Declension Practice II In the following sentences, translate the word in parentheses into Czech. Use the appropriate case. Vzor: Mnoho lidí nerozumí modernímu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Advertisements

Malí andělé.
Orientace ve městě.
RISKUJ! VY_22_INOVACE_68 Anglický jazyk 9. ročník
Song Presentations. L12 nová slova Stupňování přídavných jmen viz: worksheet na webové stránce.
Dejte slova do věty II Put the words between slash marks into the appropriate case. Vzor: Se /sestra/ je vždycky problém. Se sestrou je vždycky problém.
Konverzace: Popište situaci, ve které jste měl/měla štěstí.
Otázky: Asking Questions Ask the questions answered by the underlined words in the following sentences. Vzor: Zavolám vám zítra. Kdy mi zavoláte? *Taken.
Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
Review Lesson 1: Nová slova Complete the following sentences using the appropriate vocabulary words from Review Lesson 1 of Contemporary Czech by Michael.
Practice with the Conditional Change the following sentences to the conditional, according to the model. Vzor: Nemám peníze a nemohu si koupit auto. Kdybych.
Practice with moci Insert the appropriate present tense form of moci into the following sentences. Vzor: Neznáte tady nikoho? ___ vám pomoct já? Neznáte.
Jména a pády Put the nouns between slash marks into the appropriate case, as determined by the context. Vzor: Román se stal tím, čím v /minulost/ byla.
Způsobové slovesa Conjugate the infinitives in the following sentences to fit the context. Vzor: (smět) číst ten časopis? Smím číst ten časopis? *Taken.
Vy a ty: Changing Personal Pronouns In each of the following sentences, replace vy with ty, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
Pronouns in the Accusative & Dative Insert the appropriate pronouns into the sentences below. Vzor: Prosí ___, abych vyšel z pokoje. Prosí mě, abych vyšel.
Slovosled Unscramble the following sentences. Vzor: nebudu bez ničemu rozumnět slovníku Bez slovníku ničemu nebudu rozumnět. *Taken from Lesson 12, pg.
Practice with Numbers II For each of the following sections, insert the correct form of the given noun and/or number. Vzor: Jeden Mám ___(sešit) a ___(kniha).
Unscramble & Translate Unscramble the following sentences and translate into English. Vzor: jít že domů psali nechtějí Psali, že nechtějí jít domů. They.
Working with Verbs I Rewrite the following three sentences, replacing vidět with the appropriate conjugated forms of rozumět, mluvit o, hledat, and pracovat.
Possessive Adjectives Form sentences based on the following pattern, using possessive adjectives derived alternately from Jan and Jana. Vzor: Naša kniha.
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns In each of the following sentences, replace ona with on, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
Vědět vs. znát Fill in the blanks with the appropriate forms of vědět (to know a fact) or znát (to be familiar with), depending on the context. Vzor: Sestra.
Prepositions & Cases Combine the following nouns with the given prepositions to form prepositional phrases. Don’t forget to use the correct case of the.
Dejte slovo do věty Rewrite the following sentences, replacing the underlined word with the word between slash marks. Remember to use the correct case.
Konverzace: Z čeho máte radost?. Kolja 3 Otázky a film.
My a já: Singular & Plural Personal Pronouns In the following sentences, replace my with já, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the appropriate.
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
Ahoj jmenuji se Art a právě jsem se narodil.Jak by ses o mě uměl starat?? Tak to jsem já..!! POKRAČOVAT.
VY_32_INOVACE_ 18_ Praha (1) (2) (SADA ČÍSLO 6). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Milena Švermová Datum (období), ve kterém.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns Insert the correct form of the demonstrative pronoun into the following sentences. Be sure to use the appropriate case,
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense Rewrite the following sentences in the non- past conditional. Vzor: Kdybych to byl věděl, byl.
1 Nic jiné, jen jednoduchá logika!. 2 Podívej se důkladně na obraz! V souvislosti s ním nasledují otázky. Jsi připravený? BA D C 4 Square Questions.
Connecting Sentences with který Connect the following sentences with který. Remember to put který into the appropriate number and case. Vzor: Viděl jsem.
Modal Verbs Insert into the following sentences the appropriate present tense forms of the modal verbs mít, moci, muset, smět, and umět, wherever they.
Medvídek Pú.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
Neurčitá zájmena Indefinite Pronouns In the following sentences, replace the underlined expressions by indefinite pronouns with approximately the same.
Declension Practice Insert the words in parentheses into the following sentences, using the correct case. Vzor: Ten antikvariát musí být kdesi na hlavním.
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs In each of the following sentences, change all masculine animate nouns into their feminine counterparts,
Dejte slovo do věty II Translate the words in parentheses into Czech. Use the appropriate form of the word. Vzor: My žijeme v dvacátem (apartment). My.
Future Perfective Verbs Rewrite the following sentences, changing all verbs to the future perfective. Vzor: Karel volá matce. Karel zavolá matce. *Taken.
Liking in Czech Translate the following sentences into Czech. A number of possible answers will be displayed. Vzor: How did you like the play? Jak se vám.
Líbit se In the following sentences, translate the English in parentheses into Czech, using the correct form of líbit se. Vzor: Jak (do you like) ta kniha?
Must / can´t + have Practising Expressing certainty in the past.
Translation Translate the following sentences from English into Czech. Vzor: I don’t like the translation of this book. Who translated it? Nelíbí se mi.
Námitky Karel Jarušek, Fit Academy
Povídka II In the following short story, fill in the blanks with the appropriate Czech translation of the English pronoun given in parentheses.
Prepositions & Cases II Form at least two reasonable prepositional phrases by combining the word between slash marks with the prepositions mezi, na, naproti,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová THE PLANET EARTH. CONTINENTS. COUNTRIES.
Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
Otázky: Asking Questions
Malí andělé.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns
Practice with the Conditional
Connecting Sentences with který
Prepositions & Cases II
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs
Personal pronouns 1. Já 2. Ty (I)/vy (F) 3. On (m.)/ona (f.)/ono (to) (n.) 1. My 2. Vy 3. Oni (m.)/ony (f.)/ ona (n.)
My a já: Singular & Plural Personal Pronouns
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense
Connecting Sentences with který II
Malí andělé.
Téma (název prezentace)
Malí andělé.
Liking in Czech Translate the following sentences into Czech. A number of possible answers will be displayed. Vzor: How did you like the play? Jak se.
Future Perfective Verbs
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád.
Transkript prezentace:

