dívky častěji na počítači dělají úkoly a komunikují, chlapci naopak více hrají hry

Vliv počítačů na děti a adolescenty (Subrahmanyam, 2001) 208 dospělých a 110 dětí a adolescentů děvčata používají oproti chlapcům internet více ke komunikaci mírně, ale statisticky významně, došlo při vyšším používání internetu k omezení komunikace s rodinou a s okolím autoři udávají při vyšším používání internetu snížení sociální podpory x Hong Kong 2 hypotézy: lidé nahrazují slabší soc. vazby za silnější internet nahrazuje čas jinak trávený v RL ve srovnání s dospělými adolescenti výrazně více navštěvují MUDy a chaty

„Síla“ on-line vztahů: (Parks & Roberts, 2001): on-line vztahy tráví lidé „dohromady“ méně času v porovnání s reálnými vztahy, menší šíře on-line vztahů a předpokládají kratší trvání. (McKenna a Bargh in Subrahmanyam, 2001): sociálně úzkostní a osamělí lidé nacházejí příjemnější a intimnější lidské vztahy na internetu než v realitě a úpěšně integrují tyto on-line vztahy i do reálného života uživatelé internetu udávají, že s přáteli z internetu sdílejí některé stránky své osobnosti, které s přáteli z reálného života sdílet nechtějí nebo nesdílí a hodnotí tyto vztahy velmi vysoko.

Partnerské vztahy adolescentů (Šmahel, 2003): Kvalitativní výzkum 16, rozhovorů: Motivace: Nevyčerpatelné množství vztahů , Nezávislost na lokalitě , Snadné navazování kontaktu a vztahů , Příležitost pro sociálně handicapované , Virtuální sexuální zkušenosti Vztahy na internetu nejsou skutečné Větší rychlost a povrchnost vztahu Přenos virt. vztahů do reality

Partnerské vztahy adolescentů (Šmahel, 2003): Kvantitativní výzkum 681 respondentů ze SŠ: Dospívající, kteří mají více přátel v reálném životě, mají více přátel také ve virtuálním prostředí. Mezi množstvím přátel v realitě a míře seznamování na internetu není žádný vztah. 35,6% adolescentů souhlasí s tvrzením, že jim internet při seznamování pomáhá překonat nesmělost nebo obavy. Dospívající, kterým internet pomáhá při seznámení, se na internetu častěji seznamují a mají zde více přátel než ostatní. Není pravda, že dospívající, kteří mají méně přátel na internetu, považují virtuální vztahy častěji za povrchní a krátkodobé. Není pravda, že Dospívající, kteří považují virtuální vztahy za povrchní a krátkodobé, používají internet méně jako prostředek k seznámení. Není pravda, že muži na internetu častěji než ženy vyhledávají „virtuální sex“.