Škola Vinoř Anketa březen 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Vlastní hodnocení školy
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Děti se učí kvůli budoucnosti, ne kvůli známkám! Analýza dotazníkového šetření projektu Pohoda.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Pedagogická rada
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Vlastní hodnocení Základní školy Chýnov, okres Tábor Zvolená oblast: Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů.
Školní parlament ZŠ Masarova Brno. Historie Historie parlament u nás funguje již 15 let neustále pracujeme na jeho koncepci původně jej vedl jeden pedagog.
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Taneční a pohybová výchova
Kdo jsme? Jsme sportovní soukromá škola, která, přestože má sportovní zaměření, je otevřená všem, kteří chtějí kvalitní základní.
Autoevaluace – příklad z praxe
Součásti: základní škola školní družina školní jídelna
Základní škola Merklín, okres Plzeň - jih
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Vlastní evaluace školy Autoevaluace z pohledu Gymnázia a SOŠPg Liberec, Jeronýmova 425/27.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Výstupy z Úvodního semináře
Autoevaluační nástroje na naší škole
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Rozbor celkové úrovně vzdělávání na ZŠ Olbramovice po ukončení celkové rekonstrukce školy (ve školních letech 2012/2013 a 2013/2014) Vyhodnocení dotazníku.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
MÁLOTŘÍDEK NENÍ MÁLO Kateřina Trnková, Dana Knotová, Lucie Chaloupková
Spolupráce rodiny a školy z pohledu rodičů a učitelů ( Danuše Matýsková ) Bc. Andrea Štefková.
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Výsledky dotazníkového šetření mezi rodiči dětí MŠ Lichnov rozdáno bylo 35 dotazníků, návratnost 16 dotazníků (45,7 %)
Výsledky dotazníkového šetření v obci Lípa nad Orlicí (prosinec leden 2016) ZPRACOVATEL VÝSLEDKŮ GROSSMAN AGENCY S.R.O.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Počet odevzdaných dotazníků: 40.  Kvalitní pedagogický sbor – 2x  Netřeba cokoli měnit  Skvělá úroveň výuky  Pohodové prostředí školy,
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLY
Prevence sociálně patologických jevů
Výsledky dotazníkového šetření
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Plán vzdělávacích aktivit
Téma: Spolupráce MŠ a ZŠ v rámci jednoho právnického subjektu
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
dotazníkové šetření KLIMA ŠKOLY
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Hrozby a příležitosti pro vzdělávání v pražském prstenci
Komunikace učitele se žáky
Š A B L O N Y II.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
V. Setkání se starosty obcí
Transkript prezentace:

Škola Vinoř Anketa březen 2015

Metodologie Anketa byla uskutečněna mezi: Rodiči žáků ZŠ Vinoř Žáky ZŠ Vinoř Anketa proběhla v březnu 2015 Dotazník vyplnilo: 334 rodičů 308 žáků prvního stupně 119 žáků druhého stupně

Výsledky ankety - rodiče

Míra spokojenosti s uvedenými parametry Rodiče celkem, průměry 1 = jsem velmi spokojen(a); 2 = spíše spokojen(a); 3 =ani spokojen(a), ani nespokojen(a) /NEVÍM 4 = spíše nespokojen(a); 5 =zcela nespokojen(a) 1,84 = průměrná známka za všechny parametry Průměrná „známka“ za daný parametr. Parametry jsou seřazeny od nejlepšího k nejhoršímu

Míra spokojenosti s uvedenými parametry Srovnání rodičů žáků na I. stupni versus rodičů žáků na II. stupni 1 = jsem velmi spokojen(a); 2 = spíše spokojen(a); 3 =ani spokojen(a), ani nespokojen(a) /NEVÍM 4 = spíše nespokojen(a); 5 =zcela nespokojen(a) 1,84 = průměrná známka za všechny 1,83 = průměrná známka za rodiče I. stupeň 1,86 = průměrná známka za rodiče II. stupeň Průměrná „známka“ za daný parametr. Parametry seřazeny od nejlepšího k nejhoršímu

Výsledky ankety - rodiče celkem /I.+II. stupeň Vyjádření míry spokojenosti s uvedenými parametry Procentuální zastoupení jednotlivých hodnot u daného parametru Seřazeno od nejlepšího parametru k nejhoršímu dle průměru hodnocení