Declension Practice II In the following sentences, translate the word in parentheses into Czech. Use the appropriate case. Vzor: Mnoho lidí nerozumí modernímu (art) protože je příliš abstraktní. Mnoho lidí nerozumí modernímu umění protože je příliš abstraktní.

Declension Practice II 1. Nové knihy kupujeme v (bookstore) a staré knihy můžeme najít v (second-hand bookstore).

Declension Practice II 1. Nové knihy kupujeme v knihkupectví a staré knihy můžeme najít v antikvariátu. 2. Dlouho jsem pro tebe hledala knihu Karla Maye, ale (unfortunately) jsem ji nemohla najít.

Declension Practice II 1. Nové knihy kupujeme v knihkupectví a staré knihy můžeme najít v antikvariátu. 2. Dlouho jsem pro tebe hledala knihu Karla Maye, ale bohužel jsem ji nemohla najít. 3. Na (railroad station) čekáme na vlaky a na (square) čekáme na autobusy.

Declension Practice II 1. Nové knihy kupujeme v knihkupectví a staré knihy můžeme najít v antikvariátu. 2. Dlouho jsem pro tebe hldedal knihu Karla Maye, ale bohužel jsem ji nemohla najít. 3. Na nádraží čekáme na vlaky a na náměstí čekáme na autobusy. 4. Neznám odpověd’ na tuto otázku. Musím se poradit se svými (colleagues).

Declension Practice II 4. Neznám odpověd’ na tuto otázku. Musím se poradit se svými kolegy. 5. Odsud je to daleko do Prahy a cesta tam dlouho (lasts).

Declension Practice II 4. Neznám odpověd’ na tuto otázku. Musím se poradit se svými kolegy. 5. Odsud je to daleko do Prahy a cesta tam dlouho trvá. 6. Jestli nemůžete přijet v čas, můžete mi (at least) zavolat, abych nemusela na vás čekat.

Declension Practice II 4. Neznám odpověd’ na tuto otázku. Musím se poradit se svými kolegy. 5. Odsud je to daleko do Prahy a cesta tam dlouho trvá. 6. Jestli nemůžete přijet v čas, můžete mi aspoň/alespoň zavolat, abych nemusela na vás čekat. 7. Málokdy máme (opportunity) vidět české filmy.

Declension Practice II 7. Málokdy máme příležitost vidět české filmy. 8. Česká republika je malá (country), která má dvě (parts): Čechy a Morava.

Declension Practice II 7. Málokdy máme příležitost vidět české filmy. 8. Česká republika je malá země, která má dvě časti: Čechy a Morava. 9. Švejk nebyl (real) člověk—on je jen postava z Haškovy knihy.

Declension Practice II 7. Málokdy máme příležitost vidět české filmy. 8. Česká republika je malá země, která má dvě časti: Čechy a Morava. 9. Švejk nebyl skutečný člověk—on je jen postava z Haškovy knihy. 10. Na tutu práci potřebujeme člověka s velkou (experience).

Declension Practice II 10. Na tutu práci potřebujeme člověka s velkou zkušeností. 11. Kde je Tereza? Snad nepřijde pozdě? (After all, you know) je vždycky (punctual)!

Declension Practice II 10. Na tutu práci potřebujeme člověka s velkou zkušeností. 11. Kde je Tereza? Snad nepřijde pozdě? Vždyt’ je vždycky přesná! 12. Proč studuješ rumunštinu? (After all) rumunština nemá nic (in common) se slovanskými jazyky!

Declension Practice II 10. Na tutu práci potřebujeme člověka s velkou zkušeností. 11. Kde je Tereza? Snad nepřijde pozdě? Vždyt’ je vždycky přesná! 12. Proč studuješ rumunštinu? Vždyt’ rumunština nemá nic společného se slovanskými jazyky!