Výpočty v Excelu Vzorce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Advertisements

Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Stěžejní funkce MS Excel 2007/2010, jejich ovládání a možnosti využití
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Pro Nekonečno – RC Palouček
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Funkce v Excelu.
 Kalkulátor  Slouží k tvorbě tabulek, sestav, grafů i pro náročné výpočty z oblasti matematiky, statistiky, financí apod.
Excel – Vzorce Ing. Bohumil Bareš. Principy vytváření vzorců Můžeme je zadávat ručně nebo pomocí průvodce, kliknutím na ikonu, která spustí dialogové.
Dnes učím já....
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_32_INOVACE_TE_5 Název školy: Základní škola Velké Opatovice, okres Blansko Název programu: Operační program Vzdělávání.
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Tvorba vzorců Vypracoval: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tabulkový procesor MS EXCEL II. VZORCE A FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Vzorce.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Práce se vzorci Ilona Woznicová, 4. B1. ÚKOL Vytvořte tabulku mezd za březen použijte údaje ve vzorové tabulce.
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J. Jarkovský, L. Dušek, M. Cvanová II. Vzorce v Excelu Tipy pro práci s Wordem.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EXCEL 2010 Vytváření vzorců. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava.
MS OFFICE - WORD VYTVOŘENÍ TABULKY Ing. Petr Hanáček
Průměr Maximum Minimum
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Vzorce v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Maturitní okruh 16: TABULKOVÝ PROCESOR
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Duben.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Funkce v Excelu.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_06 Informatika - MS Excel – Matematické operace.
Adresování. Proč adresovat Při změně dat Excel přepočítá všechny výpočty, kde se změněné buňky objevily Kopírování vzorců – Usnadnění výpočtů kde se vzorec.
Informatika – Práce se vzorci. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školy:Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:VY_32_INOVACE_NAV2-4.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Jméno autoraMgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvořeníkvěten 2012 Ročník3. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Matematika a její aplikace Matematika ( DUM.
MS Excel – Chyby ve vzorcích
Základy programu Excel
Sčítání a odčítání celých čísel
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
TABULKA – JEDNODUCHÉ POČETNÍ VÝKONY
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Transkript prezentace:

Výpočty v Excelu Vzorce

2. základní škola Napajedla, příspěvková organizace Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Blanka Škrabalová Datum vytvoření výukového materiálu: 29.2.2012 Určeno pro 8. ročník Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Vzdělávací obor: Informační a komunikační technologie Tematický okruh: Excel Číslo šablony: VY_32_INOVACE_- 466 Metodický list: Výukový materiál je věnován úvodním informacích pro práci se vzorci a funkcemi v Excelu, zahrnuje funkce průměr, minimum, maximum a součet. Součástí jsou příklady na procvičení.

Proč využívat vzorce funkce v Excelu Zjednodušení práce s velkým množstvím dat Velké množství dat je pro manuální počítání nepřehledné Provázání různých buněk vzorcemi (funkcemi) zjednoduší práci Změna vstupních hodnot okamžitě způsobí změnu hodnot na výstupu (změna údaje v jedné buňce vyvolá změnu i v buňce jiné )

Co vzorec může obsahovat Číselné hodnoty Odkazy na buňky (adresa buňky) Matematická znaménka Závorky Názvy funkcí

Zásady pro sestavení vzorců Každý vzorec je uveden symbolem = Můžemě-li použít odkaz (adresu buňky) na buňku dáme přednost před konstantou (konkrétním číslem) Používáme matematická znaménka + - /(dělení) * (násobení) ^ (umocnění..Alt3) Pořadí početních operací je stejné jako v matematice (umocnění, násobení, dělení, sčítání, odčítání), samozřejmě závorky mají přednost

Výpočty funkcí Součet Vložení a použití jakéhokoliv vzorce vytvořeného uživatelem

Postup při zadávání vzorce Označit buňku, kam kde chceme provézt výpočet Vzorec zapíšeme ručně nebo využijeme Vložit – funkci (objeví se nám dialogové okno, potvrdíme oblast hodnot)

příklad Nakoupil jsi v obchodě 10 rohlíků, jeden stál 1,30 Kč, máslo za 31,50 Kč, 0,75 kg paprik – 1 kg za 39,90 Kč, 0,15 kg šunky – 1 kg za 165 Kč. Jednotlivé položky zapiš do tabulky Pomocí vzorců vypočítej hodnotu celého nákupu (poctivě využívej vzorce, vyplatí se to!!!)

Postup řešení příkladu 1. Všechny údaje zapíšeme do tabulky   počet cena za jednotku cena celkem rohlík 10 1,30 Kč máslo 1 31,50 Kč papriky 0,75 39,90 Kč šunka 0,15 165,00 Kč nákup celkem

2. Zapíšeme vzorec pro výpočet ceny celkem, využíváme adresy buněk, ne jednotlivá čísla (je to výhodné v případě, že měníme položky, mění se nám i celkové výpočty – opravdu se to vyplatí) 3. Klikneme na zelené zatržítko „fajfka“ a vypočítá se nám cena.

vzorec počet cena za jednotku cena celkem rohlík 10 1,30 Kč 13,00 Kč   počet cena za jednotku cena celkem rohlík 10 1,30 Kč 13,00 Kč máslo 1 31,50 Kč papriky 0,75 39,90 Kč šunka 0,15 165,00 Kč nákup celkem

4. Cenu vypočítáme i u dalších položek, nebo použijeme kopírování (+ v pravém dolním okraji, kliknutím a táhnutím dolů se zkopíruje akce a vypočítají se další částky v seznamu) - je to pohodlnější   počet cena za jednotku cena celkem rohlík 10 1,30 Kč 13,00 Kč máslo 1 31,50 Kč papriky 0,75 39,90 Kč 29,93 Kč šunka 0,15 165,00 Kč 24,75 Kč nákup celkem

5. Využijeme funkci Σ (součet) - Do buňky, kde požadujeme součet provést klikneme a v panelu nástrojů najdeme symbol součtu - znak Σ, označí se oblast buněk. Pokud souhlasíme s oblastí, klikneme na „fajfku“ a provede se výpočet.

Výsledná tabulka