Rozfoukané pohádky Určeno pro MŠ a 1.tř. ZŠ Beseda s převážně praktickou částí (celkově tvořena ze 2 částí) Zpracovala: Bc. Jarmila Havelková
Cíl Přesvědčit děti, že - i když ještě neumí číst, je kniha jejich dobrý kamarád, který je lecčemu naučí a se kterým je zábava. Představit knihu jako zdroj informací Hlasitým předčítáním z textů jednotlivých pohádek a aktivním zapojením dětí do příběhu ukázat jednu z možností, jak poznávat knihu ještě v předškolním věku, tzn. bez znalostí aktivního čtení.
Pomůcky Knihy (Maxipes Fík, Ferda Mravenec, Včelka Mája, Maková panenka, O Krtkovi, Pohádky z pařezové chaloupky, Pinocchio, O perníkové chaloupce, Mach a Šebestová, O Rumcajsovi, Ošklivé káčátko, Pipi Dlouhá punčocha) Zafoliované obrázky ilustrací z knížek, úryvky textů, papírové čtvrtky, pastelky, podložky, odměny.
1.část Dětem vyprávíme příběh o dětech, které měli doma knihovničku plnou pohádkových knih, ale rozfoukala jim je bouřka a poztrácela obrázky z knížek. Děti se aktivně zapojí a hledají ilustrace (zafoliované obrázky) v regálech mezi knihami. Děti jsou rozděleny do dvou soutěžních skupinek.
2.část Výborně! Dětem se podařilo najít všechny „ztracené“ obrázky. Nyní s dětmi procházíme jednotlivé ilustrace, komunikujeme s nimi. U jednotlivých obrázků zmíníme hlavní hrdiny, autora a čteme nahlas jednotlivé ukázky.
Závěr Probereme s dětmi další pohádkové hrdiny Podle situace zvolíme další průběh Čtení, kolektivní hry Na konec besedy děti provedeme po oddělení, rozdáme přihlášky a děti si mohou prohlížet knihy.