PEDOLOGIE pH FAKTOR PŮDY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMPLEXNÍ PRŮZKUM PŮD (KPP).
Advertisements

Monitorování a analýzy Laboratorní cvičení
Půdy:.
Výzkumný ústav meliorací a ochrany půdy Praha Oddělení hygieny půdy.
Vznik, složení a význam půd
Fyziologie mikroorganismů
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Agroekologie Pedologie
Evelina Wajtrova REFERÁT listopad 2012
Mechanizační prostředky na ochranu rostlin
VLIV PŘÍRODNÍCH PODMÍNEK NA PRODUKCI Zdeněk Adamec.
Pedosféra VLASTNOSTI PŮD A ZNAKY PŮDNÍHO PROFILU
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Statistika 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Úvod do ekologie Jan Douda (FŽP, L169)
E M A S Workshop Pavel Růžička, MŽP Projekt „Environmentální řízení měst se zaměřením na energetický management“ Ústí nad Labem,
Společenské a hospodářské prostředí
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Rostlinná produkce a prostředí
Téma: Sociologické metody Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
Krajina a životní prostředí
3 senzory - 1 jízda – 3 mapy MSP3 technologie mapování půdních vlastností pro 21. století.
Monitoring životního prostředí v okolí školy a v Moravskoslezském kraji Martina Toporská, 2.L.
Dopingová kontrola Mgr. Jan Zimmer 15. března 2005, FSpS MU.
Půda Svět práce, 6. ročník VY_32_INOVACE_322, 17. sada, SP ANOTACE
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Metrologie   Přednáška č. 5 Nejistoty měření.
VYHODNOCENÍ VYVÁŽENOSTI PILÍŘŮ ROZBORU UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ Ostrava Ing. Jiří Hon.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Půdní typ Půdní typ je přírodní útvar, jehož vnitřní i vnější uspořádání je výsledkem působení půdotvorných činitelů na matečnou horninu.
Působení ekologických faktorů. Světlo Intenzita světla – fotosyntéza a limitní faktor výskytu Délka působení – biologické rytmy Směr dopadu – orientace.
1 Název práce: Šlechtitelský program lesních dřevin Zpracovali: Tauchman, Bače.
Průběh enzymové reakce
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
PEDOSFÉRA Jan Stávek 8.J.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Impregnace porézních materiálů pomocí dvousložkových lepidel
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Naše půda ZŠ Sokolovská 1 Svitavy.
Cvičení z pedologie Martin Kočárek, č.d.: 225 (v případě informací, které nelze zjistit od kolegů) Literatura: Pedologické praktikum,
GLOBE na Jarošce v roce GLOBE po 10 letech  4 nadšené učitelky  60 aktivních žáků – 4. až 9. třída  4 skupiny žáků, jednou týdně odpoledne 
Metody geografického výzkumu Fyzicko-geografická část Pedogeografie a pedologie Lukáš Dolák.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Dusík a potos. = bezpůdní pěstování rostlin  Charakteristické je pěstování v lehce prostředí s lehce stravitelnými živinami – v roztoku  Půda přináší.
Název prezentace (DUMu): Voda
Název prezentace (DUMu): Trvalky
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Rozpustné soli v půdách
Terénní cvičení.
(podle stupně přeměny)
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Salinita (zasolení) půdy
Jako ryba ve vodě Kopřiva africká.
Generativní množení hrnkovek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávací akce s názvem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mgr. Jan Zimmer 15. března 2005, FSpS MU
Půdy.
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
Abiotický faktor půda.
Půdy.
Transkript prezentace:

PEDOLOGIE pH FAKTOR PŮDY

V PROJEKTU ZAMĚŘENÉM NA PEDOLOGII ŽÁCI ZJIŠŤOVALI JEDNU ZE ZÁKLADNÍCH CHEMICKÝCH VLASTNOSTÍ PŮDY (pH faktor) A JEJÍ VLIV NA KVALITU PŮDY A PĚSTOVÁNÍ ROSTLIN .

ÚKOL č. 1 - PŘIPRAVTE NĚKOLIK VZORKŮ PŮDY Z RŮZNÉHO PROSTŘEDÍ A VYSEJTE ZA STEJNÝCH PODMÍNEK STEJNÝ DRUH OSIVA A POZORUJTE RYCHLOST RŮSTU. ÚKOL č. 2 – PŮDNÍ VZORKY PŘEFILTRUJTE A POMOCÍ INDIKÁTORU ZE SOUPRAVY VEOLIA URČETE PŘIBLIŽNOU HODNOTU pH A VÝSLEDKY VYHODNOŤTE.

PO 5 DNECH ….

6.DEN VE VZORKU PŮDY ZE ZÁHONU ZAČAL RŮST OSIVA NEJPOZDĚJI

Z POZOROVÁNÍ ŽÁCI USUZUJÍ, ŽE : VYHODNOCENÍ PROJEKTU Z POZOROVÁNÍ ŽÁCI USUZUJÍ, ŽE : NEJKVALITNĚJŠÍ JE VZOREK PŮDNÍHO SUBSTRÁTU ZE ZAHRADNICTVÍ pH FAKTOR JE PŘIBLIŽNĚ 7

žáci 9.třídy a Jana Panošková DĚKUJEME ZA VAŠI POZORNOST. žáci 9.třídy a Jana Panošková