Dejme dětem prostor ke hraní Eva Nováková. předpokladem je ponechat volbu vlastního námětu, cíle i prostředků, tj. zachovat volnou hru podstatná je schopnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Advertisements

Rok s kocourkem Matyášem
Modelování jako prostředek vytváření předmatematických představ
Projektový den s prvky OSV
Rezervační systém AK Kladno Pokročilé používání. Vytvoření opakování rezervace.
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Seminář GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ Filip Roubíček
HRAVĚ ŽIJ ZDRAVĚ Metodika kurzů snižování nadváhy adolescenty
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
Zářezová metoda Kolmé průměty objektu  Axonometrie objektu
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Výtvarné setkání v MŠ II.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Formátování tabulek n postupné formátování tabulek n automatické formátování tabulek Vypracovala: Veronika Nováková, 4. B 2.
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14.
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_TVAR_04 Sada DUMTvarosloví Předmět Český jazyk Název materiáluPád podstatných jmen 3 Anotace Žáci v jednoduchých.
Pedagogická diagnostika
Alternativní a augmentativní komunikace
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
Dopravní kampaň pro základní školy „Oblékáme hada edu“
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.
EKONOMIKA.
Jak učit tvorbu www stránek na zš? ?. Co by žáci měli zvládat.  Základy s textovým editorem (Word, pspad) – základní úpravy textu, kopírování, formátování..
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
Základy pedagogické metodologie
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Modely mentální retardace
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
PROGRAM ZAČÍT SPOLU  V programu Začít spolu je kladen důraz na vlastní volbu dítěte, na výchovu ke zvídavému zájmu o učení a k řešení problémů, na komunikaci.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY 2. část Mgr. Irena Kudláčková.
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Zvířecí motivace ke hře Dagmar Stromšíková, 1. ročník, 2016.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Hračky – pravidla ve třídě MŠ
Třída KUŘÁTKA PROJEKT MALÝ ZAHRADNÍK Dílčí projekt: KULIHRÁŠEK
Tvoření pro děti z pěnové hmoty
KUŽEL – charakteristika tělesa
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Číslo podstatných jmen
Rok s kocourkem Matyášem
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Výstražné tabulky Zábavná hra.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
MOTIVACE Zora Syslová.
VY_32_INOVACE_49_V pracovním poměru I
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Dopravní prostředky.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
3. Hra jako základní prostředek vzdělávání
MECHANIKA.
VY__III/ 2__INOVACE__199 Pracovní činnosti Window color - MANDALA.
Kolik svíček na dort vnímání.
Orientace v řadě.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Dejme dětem prostor ke hraní Eva Nováková

předpokladem je ponechat volbu vlastního námětu, cíle i prostředků, tj. zachovat volnou hru podstatná je schopnost dospělého pozorovat a vnímat spontánní činnosti dětí dítě potřebuje „přiměřenou“ pomoc a podporu dospělého volná hra může být využita k rozvoji předmatematických představ sledovat věci, které děti zajímají, motivují a vhodně na ně navázat (např. upravit podmínky…)

volná hra-činnosti, kde si dítě volí námět, chce něco prozkoumat, zkoušet, ověřovat, vytvářet hračky, předměty místo ke hře, jeho úpravu, ztvárnění

Evidence údajů ze života a okolí dítěte, jejich třídění podle daného kritéria. Dítě jmenuje různé aktivity a zaznamenává je (symbol kolečka, čárky). Není zřejmá reprezentace typických vlastností. „Co jsme dělali minulý týden?“

D: Jeli jsme autem. A: To udělám velký kolo, protože jsme jeli víc a dál. snaha o postihnutí významných znaků skutečnosti

D: Hladily jsme klokana. A: To ne, ale hladili jsme Maxe. snaha upravit informaci tak, aby byla zcela korektní a „zařaditelná“ aktivita hlazení klokana asociuje hlazení psa A: Klokana jsme nehladili. Máš další čárku.

D: Pekli jsme dort. A: Jasný. Dám velikánský kolo. Ještě dort nazdobím. vyjádření podstatných vlastností objektů (velký, narozeninový-nazdobený)

D: Stavěli jsme sněhuláka. A: To jo. Já toho sněhuláka namaluju. Trochu ho naparádím. D: Letěli jsme letadlem. A: Ne, to jsme nedělali.

Zaznamenávání docházky učitelka třídí skupinu přítomných dětí (SV, L) dítě přijímá téma a částečně i způsob záznamu –námětová hra

Manipulativní činnosti - MagFormers vytváří řady – dílky stejného nebo různého tvaru nebo barvy (rytmizace)

tvoří rovinné obrazce (užití osové či středové souměrnosti)

„vyplňuje část roviny“

vytváří „modely těles“ od druhého dílku opouští prostředí roviny vytváří síť tělesa a poté ji „zvedne“

Děkuji za pozornost.