Bedřich Smetana.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bedřich Smetana Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Advertisements

 Narodil se po deseti dcerách do rodiny sládka v Litomyšli 2. března  Smetana se již od svých 4 let na popud svého otce věnoval hudbě. Učil.
Bedřich Smetana.
Bedřich smetana Život a dílo
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příjemce: ZŠ a MŠ České Velenice Třída Čsl. legií.
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Bedřich Smetana ( zakladatel novodobé české hudby )
Život a dílo Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Antonín Dvořák – A.
O Název Romantismus v Čechách O Šablona CZ.1.07/1.4.00/ O Poř.číslo HV 5 O Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS O Datum
Slavní čeští a světoví skladatelé. Bedřich Smetana.
světoznámý hudební skladatel
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Antonín Dvořák ( ).
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
ANTONÍN DVOŘÁK ( – ).
ANTONÍN DVOŘÁK.
Bedřich Smetana ( ).
ANTONÍN DVOŘÁK.
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
Česká hudba v romantismu 19. století
Český hudební romantismus
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Výukový materiál Bedřich Smetana
BEDŘICH SMETANA (hudební skladatel).
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_13 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_897_5TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
Český hudební romantismus
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Maturitní předmět: Dějepis
BEDŘICH SMETANA.
BEDŘICH SMETANA úvod. BEDŘICH SMETANA úvod Narodil se 2. března 1824 v Litomyšli.
Antonín Dvořák Základní informace. Antonín Dvořák Základní informace.
SYMFONIE. ERBEN ŠVÉDSKO VLTAVA NELAHOZEVES KÁČA.
Anotace: Určeno žákům 1.stupně ZŠ. Prvotní seznámení s osobností a dílem B. Smetany. Obsahuje odkazy na videa (učitel vybere jen něco podle svého uvážení).
Bedřich Smetana Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 1 – výukový.
BEDŘICH SMETANA. Bedřich Smetana (1824–1884) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_16_Bedřich Smetana.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_28_Bedřich Smetana Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_1154_ANTONÍN DVOŘÁK Téma: ŽIVOT A DÍLO.
ANTONÍN DVOŘÁK. Antonín Dvořák (1841–1904) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_17_Antonín Dvořák.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Antonín Dvořák Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 2 – výukový.
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
VY_32_INOVACE_I-A-19. Narozen 2. března 1824 v Litomyšli Zemřel 12. května 1884 v Praze.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_28_Antonín Dvořák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Čeští hudební skladatelé Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_10_ČEŠTÍ HUDEBNÍ SKLADATELÉ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Strouhalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_05_Opera, Bedřich Smetana.
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Test ověřující znalosti z HV
Antonín Dvořák dílo.
Název školy: Základní škola Netvořice
Bedřich Smetana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/15
Blíže se seznámí s hudebním skladatelem Antonínem Dvořákem.
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_09
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_00_VLAST Výchova k.
VY 32 INOVACE 541.
VY 32 INOVACE 541.
Transkript prezentace:

Bedřich Smetana

Narozen: 2. 3. 1824, Litomyšl Zemřel: 12. 5. 1884, Praha Narodil se v rodině sládka zámeckého pivovaru, byl z 11 sourozenců (sestry) Hudební skladatel, dirigent, klavírista a pedagog Studoval v Jihlavě, Havlíčkově Brodě, Plzni (gymnázium) a v Praze v r. 1848 založil soukromou hudební školu v r. 1849 se oženil s Kateřinou Kolářovou žil 5 let ve Švédsku (Göteborg) v r. 1874 přišel o sluch – komponoval i jako hluchý skladatel

Dílo: Symfonická báseň „Má vlast“ (části: Vyšehrad, Vltava, Šárka, Z českých luhů a hájů, Tábor, Blaník) Opery: Hubička, Braniboři v Čechách, Čertova stěna, Dvě vdovy, Libuše, Prodaná nevěsta, Tajemství, Dalibor, Viola (nedokončená) Dovršil obrozenecký vývoj národní hudby

Antonín Dvořák

Narozen: 8. 9. 1841, Nelahozeves (u Prahy) Zemřel: 1. 5. 1904, Praha V r. 1847 začíná chodit do školy, jeho učitel si všímá jeho hudebního nadání a začíná ho rozvíjet Přes otcův nesouhlas se přihlásil na varhanickou školu, kterou úspěšně dokončil Po studiích hraje v kapele Karla Komzáka, kde se poprvé setkává s Bedřichem Smetanou

V r. 1861 píše svůj první opus: Smyčcový kvintet A moll V r. 1877 posílá do skladatelské soutěže své dvě symfonie, vzbuzuje tím zájem skladatele Johannesa Brahmse a jako mimořádně nadaný získává pětileté stipendium Od r. 1880 hodně cestuje (Berlín, Vídeň, Kolín nad Rýnem, …) – pozvání do Moskvy, Petrohradu a Anglie V r. 1890 píše dílo s názvem Requiem Přijímá místo ředitele na konzervatoři v New Yorku V r. 1983 vzniká symfonie č. 9 – Z nového světa

Z Ameriky se vrací v roce 1985 V r. 1989 píše operu Čert a Káča (velký úspěch) V r. 1900 komponuje další operu Rusalka (nejslavnější dílo) Poslední dílo Admira (dokončeno až po Dvořákově smrti)

Děkuji za pozornost 