Teorie propagace 5 základních forem propagace Pro 3. ročník M
Osobní prodej
Fáze osobního prodeje 1. průzkum – prodejce hledá typy, vytváří seznam potenciálních kupujících, potřeba informací, materiálů, vzorků
2. kontakt – nedoporučuje se obtěžování, první kontakt by měl být sjednán předem, po domluvení schůzky je důležitá příprava, protože první návštěva bývá nejdůležitější
3. prezentace – předvedení výrobků, podání vzorků, zodpovězení dotazů
4. řešení připomínek – možnost sjednat další schůzku, nevymýšlet si
5. závěr – prodej či vyplnění kupní smlouvy, vypsání objednávky
6. další kontakt
Reklama
placená, neosobní a masová forma komunikace uskutečňovaná prostřednictvím masových sdělovacích prostředků
Podpora prodeje
stimulace prodeje prostřednictvím dodatečných podnětů, soustřeďuje se na distribuční kanály nebo cílového spotřebitele
Direkt marketing
přímá adresná komunikace mezi zákazníkem a organizací
CRM
řízení vztahů s jednotlivými zákazníky za účelem navázat dlouhodobý a oboustranně výhodný vztah