ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb tělesa opakování
Advertisements

ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
VZÁJEMNÁ PŘEMĚNA POLOHOVÉ A POHYBOVÉ ENERGIE TĚLESA
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 6.
Vzájemné působení těles. Síla
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 01 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Kmity.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
23.1 Mechanická energie a její přeměny
Druhy energie Druhy energie - polohová, - pohybová, - tepelná
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Škola:ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:6. Anotace: Elektrický obvod 2 - elektrický proud a elektrické napětí Prezentace.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_4_Síla a její měření Téma: Fyzika.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Na jednoduchých pokusech popis a vysvětlení přenosu části své pohybové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k použití již probraných fyzikálních veličin a pomocí nich k zavedení nového pojmu „účinnost“
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_01_FII_SÍLA A JEJÍ VLASTNOSTI.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Kmitavý pohyb.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Zabývá se vedením tepla ve vodě a ve vzduchu. Vysvětlení principu teplovodního.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis tepelného záření, které nevnímáme jenom zrakem, ale i tepelnými.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Zahřívání těles při tření TÉMATICKÝ CELEK:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Změna teploty těles tepelnou výměnou Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
Těžiště a stabilita těles, Skládání sil
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Co už víme o světle, odraz světla, kulová zrcadla
Tělesa a látky NÁZEV ŠKOLY
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Polohová energie NÁZEV ŠKOLY
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
zpracovaný v rámci projektu
Fyzika 7.ročník ZŠ Pohybová a polohová energie tělesa Creation IP&RK.
ČAS A MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_36_ Příkon a energie elektrického proudu Číslo.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Energie.
Transkript prezentace:

ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8. Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8. Anotace: Pohybová a polohová energie tělesa 2 Prezentace poskytuje podporu při výkladu přeměny pohybové a polohové energie. Uvádí několik příkladů přeměny energií, které učitel doprovodí vysvětlením, popř. ukázkou. Prezentace obsahuje několik otázek a úkolů zaměřených na praxi. Slouží i jako předloha pro zápis poznámek. Ve snímku s otázkami je odkaz na video - Newtonovo kyvadlo. Klíčová slova: pohybová energie, polohová energie, přeměna energií Autor: Mgr. Pavlína Nová Datum vytvoření: 9. 10. 2012 Kód: VY_32_INOVACE_FY811 Poznámky: Pomůcky: míček, model kyvadla, pružina z hodin, dráha pro kuličku, dřevěná kulička Učebnice: Fyzika pro 8. ročník základní školy, doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Prometheus, 2004

Pohybová a polohová energie 2 Fyzika 8 Pohybová a polohová energie 2

1. Vzájemná přeměna polohové a pohybové energie Polohová energie tělesa se může přeměňovat na pohybovou energii tělesa a naopak. Přitom může docházet i k předávání energie jiným tělesům.

Příklady přeměny energie: vyhození míče do vzduchu a jeho pád přitahování dvou magnetů natažená tětiva luku natažená pružina v hodinách natažená nebo stlačená pružina v hračkách jízda na horské dráze pohyb kyvadla hodin

Kyvadlo: 1 … nejvyšší bod kyvu největší polohová en. nulová pohybová en. 2 … nejnižší bod kyvu největší pohybová en. nulová polohová en. 1 1 2

Otázky a úkoly: Uveď příklady z vlastní zkušenosti, kde dochází k vzájemné přeměně polohové a pohybové energie. Předveď a popiš, jak se vzájemně mění polohová a pohybová energie při vyhození míčku do vzduchu, jeho pádu a odrazu od podlahy. Vysvětli přeměnu energií při pohybu kuličky na kuličkové dráze. Vysvětli přeměnu a předávání energií při střelbě z luku. Pokus se vysvětlit předávání energií u Newtonova kyvadla v následujícím videu. Newton's Cradle - Incredible Science - YouTube

Obrázek vlastní - vytvořen v MS Word kreslení.

KONEC