Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fryderic Chopin.
Advertisements

Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Fryderyk Chopin.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_7 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Čajkovskij - balety
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_317 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Sandra Volková Předmět Hudební.
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Fryderyk Franciszek Chopin
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_358_Leoš Janáček AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.17 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 1. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.15 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě AKT. SÍŤ. PRVKY – ROUTER, SWITCH Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.18 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 2. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.17 Tematická oblast:Dějiny hudebního umění Beatles Typ: DUM – test Předmět: Hudební výchova Ročník: 1.,3. r. (6leté),
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Antonín Dvořák
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.11 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě PC SÍTĚ, TOPOLOGIE Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT,
Raný romantismus – mladší větev Fryderyk Chopin
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_ZSV Ročník: II. Seminář ze základu společenských věd Vzdělávací.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. HTML - odkazy, obrázky Typ: DUM - kombinovaný.
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_849_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_359_Bohuslav Martinů AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Periodizace nonartificiální hudby
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_81.
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Číslo:VY_32_INOVACE_24_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Victor Hugo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školyZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_46_Představitelé ranného romantismu TémaMladší větev romantických.
Základní škola Kostelec u Křížků, okres Praha – východ K ostelec u Křížků 48, Kamenice, tel.: , IČO: Moderní škola Anotace.
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Dějiny hudby a její osobnosti
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Test ověřující znalosti z HV
Určeno žákům prvního stupně ZŠ
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kód: VY_32_INOVACE_8_17 Šablona: III/2
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Bedřich Smetana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Fréderic Chopin Zelazowa Wola Paříž.
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test, Předmět: hudební výchova Ročník: 4. r. (6leté), 2. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovatel: Mgr. Alena Macošková Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: duben 2014

Metodický list Test je určen pro 4. ročník šestiletého studia a 2. ročník čtyřletého studia. Prezentace prověří znalosti o virtuosech období romantismu, nabyté v předchozích hodinách. Žák se dokáže orientovat v jejich životě a díle. Test je zaměřen převážně na Fryderyka Chopina. Na základě společenských a kulturních kontextů dokáže žák charakterizovat období romantismu, popsat podmínky a okolnosti, ve kterých virtuosové romantismu působili. Klíčová slova: Virtuos, virtuozita; Liszt, Paganini, Chopin; Romantismus.

1. Co znamená pojem virtuozita? a) umění technicky dokonale ovládat hru na hudební nástroj; b) umění improvizace na hudební nástroj; c) skladatelské umění;

2. Ke klavírním virtuosům 19. století nepatří: a) F. Chopin; b) F. Liszt; c) N. Paganini;

3. K houslovým virtuosům 19. století patří: a) P. Šporcl; b) J. Suk; c) N. Paganini;

4. Fryderyk Chopin byl významný klavírní virtuos, narodil se: a) ve Varšavě; b) v Želazowe Woli; c) v Paříži;

5. Klavírní hru studoval: a) u Vojtěcha Živného; b) u Bedřicha Smetany; c) u Franze Liszta;

6. Od roku 1831 žil trvale: a) v Paříži; b) ve Vídni; c) ve Varšavě;

7. Jeho životní láskou byla: a) spisovatelka George Sandová; b) spisovatelka Jane Austenová; c) klavíristka Klára Schumannová;

8. Chopin onemocněl: a) tuberkulózou; b) cholerou; c) morem;

9. Chopin je pohřben: a) ve Varšavě; b) v Paříži; c) v Želazowe Woli;

10. Jeho srdce je pohřbeno: a) v Paříži na hřbitově Pere Lachaise; b) ve Varšavě v pilíři chrámu Svatého Kříže; c) v Paříži v Église de la Madelaine;

11. Jeho dílo je ovlivněno: a) francouzskou lidovou melodikou; b) polskou lidovou melodikou; c) českou lidovou melodikou;

12. Chopin skládal: a) mazurky, polonézy, valčíky, etudy; b) mazurky, etudy, opery, polonézy; c) mazurky, etudy, oratoria, valčíky;

13. Chopin složil pro klavír: a) Revoluční etudu; b) Pařížskou etudu; c) Polskou etudu;

14. Jak se jmenuje jeho známý klavírní valčík? a) Minutový; b) Květinový; c) Pařížský;

Test – řešení: 1. a 2. c 3. c 4. b 5. a 6. a 7. a 8. a 9. b 10. b 11. b 12. a 13. a 14. a

Vyhodnocení testu: 14 správných odpovědí – výborné znalosti; 1, 2 chybné odpovědi – velmi dobré znalosti; 3, 4 chybné odpovědi – chvalitebné znalosti; 5,6,7 chybných odpovědí – dobré znalosti; 8,9,10,11 chybných odpovědí – dostatečné znalosti; 12 a více chybných odpovědí – nedostatečné znalosti.

AUTOR NEUVEDEN. FRÉDÉRIC CHOPIN [ONLINE]. [CIT ]. DOSTUPNÝ NA WWW: D%C3%A9RIC_CHOPIN Použitá literatura