Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změna objemu kapalin a plynů při zahřívání nebo při ochlazování
Advertisements

Tepelná výměna prouděním
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPlyny TémaVlastnosti.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
ÚČINKY GRAVITAČNÍ SÍLY ZEMĚ NA KAPALINU
MECHANICKÉ VLASTNOSTI KAPALIN
Vlastnosti kapalin, povrchové napětí
Vlastnosti pevných, kapalných a plynných látek
TLAČENÍ A TAHÁNÍ – KOUZLA SE VZDUCHEM
Vlastnosti plynů.
Skupenství látek.
LÁTKY JSOU SLOŽENY Z ČÁSTIC, KTERÉ SE POHYBUJÍ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
zpracovaný v rámci projektu
Skupenství látek a jejich vlastnosti
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POSTUPY PŘI MĚŘENÍ OBJEMU 1) Měření objemu kapalin dílek na stupnici může mít různé.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhKapaliny TémaPlavání.
Látka, těleso 6. A 2. hodina.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhKapaliny TémaVlastnosti.
Mechanické vlastnosti kapalin Částice kapalin konají neustálý neuspořádaný pohyb a mají mezi sebou malé mezery. Kapaliny jsou: téměř nestlačitelné tekuté.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
MECHANICKÉ VLASTNOSTI PLYNŮ ATMOSFÉRA ZEMĚ
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _648 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Mechanické vlastnosti plynů Co už víme o plynech
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_694.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM SKUPENSKÉ PŘEMĚNY.
EXPERIMENTY – ATMOSFERICKÝ TLAK PdF:FY2MP_DF1 Didaktika fyziky 1 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
Sublimace a desublimace Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Vlastní vločkostroj - návod Natálie Jermanová 2013 ©
VY_32_INOVACE_05-47 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Skupenství látek - tání a tuhnutí.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
Vlastnosti plynů VY_32_INOVACE_36_Vlastnosti_plynu
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Vlastnosti látek pevných, kapalných a plynných
Vlastnosti kapalných látek Vypracoval: Lukáš Karlík
Částicová stavba látek
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Vlastnosti kapalin, povrchové napětí
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ
OPAKOVÁNÍ VNITŘNÍ USPOŘÁDÁNÍ LÁTEK (pevné, kapalné, plynné)
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
Vlastnosti kapalin.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno: ročník (obor)sekunda tematická oblastFyzikální veličiny PředmětCvičení z fyziky Anotace:Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Vlastnosti plynů. V úvodu je sepsáno několik základních vlastností plynů, které mohou sloužit k pochopení jednotlivých úkolů, které jsou popsány v další části prezentace.V závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11 III/

Vlastnosti plynů

Co bychom měli vědět o plynech: 1.Uveďte příklad plynů: 2.Přiřaďte správný obrázek plynům: vzduch, oxid uhličitý,…

Co bychom měli vědět o plynech: Snadno mění svůj tvar – Jsou tekuté - Je-li v nádobě v klidu- podle nádoby dají se přelévat zaplní celý objem nádoby Hustota plynů v porovnání s kapalinami – pevnými látkami je ……………… vždy menší

Úkol č.1: Co je v kádince? Co budeme potřebovat: Kádinku, větší nádobu s vodou

Úkol č.1: Co je v kádince? Jak budeme postupovat: Do velké nádoby napustíme vodu a poté do ní vložíme kádinku. a)Nejprve dnem dolů b)Poté dnem nahoru Pozorujeme, nakreslíme a pokusíme se vysvětlit.

Úkol č.2: Jak potopit papír do vody, aby zůstal suchý? Co budeme potřebovat: Papír, větší nádobu s vodou, sklenici s rovným dnem (kelímek od jogurtu)

Úkol č.2: Jak potopit papír do vody, aby zůstal suchý ? Jak budeme postupovat: Papír můžeme zmačkat (a vytvořit např. kuličku), vložit do skleničky a dnem vzhůru ponořit do nádoby s vodou.

Úkol č.3: Proč nelze od sebe odtrhnout dvě polokoule? Co budeme potřebovat: 2 (magdeburské) polokoule

Úkol č.3:Proč nelze od sebe odtrhnout dvě polokoule? Jak budeme postupovat: Polokoule k sobě přitiskneme. Poté se snažíme je od sebe odtrhnout.

Úkol č.4: Jak nafouknout balónek bez foukání? Co budeme potřebovat - vyberte: balónek studená voda horká voda láhev kousky ledu

Úkol č.4: Jak nafouknout balónek bez foukání? Jak budeme postupovat: Balónek navlékneme na láhev a tu vložíme do horké vody. Pozorujeme, nakreslíme a pokusíme se o vysvětlení.

Úkol č. 5: Jak vyrobit vznášedlo? základní představa: stlačený vzduch Vzduchový polštář, po kterém se pohybuje

Úkol č. 5: Jak vyrobit vznášedlo? Vyberte základní pomůcky a navrhněte, jak postupovat: polystyrencédéčko víčko z pet láhve kelímek od jogurtu nafukovací balónek pingpongový míček

Zhodnocení výsledků Závěr: Jak probíhaly jednotlivé pokusy ? Dokážeme vše řádně „fyzikálně“ vysvětlit?

Protokol:

Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN