Co můžete z této karikatury vyčíst? Co podle vás představuje? Na co upozorňuje? Britská karikatura Cecila Rhodese z r. 1892.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Z materiálů sestavil a přeložil:
Advertisements

OBYVATELSTVO ASIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Europoidní rasa Bílá rasa (také běloši, europoidní rasa) je jedna z lidských ras, která se vyznačuje světlým zbarvením kůže. Často se tak označují lidé.
ZŠ a MŠ Brno, Křídlovická 30b Tereza Bartošová VII.C 2011/2012
Kolonizace v 19. a počátku 20. Století.
Svět v miniatuře aneb analýza populace Země.
Opakování z minulé hodiny:
Vývoj politické mapy světa
Evropský kolonialismus
1. KOLONIZACE SVĚTA (uč.28-29)
AUSTRÁLIE nejmenší kontinent (7,7 mil km2)
Z materiálů sestavil a přeložil:
AMERIKA Hospodářství, obyvatelstvo III2-Z7-I-07
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
III/2 XV A
REGION ZÁPADNÍ EVROPA.
STÁTY SVĚTA Rasová skladba.
AMERIKA obyvatelstvo.
Kolonialismus.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Lidské rasy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
geografie/věková pyramida ČR
Obyvatelstvo.
VY_32_INOVACE_07 Obyvatelstvo Ameriky - pracovní list
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Monarchie. Monarchie Monarchie pochází z řeckého μοναρχία (monarchía), jež se skládá ze slov μονος (monos = „jeden“) a αρχειν Monarchie pochází z řeckého.
DEKOLONIZACE.
např.  závislost dětí, starých lidí, nemocných a zdravotně postižených na těch, kdo se o ně dokáže postarat  společenská nerovnost – v minulosti měli.
PROJEKTOVÝ DEN GIMP.  o první hodině jsme se seznámili s našim dnešní tématem.  Téma projektového dne bylo,,Virtuální svět nebo realita´´.  Měli jsme.
Autor : J.Čáp Oblasti Asie II - základní údaje – 2 ( Z Asie 0 VY_32_INOVACE_ZEMEPIS_CAP_1.16.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Oceánie.
VELKÁ BRITÁNIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Afrika – Sahel VY_32_INOVACE_Z SR Mgr. Kosík Lukáš
LIDSKÉ RASY.
AFRIKA.  Druhý největší kontinent  Cca 1 mld. Obyvatel – 15%  54 států  Z větší části je obklopena oceány  Středozemní moře - odděluje Afriku od.
VELKÁ BRITÁNIE ANGLIE A VELKÁ BRITÁNIE V KOLONIÍCH.
EU OPVK – III/2 – A3 – 7/22 – Rak Petr Předmět Zeměpis, 8.ročník ZŠP. Vytvořeno 2011/2012.
Americké osady v 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3615_ Americké_osady_v_18_století Autor: Mgr.
Moje výpočetní technika Zde vás čekají moje výtvory při hodinách informatiky.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
6. AMERIKA - OBYVATELSTVO
OBYVATELSTVO SEVERNÍ AMERIKY
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_DĚJEPIS
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
AUTOR: Marcela Kaderová
Zeměpis – objevování a kolonizace Afriky
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dekolonizace Dekolonizace je proces, při němž dochází k osamostatnění kolonií. Největší vlna dekolonizace proběhla po 2. světové válce. Týkala se hlavně.
Celoškolní projekt 2014/2015 „Učíme se od profíků“
VY_32_INOVACE_ZE7-07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Osvojování Asie člověkem – 2.díl
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Severní Amerika - Kanada
Kolonialismus.
Přírodopis Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_lidské rasy a rovnoprávnost
Kolonizace Afriky. Kolonizace Afriky Objevování Afriky Kteří Evropané pronikají do Afriky v 19. století? Jaké jsou důvody jejich cest?
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Britské impérium.
Dopady zámořských plaveb
Rasy, národy a náboženství
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zem v miniatuře.
Dějiny Austrálie
Mimořádné události u nás a ve světě
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Co můžete z této karikatury vyčíst? Co podle vás představuje? Na co upozorňuje? Britská karikatura Cecila Rhodese z r. 1892

Jak se Evropané chovali při objevování světa?

Které vlastnosti básník přisuzuje bělochům a které domorodým obyvatelem? Kterými slovy označuje kolonizátory a kterými domorodce?

Učebnice str. 96 Co všechno Evropané z kolonií získávali? Co koloniím dávali? Porovnej si to s poznámkami z minulé hodiny, nové nápady si doplň

Učebnice str. 97 Jaké byly vztahy mezi Evropany a původními obyvateli? Vyobrazení, které mělo upravovat vztahy mezi bílými osadníky a původními obyvateli Austrálie. Jak měli vztahy podle vyobrazení vypadat? Odpovídala realita vyobrazením?

Co tyto vztahy přinášely/braly Evropanům/původním obyvatelům? Jak se podle tebe cítili Evropané/ původní obyvatelé?

Učebnice str. 97 Jak se někteří lidé snažili pomáhat? Jaké vztahy fungují mezi západními zeměmi a státy dnešní Afriky nebo Asie dnes?

Jak se Evropané chovali při objevování světa? Můžeme si z toho odnést nějaké ponaučení?