Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_7 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_7 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_7 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka Vanišová Tematický celek Dějepis Ročník 1. – 4. ročník gymnázia Datum tvorby Říjen 2013 Anotace Materiál je určen pro zpestření výuky dějepisu, suplovanou hodinu, výročí dané události, mezipředmětový vztah (VV a D) atd. Metodický pokyn Prezentace je určena jako výklad do hodiny. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

2 Obr. 1 E UGÈNE D ELACROIX : L E M ASSACRE DE S CIO V RAŽDĚNÁ NA O STROVĚ C HIU

3 Osmanští Turci Obr. 1 E UGÈNE D ELACROIX : L E M ASSACRE DE S CIO cca 4m cca 3,5m originál – Paříž (Louvre) skutečná historická událost 11. 4. 1822 ostrov Chios - Egejské moře, u maloasijského pobřeží Úkol: Kdo zaútočil na Řeky na Chiu? (urči podle obrazu)

4 Ř ECKÁ O SVOBOZENECKÁ VÁLKA (1821 – 1830) masakr na Chiu její součástí svržení nadvlády Osmanské říše turecké masakry na řeckým vzbouřencích vzbuzují obrovský ohlas v zahraničí (i díky obrazu E. Delacroixe) → filhelénské hnutí 1830 – vznik Řeckého království (Osmanská říše se začíná rozpadat ) Úkol: Vysvětli termín filhelenismus. Úkol: Proč je za řeckého hrdinu považován anglický básník G. G. Byron? George Gordon Byron (1788–1824): filhelén, finanční podpora pro Řecko, osobně do Řecka odplul, ale 1824 zde zemřel

5 E UGÈNE D ELACROIX (1798 – 1863) francouzský malíř romantismus okruh jeho přátel:Stendhal Victor Hugo George Sandová Fryderyk (Frédéric) Chopin Úkol: Jaké jsou hlavní znaky romantismu? Ukaž na tomto obraze. Úkol: Vyber si jednu z těchto osobností a stručně ji charakterizuj v kontextu doby a historických událostí. Obr. 1

6 Zdroje Obrázky: Obr. 1: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/66/Eug%C3%A8ne_Delacroix_- _Le_Massacre_de_Scio.jpg/510px-Eug%C3%A8ne_Delacroix_-_Le_Massacre_de_Scio.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/66/Eug%C3%A8ne_Delacroix_- _Le_Massacre_de_Scio.jpg/510px-Eug%C3%A8ne_Delacroix_-_Le_Massacre_de_Scio.jpg Literatura: Bláha, J., Šamšula, P.: Průvodce výtvarným uměním III. Práce, Praha 1996. Dějiny umění. Malířství – sochařství – architektura. Argo, Praha 1998. Pečenka, M., Luňák, P.: Encyklopedie moderní historie. Libri, Praha 1998. Pijoan, J.: Dějiny umění 8. Odeon, Praha 1981.


Stáhnout ppt "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_7 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka."

Podobné prezentace


Reklamy Google