VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOCIÁLNÍ INDIKÁTORY V RÁMCI MĚŘENÍ UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚVAHA NAD NEUDRŽITELNÝM STAVEM.
Advertisements

Videotrénink interakcí
Vlivy na spotřebitele.
Trh a jeho zákonitosti.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Z praktických zkušeností mnoha manažerů vyplývá, že vedoucí neuplatňuje ve všech situacích a ke všem podřízeným stejný styl řízení. Vlastní výběr a účinné.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
Etická výchova a Finanční gramotnost
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Sociální psychologie Sociální skupiny.
Bezdomovec očima teorie sociální práce Libor Musil.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
4.Spotřebitelské chování
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15.
Humanistické a existenciální teorie v SP
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Zpracovala: Simona Hyková
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Nákupní chování spotřebitele
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Instituce, nositelé a nástroje hospodářské politiky
SENZOMOTORICKÉ UČENÍ KŘIVKY ČINITELÉ FÁZE.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
+19 Prosinec 2014 Ukazatel > +20 Ukazatel 0 na +20 Ukazatel 0 na -20 Ukazatel < -20 Celkem EU: +1 Ukazatel > +20 Ukazatel 0 na +20 Ukazatel 0 na -20 Ukazatel.
Mikro a makroekonomické aspekty tělesné kultury
Model transkulturní péče
Nákupní rozhodování.
Předmět sociologie Určení sociologie: Věda společenská a behaviorální Empirická sociologie Empirická sociologie Sociální jevy a formy vztahů Sociální jevy.
Základy sociální psychologie
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_87 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Tržní prostředí.
METODY STŘEDNĚDOBÉHO PROGNÓZOVÁNÍ SURO jaro 2010.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Kupní chování a EU.
INTERVENČNÍ TÉMA – KVALITA ŽIVOTA Tipy a nástroje k vytváření a prezentacím snímků v širokoúhlých formátech.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Základy marketingu šestá přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
MARKETING 2.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
MOTIVACE.
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Sociální psychologie.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Náročné životní situace
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rodinný rozpočet Autor: Pavla.
Transkript prezentace:

VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč situace v níž člověk nakupuje má vliv na jeho chování 4.Jaké postupy užívají spotř. při řešení problémů 5.Jak spotřebitel zvládá proměnné a stimuly

Spotřebitelský rozpočet - výdaje rodin pro různé hladiny příjmů

Jak pomáhají behaviorální vědy

Obr

Psychologické vlivy

Ekonomické potřeby - ekonomičnost nákupu - vhodnost a výhody -výkonnost -spolehlivost -zlepšení příjmů

Percepce Determinuje co lidé vidí a cítí - selektivní expozice Selektivní percepce Selektivní retenze

Učení Ovlivňuje reakci

Pozitivní přístup Naučené potřeby Postoje Životní styl - A - I - O

Sociální vlivy Zájmy rodiny Životní cyklus rodiny Spciální třída

Referenční skupina Názoroví vedoucí Kultura etnikum

Nákupní situace Důvpdy k nákupu Čas Okolnosti

Spotřebitel řeší problém Uvědomí si problém Získá informace o řešeních Zhodnotí alternativní řešení Rozhodne, které je správné Zhodnotí rozhodnutí

Úkol Jakými referenčními skupinami jste ovlivňováni