Dětský domov (tedy nikoli dětský domov se školou) a základní škola pod jednou střechou Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Ondřej Vala.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Zákon o sociálních službách
Reforma systému péče o ohrožené děti a služby pro rodinu
Lucie Obrovská Kancelář veřejného ochránce práv
Spolupráce s rodinami dětí s nařízenou ústavní výchovou.
Sociální důvody jako důvod pro umístění dětí do institucí?
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Oddělení ústavní a ochranné výchovy - Činnost resortu vnitra v oblasti práce s rizikovými a ohroženými dětmi a mladými lidmi. - Pohled na téma v kontextu.
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Životní podmínky osob s PAS – poznatky ochránce Petra Zdražilová, Praha, 6.listopadu 2014 Petra Zdražilová / 6. listopadu, © Copyright Veřejný ochránce.
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová.
Sociální patologie SCPT SCPA
Výchovně léčebná péče Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin
Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Děti starší 18 let ve školském zařízení – poznatky ochránce Petra Zdražilová, Bystřice nad Pernštejnem, 30.října 2012.
Ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV)
Financování regionálního školství
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Inkluze a integrace v ČR v kontextu nerovností v celém vzdělávacím systému Jana Straková ÚVRV, PedF UK
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
LEGISLATIVNÍ VYMEZENÍ INTEGRACE
Základy rodinného práva Sociálně-právní ochrana dětí
INSTITUTY NÁHRADNÍ PÉČE O DÍTĚ DÍTĚ JE NEODDĚLITENÁ SOUČÁST PŘIROZENÉ RODINY.
Individuální vzdělávací plán
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Seminář pro ředitele dětských domovů Pozlovice,
Dítě se specifickými potřebami Doporučení a zjištění veřejné ochránkyně práv Marie Lukasová, Sepetná 2015 © Copyright Veřejný ochránce práv, 2015.
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Ústavní péče o děti. pokud se rodiče neumí, nechtějí či nemohou postarat z důvodů na straně dítěte (postižení, chování) dnes je snaha nechat dítě v rodině,
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Reforma systému péče o ohrožené děti 25. listopadu 2011 Miloslav Macela Odbor 21 rodiny a dávkových systémů MPSV.
Sociálně právní ochrana dětí Historický vývoj SPO (chudinská péče, sirotčí pokladny, okresní komise pro péči o mládež …) Současná úprava – zákon č. 359/1999.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
1 Budoucnost péče o ohrožené děti Mgr. Jaroslav Fidrmuc zástupce náměstka ministryně pro vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20_01_náhradní rodinná péče Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Deinstitucionalizace ústavní péče očima ochránce 1. března 2011 Hradec Králové Individuální projekt odboru sociálních služeb a sociálního začleňování "Podpora.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Současnost ÚSTAVNÍ VÝCHOVY V ČESKÉ REPUBLICE
Školy a školská zařízení v Pardubickém kraji
Denní stacionáře.
MUDr. František Schneiberg
ÚVODEM.
Andrea Doubková, Janus, z. s.
9. Tvorba individuálního plánu
Intervence u dětí v riziku PCH, dětí s PCH - ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV) Věra Linhartová, jaro 2012.
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Terénní programy.
Speciální technologie 3. ročník - kuchař
9. Tvorba individuálního plánu
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: Dětské domovy pro děti do 3 let věku a dětská centra 2007–2016 NZIS REPORT č. K/33 (08/2017)
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Sociální práce v praxi Oblasti působení soc. pracovníků
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
ERRC & MDAC proti ČR (kolektivní stížnost k EVSP)
Novinky v předškolním vzdělávání
Sociální práce s rodinou 9
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Dětský domov (tedy nikoli dětský domov se školou) a základní škola pod jednou střechou Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Ondřej Vala

2 Účel zařízení  dětský domov – ZŠ ne! - děti s ÚV bez závažných poruch chování -děti vzdělávány ve školách, které nejsou součástí dětského domova  dětský domov se školou – ZŠ ano! - děti s ÚV a OV - závažné poruchy chování či duševní porucha - je dána „nemožnost vzdělávat se ve školách, které nejsou součástí dětského domova se školou“

3 Dětský domov a základní škola  vysoký počet dětí s mentálním postižením či sociálně podmíněným mentálním postižením  ředitel dětského domova i základní školy je jedna osoba  etnické složení (cca 70 % dětí romského původu)  domov a škola v jedné budově 

4 Postoj zřizovatele  školský zákon umožňuje školské právnické osobě vykonávat činnost více škol či školských zařízení  školský rejstřík  ČŠI  vyhláška – umisťování dětí se zdravotním postižením (dětský domov, stupeň a druh postižení, vzdálenost od školy, oprávněné zájmy dítěte, kontakt s rodinou).

5 Postoj ochránce  zájem dítěte  zákon o ústavní výchově - lex specialis  princip normality

Děkuji ze pozornost. Mgr. Ondřej Vala