Rozfoukané pohádky Určeno pro MŠ a 1.tř. ZŠ Beseda s převážně praktickou částí (celkově tvořena ze 2 částí) Zpracovala: Bc. Jarmila Havelková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Služby čtenářům a uživatelům Dětští čtenáři
Advertisements

 Lomnice n. Lužnicí je město s 1800 obyvateli  Knihovna sousedí s budovou školy ( cca250 žáků)  Máme také mateřskou školu ( cca 70 dětiček)  Aktivní.
Hrajeme si mezi knížkami
Beseda s paní spisovatelkou
Studentská inovace praxí
ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová VY_32_INOVACE_16 Český jazyk – čtení 2.ročník – vytvoření a ověření.
PTaČ. Spolupracující organizace Zapojené školy Pojem čtenářské gramotnosti ve škole Učitelé chápou čtenářskou gramotnost především jako dovednost dekódovat.
Václav Čtvrtek narozen – v Praze zemřel v Praze
Bc. Hana Bořilová Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VY_32_INOVACE_01_ Český jazyk – čtení 2.ročník ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová – vytvoření a ověření.
Jak se vaří knížka Určeno pro 1.stupeň ZŠ (po úpravě možno i 2.stupeň ZŠ)
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová VY_32_INOVACE_13_ Český jazyk – čtení 2.ročník – vytvoření a ověření.
VY_32_INOVACE_06_ Český jazyk – čtení 2.ročník ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová – vytvoření a ověření.
ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová – vytvoření a ověření VM Výukový materiál slouží k procvičování.
Pasování našich žáků na malé a na pokročilé čtenáře.
VY_32_INOVACE_05_ Český jazyk – čtení 2.ročník ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová – vytvoření a ověření.
Jede vláček pohádka, veze samá zvířátka…
VY_32_INOVACE_07_ Český jazyk – čtení 2.ročník ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová – vytvoření a ověření.
ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová VY_32_INOVACE_17_ Český jazyk – čtení 2.ročník – vytvoření a ověření.
VY_32_INOVACE_11_ Český jazyk – čtení 2.ročník ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová – vytvoření a ověření.
ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová VY_32_INOVACE_14_ Český jazyk – čtení 2.ročník – vytvoření a ověření.
LITERÁRNÍ VÝCHOVA 1. ročník
DŮM PLNÝ KNIH Určeno pro 2.tř. ZŠ. KNIHOVNA A KNIHKUPECTVÍ Knihovna (budova s odděleními) Knihovna (police nebo skříňka s knížkami) Knihkupectví (obchod,
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Název školy:Základní škola, Husova 276, Podbořany, okres Louny Autor:Mgr. Dagmar Sachsová Název:VY_32_INOVACE_125_PODSTATNÁ_JMÉNA Téma: Druhy podstatných.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_36.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_33.
VY_III/2_INOVACE_96_Astrid Lindgrenová
České děti jako čtenáři v roce 2013/2014 Praha UISK Vít Richter Národní knihovna ČR
EVVO aktivity pro školy
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 007 ING. JANA POLIAČÍKOVÁ.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_32.
ČESKÉ MODERNÍ POHÁDKY PŘEDSTAVITELÉ Mgr. Michal Oblouk.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Popis projektu Termín realizace projektu: březen 2011 Cílová skupina: Žáci 4. a 5. tříd Použitý titul: Lindgren, Astrid: Pipi Dlouhá punčocha. 8. rozšíř.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice AUTOR: Vondráková NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Knížka Ferdy Mravence ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Jaroslava Lioliasová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_LIDOVÁ_SLOVESNOST TEMA: Světová literatura pro.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_ZDENEK_SMETANA Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Mgr. Jaroslava Novotná, NÁZEV: VY_12_INOVACE_27_POHÁDKY Z PAŘEZOVÉ CHALOUPKY.
AUTOR: Světlana Havránková
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Literatura pro děti 3 VY_32_INOVACE_12
BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_36.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_ONDREJ_SEKORA Název materiálu:
Autor: PaedDr. Jana Čechová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Čtenářsky podnětné prostředí
PRÓZA S DĚTSKÝM HRDINOU
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_ADOLF_BORN Název materiálu: Adolf Born
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
DEN ČTENÍ.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_HELENA_ZMATLIKOVA Název materiálu:
VY_32_INOVACE_ČJ.3.19 Anotace
VÁCLAV ČTVRTEK Název školy:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor:
Nabídka vzdělávacích lekcí pro školy
Transkript prezentace:

Rozfoukané pohádky Určeno pro MŠ a 1.tř. ZŠ Beseda s převážně praktickou částí (celkově tvořena ze 2 částí) Zpracovala: Bc. Jarmila Havelková

Cíl Přesvědčit děti, že - i když ještě neumí číst, je kniha jejich dobrý kamarád, který je lecčemu naučí a se kterým je zábava. Představit knihu jako zdroj informací Hlasitým předčítáním z textů jednotlivých pohádek a aktivním zapojením dětí do příběhu ukázat jednu z možností, jak poznávat knihu ještě v předškolním věku, tzn. bez znalostí aktivního čtení.

Pomůcky Knihy (Maxipes Fík, Ferda Mravenec, Včelka Mája, Maková panenka, O Krtkovi, Pohádky z pařezové chaloupky, Pinocchio, O perníkové chaloupce, Mach a Šebestová, O Rumcajsovi, Ošklivé káčátko, Pipi Dlouhá punčocha) Zafoliované obrázky ilustrací z knížek, úryvky textů, papírové čtvrtky, pastelky, podložky, odměny.

1.část Dětem vyprávíme příběh o dětech, které měli doma knihovničku plnou pohádkových knih, ale rozfoukala jim je bouřka a poztrácela obrázky z knížek. Děti se aktivně zapojí a hledají ilustrace (zafoliované obrázky) v regálech mezi knihami. Děti jsou rozděleny do dvou soutěžních skupinek.

2.část Výborně! Dětem se podařilo najít všechny „ztracené“ obrázky. Nyní s dětmi procházíme jednotlivé ilustrace, komunikujeme s nimi. U jednotlivých obrázků zmíníme hlavní hrdiny, autora a čteme nahlas jednotlivé ukázky.

Závěr Probereme s dětmi další pohádkové hrdiny Podle situace zvolíme další průběh Čtení, kolektivní hry Na konec besedy děti provedeme po oddělení, rozdáme přihlášky a děti si mohou prohlížet knihy.