1/209 RIZIKA IMPLEMENTACE ESF MU Přednášející : SKORKOVSKÝ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Vztah distribuční společnosti a Zákazníka po otevření trhu se zemním plynem Ing.Milan Kajtman člen představenstva Jihočeské plynárenské a.s. 1.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Hodnota za peníze v projektech PPP: Úvod k pojmům Owain Ellis 12. června 2008.
Tvorba cen v maloobchodě
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
managementu znalostí podle
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Pracovněprávní vztahy v organizaci
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výběr informačního systému Karel Jaborník
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Geo-informační systémy
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Iniciace (zahájení projektu) Projektový management.
Vybrané metody analýzy
Předmět: Řízení podniku 1
Zavádění a údržba informačních systémů
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE: n maximalizace tržní hodnoty firmy a n udržování platební schopnosti.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Záměr založení 16. odborné sekce Rady kvality ČR „KVALITA V ENERGETICE“ Daniel Jarchovský, ČEZ, a. s. Praha,
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Outsourcing provozu sítě Štěpán Kubíček pondělí, 13. dubna 2015 motto:…
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Pohled dodavatelů na výběrová řízení POHLED „z druhé strany“ Ing. Dušan Číčel ředitel FBE Praha a FBE Bratislava.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
MARKETINGOVÝ MIX.
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
CRM a jeho možné využití
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
2. Životní cyklus a procesy projektu
Projektový management Risk management
Model strategie marketingového mixu
Zdeněk Pytlíček Hodnocení dodavatelů - rating. RWE Česká republika a.s. | | Page 2  Strategii poskytování produktů ve vysoké kvalitě a s maximální.
Personální plán pro podnikatelský plán
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Marketingový plán podniku
Podklady pro zpracování semestrální práce
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

1/209 RIZIKA IMPLEMENTACE ESF MU Přednášející : SKORKOVSKÝ

2/209 1Úvod do problematiky 2Rizika zákazníka 3Rizika řízení projektů 4Rizika dodavatele 5Rizika spojená s výběrem SW produktu (ERP) 6Závěr

3/ Úvod do problematiky I Smluvní jednání Cílový koncept Dodávka licencí Parametrizace Konverze dat Školení Zákaznické moduly Akceptace Řízení projektu Reorganizace procesů

4/ Úvod do problematiky II Ideální projekt implementace Termíny dokončení Rozpočet Murphyho útoky Chyby v řízení projektu Spirála požadavků

5/ Úvod do problematiky III Očekávání Splněná očekávání Strastiplný průběh projektu Očekávání Splněná očekávání Současný stav Konečný stav (cíl) Měřítka : náklad, čas, provedení

6/ Rizika zákazníka – obecně dodávka IT a nikoliv strategické výhody celopodniková a IT strategie nejsou synergické nezlomná víra v existenci nejlepšího řešení kvalita versus čas – spojené nádoby obhajitelné potřeby a specifikace jasných cílů

7/ Rizika zákazníka – výběr dodavatele I kvalifikace pracovníků dodavatele je nízká –neznalost potřebných procesů –neznalost cizích jazyků –dodavatel předpokládá, že se seznámí s procesy v průběhu implementace poskytované služby nejsou kvalitní dodavatel neumí kvalifikovaně vysvětlit tvorbu ceny dodavatel nezná metody řízení procesů (TOC,BSC,..)

8/ Rizika zákazníka – výběr dodavatele II lokální působnost dodavatele – vratký distribuční řetězec minimální počet implementací málo zkušeností a málo konzultantů dodavatel neumí formulovat přínosy a vysvětlit, jak přínosů dosáhnout Výsledkem výběru špatného dodavatele je neúspěch projektu, nesplněná očekávání, finanční ztráty a celková nespokojenost zákazníka

9/ Rizika zákazníka – nepřipravenost nejednoznačně definované důvody pro změnu neznalost skutečných omezení nepřipravenost zákazníka implementovat ERP – technická i organizační malá angažovanost vrcholového vedení prosazování partikulárních zájmů podcenění hodnocení přínosů není kladen důraz na standardizaci podnikových procesů IT strategie není v souladu s toky práce

10/ Rizika zákazníka – metoda výběru ERP rozdílné pohledy na hodnocení dodávky jako celku partikulární zájmy těch, kteří rozhodují výběr nevhodných hodnotících kriterií (metrik) nepochopení vzniku dlouhodobého obchodního partnerství tandemu zákazník-dodavatel

11/ Rizika zákazníka – obava z prohry Neochota managementu podstoupit riziko případného neúspěchu spojeného se změnou ERP

12/ Rizika zákazníka – obchodní kriteria špatná nabídka –nesprávný cenový odhad –nesprávné termíny –špatně zvolená struktura licence nedostatečné smluvní zabezpečení –nevyvážená smlouva –špatně ošetřené kolizní stavy –špatně ošetřené doby odezvy na poruchu podcenění schopnosti dodavatele zajistit finanční krytí z cizích zdrojů

13/ Rizika řízení projektů implementace dodavatel nemá metodické pokyny pro řízení projektů implementace nejasné kompetence v řízení projektů u obou obchodních partnerů termíny dodávek se zpožďují – nedodržují rozpočty jsou překračovány nesprávné metriky pro akceptaci předávaných služeb a SW produktů neexistují korekční mechanizmy proti vnějším poruchám

14/ Rizika dodavatele špatná pověst zákazníka platební morálka zákazníka- ohrožení cash-flow pracovníci zákazníka mají malou nebo nepotřebnou kvalifikaci špatný projekt je úrodnou půdou pro získání badwill špatné projekty vedou k migraci zdrojů ke konkurenci finanční ztráty oslabení pozice na trhu

15/ Rizika spojená s volbou SW produktu I zastaralá koncepce- systém je neperspektivní nízká výkonnost systému nestabilní databáze, dlouhé odezvy nekompatibilita s dalšími SW a HW platformami výsledky nejsou spolehlivé systém se špatně parametrizuje

16/ Rizika spojená s volbou SW produktu I obtížný upgrade obtížná údržba nedostupné vývojové nástroje nedostatečná funkčnost nebo naopak zbytečná funkčnost neodpovídající zabezpečení systému malá provázanost na další aplikace

17/209 Technologie Procesy Lidský kapitál Zpětná vazba Identifikace ŘízeníAnalýza RM Pyramida řízení risku

18/ Závěr I Prodloužení termínu spuštění nového systému! Prodloužení užívání starého systému! Vyšší náklady! Nedostatečná funkčnost! Nedostatečná spolehlivost! Nedostatečná podpora! Je to pouze nutné zlo!

19/209 Příště vybereme lépe !!! Získali jsme zkušenost, ze které se za několik let můžeme poučit !

20/209 Děkuji za pozornost