Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha 12.5.2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
Environmentální výchova pro základní školu
Pedagogická porada 14. června 2013 Bc. Zrcek Miroslav.
PT – obecná charakteristika
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Globální oteplovaní.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Kompetence potřebuje každý jedinec pro své osobní naplnění a rozvoj, pro.
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
EVVO - magické slovo. Co to je EVVO ? E NVIRONMENTÁLNÍ V ZDĚLÁVANÍ V ÝCHOVA a O SVĚTA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA je výchova týkající se životního prostředí.
Globální změny Zpracoval: Jakub Mach. Osnova prezentace 1.Úvod 2.Osnova prezentace 3.Skleníkový efekt 4.Globální klimatické změny 5.Konec.
Koncepce DVPP pro Českou republiku. Obsah prezentace Cíle koncepce a rámec její tvorby Obsah koncepce Priority státní vzdělávací politiky Poradní sbor.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Výzkumný ústav pedagogický v Praze PhDr. Jaroslav Jeřábek, CSc. Rámcové vzdělávací programy jako cesta zkvalitňování vzdělávání v ČR.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Průřezová témata klíčových kompetencí. Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k učení Kompetence k řešení problému Kompetence k řešení problému.
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Environmentální výchova v zemědělských a zahradnických školách CZ.1.07/1.1.00/ Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí.
Průřezová témata.
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
J. Schlaghamerský: Ochrana životního prostředí - ochrana ovzduší – globální oteplování Globální oteplování.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Školní vzdělávací program výuka informatiky
K problematice vzdělávání o globální změně klimatu
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU Brno Seminář Olomouc, 4. listopad 2015 Knihovníci a tajemství kurikula aneb RVP, KK a ŠVP.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Rodičovská schůzka září 2017.
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Pilot ZUŠ „Podpora činnosti základního uměleckého školství
Klimatická změna v reálném světě
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
STÁTNÍ SYMBOLY ČR VY_32_INOVACE_F20
Příprava občanů k obraně státu …
Transkript prezentace:

Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha

Obsah přednášky Stav klimatu a předpokládaný vývoj Klimatická gramotnost Vzdělávací systém v ČR Program GLOBE Projekt Heuréka Meteorologie v Keni

Zpáva IPCC 2007

Paleoklima

Kritické hodnoty Globální teplota +2ºC (k počátku 20. stol.)‏ CO 2 : 350 ppm

Červená oblast Bez účinné ochrany klimatu Adaptace má své meze Omezování emisí skleníkových plynů může mít vliv na rychlost oteplování, nikoliv na zvrácení trendu.

Modrá oblast Účinná ochrana klimatu Stabilizace teploty pod +2ºC Adaptace možná pro několik příštích generací Opuštění spalování fosilních paliv Přechod na nízkoenergetické technologie Změna životního stylu

Klimatická gramotnost

1.Vnímání změny klimatu a globálního oteplování 2.Úroveň informací o změně klimatu 3.Boj proti klimatickým změnám 4.Zapojení občanů do boje proti klimatickým změnám Eurobarometer 2009

Klimatická gramotnost

2000 respondentů, zveřejněno: duben 2009

Klimatická gramotnost happening-%E2%80%93-to-everyone-but-them/

Klimatická gramotnost

Třídenní seminář ”Climate and Weather Literacy” Duben 2007

Klimatická gramotnost Vzdělávání by vždy mělo vycházet z aktuálních potřeb společnosti.

Vzdělávací systém v ČR Národní program rozvoje vzdělávání v České republice (Bílá kniha, MŠMT 2001)‏ Rámcové vzdělávací programy (RVP, VÚP 2007)‏ Školní vzdělávací programy (ŠVP)‏ Kurikulární dokumenty

Vzdělávací systém v ČR

1)Jazyk a jazyková komunikace 2)Matematika a její aplikace 3)Informační a komunikační technologie 4)Člověk a jeho svět 5)Člověk a příroda 6)Umění a kultura 7)Člověk a zdraví 8)Člověk a svět práce RVP – Vzdělávací oblasti

Vzdělávací systém v ČR 1)Osobnostní a sociální výchova 2)Výchova demokratického občana 3)Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech 4)Multikulturní výchova 5)Environmentální výchova 6)Mediální výchova RVP – Průřezová témata

Program GLOBE Global Learning and Observations to Benefit the Environment Zapojeno 111 zemí světa Garant: NASA

GLOBE Games 2008

Projekt GLOBE

GLOBE Games 2008

HEURÉKA: Poprad-Ganovce, duben 2009

HEURÉKA: Skalnaté pleso, duben 2009

Keňa Global Learning and Observations to Benefit the Environment Zapojeno 111 zemí světa Garant: NASA

KEŇA 2007

Keňa 2007

Keňa 2008, Kakamega

Keňa 2008

Keňa 2008, Kakamega

Keňa 2008, Kisumu Boys High School

Závěr Kroky k účinné ochrana klimatu musí být učiněny nyní. Z průzkumů vyplývá, že klimatická gramotnost Evropanů není dostačující. Nutnost systematické výuky meteorologie a klimatu na základních školách. Připravovat kvalifikované učitele již na pedagogických fakultách.