Vodafone - případová studie „Integrace Společenské odpovědnosti (CR) do firmy“ Přemysl Filip Senior Manager Společenské odpovědnosti Listopad 2007, VŠE
Společenská odpovědnost ve Vodafonu Přemysl Filip 2 PŘÍMÁ PODPORA DVOU Z KLÍČOVÝCH STRATEGIÍ NAŠE HODNOTY NÁŠ DLOUHODOBÝ CÍL NAŠE POSLÁNÍ Naše poslání, cíle a kultura… které si definovali sami zaměstnanci.
Společenská odpovědnost ve Vodafonu Přemysl Filip 3 Klíčové nástroje pro „ŽIVÉ CR“ Cíl: CR není aktivitou CR oddělení, je součástí každého zaměstnance a každé aktivity, kterou se dovnitř i navenek prezentujeme Zapojení zaměstnanců Podpora a zapojení TOP managementu Integrace CR do komerčních aktivit Zapojení klíčových externích partnerů
Společenská odpovědnost ve Vodafonu Přemysl Filip 4 1. Zapojení zaměstnanců Pro to, aby zaměstnanci CR akceptovali a chovali se tak je duležité: Pochopení CR – „překlad“ z ezoterické sofistikované roviny do „lidské řeči“ – srozumitelná komunikace Příklady z každodenního života –Nabídnout několik příkladů, jak se snadno a zcela přirozeně chovat „společensky odpovědně“ Využití hodnot, které si lidé sami vybrali –Logické propojení chování a kultury se společenskou odpovědností Vzor v manažerovi –Příklad v přímém nadřízeném, který podporuje chování ve svém týmu Symbol pro naše tři pilíře. Symbolika i v ceně „Pštrosa“ za největší přínos Nadaci Vodafone
Společenská odpovědnost ve Vodafonu Přemysl Filip 5 INTERNÍ CR KAMPAŇ, SRPEN 2007
Společenská odpovědnost ve Vodafonu Přemysl Filip 6 2. Zapojení TOP managementu PODPORA NAPŘÍČ FIRMOU – podpora charitativních a jiných společensky odpovědných aktivit ulehčuje realizaci projektů a neustálé „oživování ducha CR“ ZAPOJENÍ DO KONKRÉTNÍCH AKTIVIT –Interně – do interních eventů a komunikace –Externě – medializace, spolupráce s PR oddělením Top management Vodafonu (Záchranná stanice živočichů, Chrudim–Pasíčka) Generální ředitel Grahame Maher (Týden Mobility, VF live! obsah zdarma – jízdní řády)
Společenská odpovědnost ve Vodafonu Přemysl Filip 7 3. Začlenění do komerčních aktivit FÉROVÉ PODNIKÁNÍ – souvisí s posláním – bořit nesmyslné pravidla pro zákazníky a komunikovat férově, bez triků, háčků a závazků PROPOJENÍ S KOMUNIKACEMI –Využití technologií na pomoc potřebným –Recyklace starých mobilních telefonů –Týden mobility-zdarma jízdní řády na VF live! MilwardBrown, Únor 2007: Nejodpovědnější mobilní operátor v zákaznické komunikaci.
Společenská odpovědnost ve Vodafonu Přemysl Filip 8 4. Zapojení klíčových externích partnerů MEDIA – proaktivní komunikace všech aktivit; – zapojení do CR soutěží, anket; – vytváření povědomí + hrdosti zaměstnanců; NEZISKOVÉ ORGANIZACE – Otevření komunikačního kanálů a interakce; – Spolupráce s NGO sektorem, workshopy; REGULAČNÍ ORGÁNY A SDRUŽENÍ –Spolupráce na tripartitní úrovni; –Tvorba trendů mobilního trhu atd.
Společenská odpovědnost ve Vodafonu Přemysl Filip 9 Chceme: aby zaměstnance u nás bavilo pracovat. abychom byli magnetem i pro nové. být vnímáni jako výjimečná firma, která má srdce. být dobrý soused pro své okolí. A proč to všechno ?
Díky za pozornost. Více na: