SKIP 2010 Praha SKIP 2010 Praha Marketing s lidskou tváří.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ POJMY EKONOMIE
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Analýza zdrojů a schopností organizace
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
2.Vnitřní analýza.
Úvod do marketingu.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Strategické plánování v marketingu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Vybrané metody analýzy
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
úvod pojetí a obsah marketingu
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
MARKETING.
Komplexní analýzy.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Metody analýzy portfólia
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
Podnikatelský plán struktura plánu.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Poradenství v obecném řízení
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
Tržní prostředí.
Marketing Základy a postupy..
8. Marketing.
Strategické marketingové plánování
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Plánování a rozhodování v organizaci
Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené.
Vybrané manažerské nástroje
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Plánování přednáška první. Plánování na Gemini Jak využít plánování v oddíle? Prakticky si plánování vyzkoušet. 2.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Matice výrobkového portfolia Bostonská matice Podstata matice Pomůže rozhodnout, které produkty je vhodné podporovat a které se naopak mohou z nabídky.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Portfolio analýza Matice BCG – Boston Consulting Group /bostonská matice/ 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
MARKETING Přednáška P
1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE
Digitální učební materiál
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Marketing neziskových organizací
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Plánování a rozhodování v podniku
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketing Základy a postupy..
Jakub Stránský Marketing.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

SKIP 2010 Praha SKIP 2010 Praha Marketing s lidskou tváří

V marketingu je výrobek chápán jako předmět, nebo činnosti, které uspokojují určitou potřebu. Zákazníci nekupují výrobky, ale kupují užitek. Výrobkem v marketingovém pojetí chápeme nejen předměty hmotné povahy, ale i služby, jakož i myšlenky a informace, které se stávají předmětem směny na trhu a jsou určeny k uspokojení určitých konkrétních potřeb. V marketingu je výrobek chápán jako předmět, nebo činnosti, které uspokojují určitou potřebu. Zákazníci nekupují výrobky, ale kupují užitek. Výrobkem v marketingovém pojetí chápeme nejen předměty hmotné povahy, ale i služby, jakož i myšlenky a informace, které se stávají předmětem směny na trhu a jsou určeny k uspokojení určitých konkrétních potřeb.

Marketing je sociální proces, při kterém jednotlivci nebo skupiny získávají to, co si přejí a co potřebují prostřednictvím tvorby nabídky a směny hodnotových produktů a služeb s ostatními Philip Kotler 1998

Proč potřebují knihovny marketing?

Existuje nějaké magické tla čí tko

Proč se máme my zabývat marketingem

Vnitřní a vnější marketing

Text

Let us never negotiate out of fear. But let us never fear to negotiate. John F. Kennedy Nestrachujte se vyjednávání, ale nevyjednávejte ze strachu Let us never negotiate out of fear. But let us never fear to negotiate. John F. Kennedy Nestrachujte se vyjednávání, ale nevyjednávejte ze strachu

Analýza Strategie/plánování Provádění/uskutečnění Zpětná vazba Analýza Strategie/plánování Provádění/uskutečnění Zpětná vazba Jak začít 4 staromódní kroky k marketingu

Současná situace Jak začít Jaký produkt/službu marketingovat? Proaktivní zpětná vazba Na koho se obracíme jak? zpětná vazba analýza Provádění uskutečnění strategie plánování

Brutálnost

Analýza Analýza studuje vnitřní a vnější silné a slabé stránky v organizací

SWOT Strengths Silné stránky Weeknesses Slabé stránky Oportunities Možnosti/Příležitosti Threats Ohrožení Strengths Silné stránky Weeknesses Slabé stránky Oportunities Možnosti/Příležitosti Threats Ohrožení

Strategie

Metoda, která studuje kolik podílu na trhu má určitý produkt/služba dnes a v budoucnosti Bostonská matice The Boston Consulting Group

Hvězda - produkty a služby s vysokým tempem růstu a s velkým podílem na trhu. Jsou našimi silnými kartami pro budoucnost. Hledejte a udržujte hvězdy Hvězda - produkty a služby s vysokým tempem růstu a s velkým podílem na trhu. Jsou našimi silnými kartami pro budoucnost. Hledejte a udržujte hvězdy

Dojná kráva - produkty a služby s vysokým podílem na trhu a nízkým/žádným stupněm růstu. Na trhu jsou produkty a služby této skupiny hodně známé. Dojná kráva - produkty a služby s vysokým podílem na trhu a nízkým/žádným stupněm růstu. Na trhu jsou produkty a služby této skupiny hodně známé.

Otazník - produkty a služby, které mají malý podíl na trhu, ale rostoucí tendenci. Většina produktů a služeb začíná svou existenci v této skupině. Vždy doufáme že otazníky se mohou stát hvězdami Otazník - produkty a služby, které mají malý podíl na trhu, ale rostoucí tendenci. Většina produktů a služeb začíná svou existenci v této skupině. Vždy doufáme že otazníky se mohou stát hvězdami

Hladový pes - produkty a služby, neperspektivní, nerozvíjející se, téměř nezajímavé kvůli svému nízkému tržnímu podílu a nízkému tempu růstu trhu. Měli bychom zvažovat, zda s produkty a službami které patří do této skupiny pokračovat, nebo je utlumit či zcela opustit. Hladový pes - produkty a služby, neperspektivní, nerozvíjející se, téměř nezajímavé kvůli svému nízkému tržnímu podílu a nízkému tempu růstu trhu. Měli bychom zvažovat, zda s produkty a službami které patří do této skupiny pokračovat, nebo je utlumit či zcela opustit.

Jak najít více času na marketing

Kill your darlings

Zrušte některé rutiny zrušte některé produkty a povzbuzujte své kolegy aby to udělali taky

Provádění/uskutečnění

Je spousta druhů marketingu ale je jasné že musíme být aktivnější a hlavně zahrnout do tohoto procesu všechny zaměstnance

“Zaměstnanci kteří se nepodílejí na marketingu přímo nebo nepřímo jsou přebyteční v organizaci” Evert Gummesson

Kdo nám může pomoci s marketingem

Spolupráce

Generálním partnerem Národní knihovny ČR pro rok 2007 je Budějovický Budvar n.p. Generálním partnerem Národní knihovny ČR pro rok 2007 je Budějovický Budvar n.p.

Partneři a Sponsoři

Udělejte to

Opakovat opakovat opakovat!!!!!

Zpětná vazba

Děkuji Zuzana Helinsky zh Consulting · Sweden , mobil Zuzana Helinsky zh Consulting · Sweden , mobil