Nobelova cena za rok 2006. Muhammad Junus "Trvalý mír nemůže být dosažen, dokud široké vrstvy lidí nenajdou cestu ven z chudoby. Drobné financování je.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Advertisements

Financování Vniřní a vnější. Vnitřní financování  Důvody:  Větší hospodářská a finanční nezávislost  Lepší likvidita  Lepší přístup k úvěrům  Menší.
Ekonomická gramotnost
Úvěrové operace.
Mikroekonomie I Bankovní soustava, tvorba peněz a trh peněz
Investiční společnosti a podílové fondy
Mezinárodní nevládní organizace, transvládní organizace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Existují Květiny velmi jednoduché… … i složitějších tvarů.
Nástroje finančního trhu
RVŠ Výsledky připomínkového řízení - zákon č. 130/2002 Sb. Zpracovala : B. Tremlová.
SBĚR A ANALÝZA VZDĚLÁVACÍCH A ROZVOJOVÝCH POTŘEB V ČESKÉ SPOŘITELNĚ, a.s. Mgr. Oldřich RANDULA, ředitel odboru vzdělávání, ČS, a.s. HR ŽIVĚ leden.
Ekonomická gramotnost Hypotéky a spotřebitelské úvěry.
Psychowalkmany Nedávné scifi, dnes velký užitek. Ještě psychowalkmana nevlastníte?  Škoda!  Dnes je používá ve civilizovaném světě čím dál více lidí.
Každý člověk se někdy v životě ocitne jakoby na pokraji propasti… K vrcholným dovednostem křesťanského života patří porozumění tomu, jak se kříž, na kterém.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
MATKA TEREZA „Nečekejte na to, až vás někdo povede; začněte sami,
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Ekonomie, trh Uč. Str Ekonomie Ekonomie je věda, která zkoumá podstatu a fungování hospodářských vztahů.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZAKLADNI.
Techniky projektového řízení
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám" Projekt: Škola pro život Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: C.
Mikroekonomie I Platební bilance a obchodní bilance Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_14 NázevNebankovní sektor Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
Ježíšův den Podle plakátu La giornata di Gesu, příloha časopisu Dossier Catechista, Elledici, Torino. Obrazy: Guerrino Pera.
Ikonostas Otevřená kniha o Božím díle spásy. Ikonostas je tvořen ikonami, které připomínají Boží dílo v dějinách spásy. Ukázky z tzv. svátkové řady:
Vypracovala Nelly Bočková
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
J AK SE V KLÁŠTERECH PSALY KNIHY. VYŠEHRADSKÝ KODEX 11. stol. Kdy byl napsán tento text ?
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C 8 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Hlavní druhy bank Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Akceptační úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Produkty finančního trhu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Citibank Bert Pijls Člen představenstva a ředitel retailové banky.
Lekce od divokých hus Neznámý autor Napadlo Tě už někdy zamyslet se nad tím, proč létají divoké husy v hejnu ve tvaru V?
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI)
3 díl FO a Daňová evidence
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_95 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Ikonostas Otevřená kniha o Božím díle spásy. Ikonostas je tvořen ikonami, které připomínají Boží dílo v dějinách spásy.
1 Bankovní úvěrové analýzy Banky, úvěrové produkty Průběžný test 1 OtázkyJméno:……………………………………….Skupina:……………………………………. Datum:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 11 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
Soukromý sektor v rozvojovém rámci po roce 2015 Ivan Voleš, poradce prezidenta HK ČR pro mezinárodní vztahy a člen Evropského hospodářského a sociálního.
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Úvěry od nebankovních institucí.
1 Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI) – osa Mikrofinancování/sociální podnikání Jitka Zukalová, MPSV, oddělení Evropské unie.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_20 Název materiáluHypotéka.
Ing. Veronika Dostálková MBA ZADLUŽOVÁNÍ Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
ProcentaProcenta VY_32_INOVACE_048_Procenta Procenta Autor: Ing. Janeček Jaroslav.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Druhy bank. Obchodní banky (komerční) Hypoteční banky Úvěrová a spořitelní družstva (kampeličky) Banky se speciálními funkcemi.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ČMZRB čtvrtstoletí podpory podnikání v ČR
Aktivní bankovní operace – úvěry pro občany
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
Ekonomie 1 Magistři Čtvrtá přednáška Analýza trhu zápůjčních fondů
DAŇOVÁ EVIDENCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Bankovní finanční produkty.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
RODINNÝ ROZPOČET (PŮJČKA, HYPOTÉKA)
Transkript prezentace:

Nobelova cena za rok 2006

Muhammad Junus

"Trvalý mír nemůže být dosažen, dokud široké vrstvy lidí nenajdou cestu ven z chudoby. Drobné financování je jedním z prostředků, jak toho docílit. Slouží také k podpoře demokracie a lidských práv," uvedl ke svému rozhodnutí rozhodnutí norský Nobelův výbor.

1974 hladomor v Bangladéši

KDO JE MUHAMMAD JUNUS? vystudoval ekonomii v USA zkušenost s hladomorem roku 1974  pomoc chudým cesta „malých půjček“ (banky je neposkytují) první půjčka – 27 dolarů: pro 42 lidí příklad: žena vyrobila nábytek z bambusu a prodala jej

CO JE BANKA GRAMÍN? v současnosti přes dvanáct set poboček poskytuje peníze chudým lidem žijícím v desítkách tisíc bangladéšských vesnic zaměření především na chudé ženy za půjčky nepožaduje žádné záruky střed: tzv. mikroúvěry – většinou v hodnotě 50 – 100 amerických dolarů pojistkou vracení: osobní vazby banka úvěry poskytuje vždy malým skupinkám lidí, kteří za sebe navzájem ručí systém půjček jednoduchý, bez složité administrativy

Zpracovalo Katechetické a pedagogické centrum Biskupství královéhradeckého Určeno pouze pro výukové účely