SEMINÁŘ KRONIKÁŘŮ 2. a 4. prosince 2014. PROGRAM 1. Úvod 2. Přílohy ke kronice 3. Zkušenosti z digitalizace kronik 4. Příspěvek paní kronikářky Kramářové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
Advertisements

Nakládání s písemnými dokumenty a datovými zprávami a skartační řízení
Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
K r o n i k a 2004 Vše důležité, co se stalo v roce 2004 v obci Blížejov Zpracoval: Tomáš Halama.
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Jak psát SOČ Seminář DDM Praha 6. ledna 2010 Lenka Krejčová Doplnil poznámkami: Č.Kodejška -Ne pouze kompilát -Vlastní projekt,
Přehled fondů a sbírek archivů ČR na Internetu
DRMS forum Brno, září 2009 Mgr. Daniela Kobilková Praha, 7. září 2009.
BA-CPVŠK 2007 Univerzity, žebříčky hodnocení, role jejich knihoven Marta Machytková
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Ing. Jaroslav Parma.  Seznámení s MS OFFICE 2010  PROCVIČENÍ PROGRAMŮ MS OFFICE 2010  DISKUSE  ZÁVĚR.
1 Představení divize služeb Tomáš Nekola. EVROFIN Int. spol. s r.o.  Založení společnosti v roce 1993  Centrála v Ústí nad Labem  Pobočky Praha, Brno,
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Založení a vznik Fiktivní firmy
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Královéhradecký kraj Standardy VKIS v praxi Celostátní seminář knihovníků Pardubice 1. listopadu 2005 Eva Semrádová Studijní a vědecká knihovna v Hradci.
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Družina = parta a tým.
Struktura personální směrnice
Spisová služba „light“
Počítačová grafika a digitální fotografie ve škole
Dlouhodobé uchovávání a zpřístupňování dokumentů v digitální podobě
2006 Bleskové zpravodajství pomocí RSS/RDF/Atom – roční bilance Ing. Petr Palisa, Triada, spol. s r. o.
Leden Do získám od výchovné poradkyně ( VP) podklad pro vyplnění přihlášky 2.Od si otevřu webové stránky příslušné střední školy,
Základní dokumenty knihovny Zřizovatel knihovny: právní subjekt – obec – schvaluje zastupitelstvo jako organizační složku obce nebo je knihovna součástí.
Požadavky na vypracování rozptylových studií
Úvod mapy pro orientační běh cíle práce stav řešené problematiky očekávané výsledky výsledky ukázka aplikace budoucnost aplikace.
Úvod do managementu 1. seminář
Příprava novely autorského zákona Celostátní porada vysokoškolských knihoven Hradec Králové Vít Richter Národní knihovna ČR
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
Archivnictví a spisová služba
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
EBSCO Ramis Václavík Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Vydávání výstupů z informačních systémů veřejné správy
Půl na půl – rovné příležitosti žen a mužů Vzdělávání zaměstnavatelů v oblasti rovných příležitostí žen a mužů TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: leden.
Tvorba vnitřních předpisů zaměstnavatele
Odborné a vědecké práce Brno 12. března Odborné a vědecké práce Zpráva o semestrálním projektu Závěrečná práce Bakalářská a diplomová práce Disertační.
1 Důvody duplicitních záznamů v SK ČR Zuzana Hájková Jihočeská vědecká knihovna v Českých Budějovicích
Fakulťáci.cz Informace, návody, popisky…
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz PUBLICITA PROJEKTŮ OP LZZ.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
TVORBA SPISU PŘI SPRÁVNÍM ŘÍZENÍ
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Organizace, řízení a struktura města Mgr. František L U K L, MPA Předseda SMO ČR starosta města Kyjova.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.
Porada pro vedoucí školních jídelen říjen 2011 Bc. Eva Martinková odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje.
Ekonomika veřejného sektoru František Svoboda, Konzultační hodiny: čtvrtek, 13-15, kancelář 414
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce:
Informace ze sociální oblasti
Kontroly ÚPČ – r / MěÚ Lovosice 04/ MěÚ Litoměřice
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Akvizice a informační fond
vzdělávaní pro konkurenceschopnost Monitorovací indikátory
Citační a bibliografické databáze:
Seminář ASEP Hana Munziová Knihovna AV ČR, Praha.
Archivní správa sídlo: Ministerstvo vnitra, Milady Horákové 133, Praha 6 1. Oddělení řízení, metodiky a kontroly archivů a spisové služby 2. Oddělení řízení,
Ekonomika veřejného sektoru
Výročí 50. let DYNASTIE SUKENÍKŮ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Výprava za kronikou Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Městská knihovna jevišovice
Tvorba vnitřních předpisů zaměstnavatele
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma
Zkušenosti koordinátora podpory seniorů, ORP Roudnice nad Labem
Realizace projektů Šablony II
Transkript prezentace:

SEMINÁŘ KRONIKÁŘŮ 2. a 4. prosince 2014

PROGRAM 1. Úvod 2. Přílohy ke kronice 3. Zkušenosti z digitalizace kronik 4. Příspěvek paní kronikářky Kramářové 5. Ukázky kronik 6. Diskuse

PŘÍLOHY KE KRONICE Mg. Pavel Šrámek, Ph.D.

Proč přílohy? jsou poněkud opomíjené ne vždy se vedou (hlavně větší města) skartační řízení na obcích 2013 a 2014: - „více papíru, vypovídací hodnota klesá“ - do archivu zápisy, výsledky voleb, rozpočty, výkazy … - hlavně dokumenty o činnosti úřadu - roste význam kroniky a příloh - ne vždy přehled o kronice, kronikář by měl mít přehled, pokud začíná po mezeře, zjistit a napsat do kroniky

Přílohy a podklady Přílohy: - součást kroniky, byť uloženy samostatně - předává se do archivu - fotografická, tisková a další dokumentace Podklady: - soukromý materiál kronikáře - není součástí kroniky - možno předat do archivu

Přílohy a jejich ukládání není závazná metodika, jen doporučení (T. Hromádka: Kroniky obcí, 3. vydání 2014, – Naše publikace): - ukládat samostatně, na volné listy - výběr příloh - popis jednotlivých příloh - seznam a číslování příloh (např. číslo/rok) – odkazování a kontrola

Fotografická dokumentace většinou vlastní, někdy i získané nejlépe na fotografickém papíře (CD možno přiložit) popsat (co a kdy je foceno), i na rubu na volných listech, nelepit filmový záznam na nosiči pohlednice současné i dobové, pokud možno originál

Tisková dokumentace výstřižky z novin a časopisů pokud možno originál přesná citace dále drobné tisky (pozvánky, letáčky, mapy aj.) zpravodaje a publikace: do příloh spíše výjimečně ucelené nechávat v podkladech (obecní, školní aj.)

Volební dokumentace do archivu výsledky voleb hlasovací lístky někdy problém do příloh nepoužitý hlasovací lístek z obecních voleb, případně i jiných, pokud vztah k obci písemnosti z volební kampaně do příloh, pokud se týkají obce nebo vznikly v obci ostatní do podkladů

Dokumentace akcí o akcích obecně málo informací (zápisy, popř. pošta) nejvíce informací zpravodaj nebo kronika vedle zmínky v kronice do příloh: - letáčky - plakáty (pokud to rozměry dovolí) - případně i zpravodaj - roční přehledy akcí z webových stránek

Co s podklady podklady zůstávají kronikáři - může si ponechat - může předat na obecní úřad - může předat novému kronikáři - může předat do okresního archivu Každý dokument k historii je cenný!

DĚKUJI ZA POZORNOST