kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Tři roky etické výchovy ve Veselí nad Moravou
Adaptační výlety a tábory „Není to ten nejsilnější, kdo přežije, ani ten nejinteligentnější, ale ten, kdo se dokáže nejlépe adaptovat.“ Charles Darwin.
Literární věda.
Děti se učí kvůli budoucnosti, ne kvůli známkám! Analýza dotazníkového šetření projektu Pohoda.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Pozitivní hodnocení sebe
Výchovný styl Jak zajistit, aby se děti chovali dobře i tehdy, když se nikdo nedívá.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Jméno a Příjmení lektora
Komunikace citů „Každý se může rozzlobit – to je snadné. Avšak rozzlobit se na toho pravého člověka, tou pravou mírou, v ten pravý čas, z toho pravého.
19.a školení lektorů.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Komplexní řešení vývoje dětí Rodiče a rodina v životě dítěte
Asertivita jako obrana proti manipulaci
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Možnosti vizualizace výuky
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY doplňkový seminář k projektu
Lidská důstojnost a pozitivní hodnocení sebe Všichni lidé se rodí svobodni a jsou si rovni. (Listina základních práv a svobod)
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Otevřená komunikace a konstruktivní kritika
Výstupy z Úvodního semináře
Etická výchova a ZŠ Lupáčova
1 MÁM SVÉ TĚLO RÁDA Projekt „Zdravě jíst, zdravě žít II.“
Prosociálnost jako základ občanské společnosti I jednotlivec může být realizátorem změny sociální reality. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova,
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov41 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Výchovný styl Škola jako dílna lidskosti
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
Jak psát výstupní hodnocení E-learningový kurz, 5 lekcí Co má výstupní hodnocení obsahovat podle zákona, pravidla hodnocení, čeho se vyvarovat, posouzení.
Zdravá škola.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Zpracovala: Simona Hyková
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
Jak zajistit, aby se děti chovaly dobře i tehdy, když se nikdo nedívá.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Narcismus.
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Skupinová dynamika III Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
Motorické učení a jeho fáze Marie Blahutková. Motorické učení Proces získávání pohybových dovedností pomocí opakování Docilita – schopnost motorického.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Výchovné metody Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 12.října 2012.
Příčiny neúspěchu žáků Jana Míková. John Holt: „Proč děti neprospívají“ John Holt: „Proč děti neprospívají“ Bojí se, nudí a jsou zmatené Bojí se, nudí.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Peklo x ráj POZNÁVÁNÍ PRAVIDEL SPOLEČENSKÉHO SOUŽITÍ, POROZUMĚNÍ ZÁKLADNÍM PROJEVŮM NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE OBVYKLÝM V TOMTO PROSTŘEDÍ.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
ANOTACE OBJASNIT ŽÁKŮM POJEM SEBEDŮVĚRA, POPSAT
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
M A G I E B A R E V.
Současné pojetí školní TV, inovace ve vzdělávání
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
SETKÁNÍ S RODIČI Gymnázium v Bystřici nad Pernštejnem
Rodičovství biologické a pěstounské
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Etická výchova jako součást života školy
Transkript prezentace:

kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 19. a 20.8.2013 Mgr. Pavel Motyčka Mgr. Pavel Motyčka 1

Prosociálnost a sebedůvěra kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Prosociálnost a sebedůvěra Mgr. Pavel Motyčka

Jáství Podmětné a předmětné já Sebesystém Sebevědomí Sebehodnocení Sebeprezentace

Přiměřené sebevědomí Kladný realistický názor na sebe Sebejistota Přijímání pochvaly Přijímání kritiky Podílení se na různých činnostech

Výchova k přiměřenému sebevědomí Vřelost ve vztahu učitel-dítě. Žáci jsou považováni za významné a zajímavé osoby. Jsou respektovány jejich názory a stanoviska. Učitelé mají soudržnější a vyšší nároky. Výchovné metody jsou průhlednější a důslednější. Výchova se vyhýbá tělesnému trestání. Dobré chování je odměňováno a je odnímán souhlas za špatné. Učitelé vědí hodně o svých žácích.

Zdravé sebehodnocení Zdravá míra sebedůvěry při plnění úkolů Snaha osvojit si určité dovednosti Ve škole, mezi kamarády atd. se cítí většinou šťastně Působí optimistickým dojmem

Nezdravé sebeoceňování Dítě se samo shazuje. Začíná mít přehnaně kritické poznámky na adresu jiných lidí. Není ochotno vyzkoušet cokoliv nového. Přehnaně se snaží na sebe upoutat pozornost. Něčím se neustále vychloubá. Je přesvědčeno, že ho nemáte dostatečně rádi, a že ho neoceňujete tak, jak by si zasloužilo.

Výchova k pozitivnímu sebehodnocení Zamyslet se nad svými očekáváními. Odpovídají naše představy skutečným schopnostem dítěte? (akceptace a atribuce) V rozhovorech s dítětem vyzvednout jeho úspěchy, nemluvit příliš o neúspěších. Vést dítě k úsilí i tam, kde zaznamenalo neúspěch. Všímat si každého zlepšení a úspěchu.

Vývojová psychologie Tělesné já Psychologické já I. stupeň Snaživost vs. pocity méněcennosti Zážitek úspěchu Konstruktivní přístup k neúspěchu Hodnocení od druhých

Vývojová psychologie - adolescence sebeposuzování Identita Náhradní identita Rozptýlená identita Status moratoria Pravá identita

Odkazy na webu: www.etickavychova.cz www.etickavychova.cz/ops kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Odkazy na webu: í www.etickavychova.cz www.etickavychova.cz/ops www.etickeforumcr.cz Mgr. Pavel Motyčka

Ocenění „Etická škola“ kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Ocenění „Etická škola“ í Možnost získat pro školy Bronzový, stříbrný nebo zlatý stupeň www.etickaskola.cz Mgr. Pavel Motyčka

Možnosti financování ASET = Adoptuj si školu pro etickou výchovu kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Možnosti financování ASET = Adoptuj si školu pro etickou výchovu Firemní sponzorství pro konkrétní školu www.etickavychova.cz/ops/aset Mgr. Pavel Motyčka

www.etickavychova.cz/ops Děkuji za pozornost kurz pro lektory Mgr. Pavel Motyčka