VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč situace v níž člověk nakupuje má vliv na jeho chování 4.Jaké postupy užívají spotř. při řešení problémů 5.Jak spotřebitel zvládá proměnné a stimuly
Spotřebitelský rozpočet - výdaje rodin pro různé hladiny příjmů
Jak pomáhají behaviorální vědy
Obr
Psychologické vlivy
Ekonomické potřeby - ekonomičnost nákupu - vhodnost a výhody -výkonnost -spolehlivost -zlepšení příjmů
Percepce Determinuje co lidé vidí a cítí - selektivní expozice Selektivní percepce Selektivní retenze
Učení Ovlivňuje reakci
Pozitivní přístup Naučené potřeby Postoje Životní styl - A - I - O
Sociální vlivy Zájmy rodiny Životní cyklus rodiny Spciální třída
Referenční skupina Názoroví vedoucí Kultura etnikum
Nákupní situace Důvpdy k nákupu Čas Okolnosti
Spotřebitel řeší problém Uvědomí si problém Získá informace o řešeních Zhodnotí alternativní řešení Rozhodne, které je správné Zhodnotí rozhodnutí
Úkol Jakými referenčními skupinami jste ovlivňováni