Lednice,
vzdělávání dospělých je velmi důležité (je mu však věnována menší pozornost než v zahraničí) nabídka je dostatečná, kvalita je však nejistá a nabídka nepřehledná vzdělávání dospělých je důležitou hodnotou v profesním a společenském uplatnění člověka Vzdělávání dospělých v ČR
na druhé straně nízká ochota lidí zapojit se do DV, systematicky se jich vzdělává minimum hlavní bariéry: ◦ finanční náročnost ◦ časová náročnost ◦ nedostatečná motivace Vzdělávání dospělých v ČR
nejsilnější vnitřní motivace: ambiciózní lidé, kteří chtějí uspět nejčastější vnější motivace: ztráta zaměstnání role státu a jeho orgánů: vymezit pravidla, hlídat kvalitu, motivovat,finančně podporovat Vzdělávání dospělých v ČR Zdroj: Vzdělávání dospělých v ČR, průzkum vnímání problematiky vzdělávání dospělých u laické a odborné veřejnosti (realizátor Donath-Burson-Marsteller ve spolupráci a agenturou Factum Invenio a AIVD ČR,o.s.-2010)
e fektivně využívat finanční prostředky globálního grantu JMK z OP VK, oblast podpory 3.2. v ybudovat Regionální-informačně vzdělávací středisko a zahájit jeho provoz z apojit více škol do projektů evropského Programu celoživotního učení Dlouhodobý záměr
m onitorovat a podporovat aktivity středních škol zaměřené na poskytování kurzů celoživotního vzdělávání p odpořit rozvoj nabídky dalšího vzdělání pro dospělé obyvatele kraje rozvíjením výsledků projektu UNIV 2 KRAJE a podpora projektu UNIV 3 p odporovat činnost středních škol jako autorizovaných osob podle zákona č. 179/2006 Sb. Dlouhodobý záměr
Priorita 1: Rozvoj lidského kapitálu Opatření 1.1.: Celoživotní učení pro všechny a jeho realizace V rámci tohoto opatření jsou plánovány tyto klíčové aktivity: KRP SRLZ
spolupráce na implementaci Národní soustavy kvalifikací v Jihomoravském kraji napříč veřejným a soukromým sektorem finanční a koordinační podpora aktivit realizovaných v oblasti celoživotního učení podpora organizací poskytujících informace o struktuře a kvalitě vzdělání absolventů celoživotního učení pro zaměstnavatelský sektor KRP SRLZ
využití kapacit SŠ pro realizaci celoživotního učení, rozvíjení výsledků projektu UNIV 2 KRAJE poskytování informační a metodické pomoci žadatelům ve školách a školských zařízeních o dotace z Programu celoživotního vzdělávání Evropské komise KRP SRLZ
Strojírenství a strojírenská výroba21 Ekonomika a administrativa16 Jazyky15 Elektrotechnika, telekom. a výpočetní technika12 Obchod12 Zdravotnictví6 Pedagogika, učitelství, sociální péče6 Gastronomie, hotelnictví, turismus4 Doprava a spoje3 Stavebnictví, geodézie, kartografie3
Osobní a provozní služby2 Potravinářství a potravinářská chemie 2 Právo, právní a veřejnosprávní činnost 2 Umění a užité umění2 Textilní výroba, oděvnictví1 Zpracování dřeva1 Zemědělství a lesnictví1 Speciální a interdisciplinární obory1 Ostatní1
oblast DV je prostorem a výzvou – je třeba čelit nepříznivému demografickému vývoji, který ohrožuje existenci jednotlivých škol a s nimi celé řady oborů vzdělání využití nadbytečných prostorových kapacit ve SŠ uplatnění stávajících pedagogů počátečního vzdělávání v roli lektorů dospělých podpora profesionálního zajištění DV s důrazem na spolupráci se sociálními partnery podpora zaměstnatelnosti obyvatel kraje Vzdělávání dospělých –UNIV 2 KRAJE
Hana Slobodníková OŠ KrÚ JMK Děkuji Vám za pozornost