Porovnání spokojenosti – rodiče I. stupeň versus II. stupeň Tabulkové detailní porovnání průměrů; rRodiče celek versus rodiče I. stupeň, II. stupeň Seřazeno od nejlepšího parametru k nejhoršímu   I.stupeň Celkem Obsah a forma třídních schůzek. 1,29 1,31 Způsob informování o prospěchu/chování dítěte prostřednictvím žákovské knížky. 1,30 1,35 Učitelé mají pochopení pro problémy mého dítěte. 1,50 1,64 Kvalita pedagogického sboru. 1,68 1,71 Rozvoj vědomostí a dovedností mého dítěte. 1,74 Obsah a forma webovách stránek školy. 1,82 1,81 Nabídka doplňkových aktivit/kroužků. 1,85 1,87 Materiální vybavení školy (výukové pomůcky, nábytek). 1,89 1,93 Zájem školy o názory, podněty, námitky rodičů. 2,13 2,09 Komunikace školy o jejích cílech. 2,17 Aktivní prevence šikany a jiných rizikových jevů ve škole. 2,24 2,18 Vybavení školy multimediálními pomůckami a jejich využívání během vyučování 2,33 2,31 Celkový průměr 1,83 1,84   II.stupeň Celkem Způsob informování o prospěchu/chování dítěte prostřednictvím žákovské knížky. 1,38 1,35 Obsah a forma třídních schůzek. 1,51 1,31 Rozvoj vědomostí a dovedností mého dítěte. 1,75 1,74 Kvalita pedagogického sboru. 1,76 1,71 Učitelé mají pochopení pro problémy mého dítěte. 1,78 1,64 Vybavení školy multimediálními pomůckami a jejich využívání během vyučování 1,89 2,31 Materiální vybavení školy (výukové pomůcky, nábytek). 1,92 1,93 Aktivní prevence šikany a jiných rizikových jevů ve škole. 1,96 2,18 Komunikace školy o jejích cílech. 2 2,13 Zájem školy o názory, podněty, námitky rodičů. 2,03 2,09 Obsah a forma webovách stránek školy. 2,05 1,81 Nabídka doplňkových aktivit/kroužků. 2,23 1,87 Celkový průměr 1,86 1,84

Pozitiva Prosím uveďte, jaké pozitivní stránky vnímáte na ZŠ Vinoř? Otevřená otázka V tabulce uvedeny odpovědi s četností vyšší než 2 CELKEM (I. + II. stupeň) Počet odpovědí Třídní učitelka/přístup, komunikace 29 Komunikace/řešení problémů 18 Koužky 17 Kvalita pedagogického sboru 14 Individuální/osobní přístup 10 Kapacita školy/rozšiřování 8 Komunitní charakter školy 6 Hezké prostory/renovace 5 Kvalita vzdělání/vědomostí/výuky 4 Dobré jídlo Tělocvična 3 Družina Bezpečnost dětí Moderní škola Akce/projekty Materiální vybavenost Příjemná atmosféra Snaha o přípravu žáka na další školy 2 I. stupeň Počet odpovědí Třídní učitelka/přístup, komunikace 27 Koužky 14 Kvalita pedagogického sboru 11 Komunikace/řešení problémů 8 Hezké prostory/renovace 5 Individuální/osobní přístup Bezpečnost dětí 3 Kvalita vzdělání/vědomostí/výuky Tělocvična Družina Dobré jídlo Kapacita školy/rozšiřování Moderní škola 2 Akce/projekty Příjemná atmosféra II. stupeň Počet odpovědí Komunikace/řešení problémů 7 Komunitní/rodinný charakter školy 5 Výstavba a rozvoj školy Individuální/osobní přístup Kvalita pedagogického sboru 3 Koužky Třídní učitelka/přístup, komunikace 2 Snaha o přípravu žáka na další školy

Negativa Prosím uveďte, jaké negativní stránky vnímáte na ZŠ Vinoř? Otevřená otázka Uvedeny odpovědi s četností vyšší než 2 Celkem /I. + II. Stupeň počty odpovědí Výuka angličtiny 4 Neindividuální přístup Komunikace školy/ i o cílech Nepořádek v šatně Kroužky/překrývání, malý výběr Vysoký počet dětí ve třídě Systém objednávání obědů 3 Web Nové metody výuky Kapacita družiny Malá projektová činnost Přecházení mezi objekty Chybí školní klub Šikana Nedostatek prostoru Málo mužů ve sboru Malá spolupráce rodičů a pedagogů Malá jídelna 2 Vysoké nároky Venkovní hřiště Zastaralé vybavení Školní jídelna Slabá pozitivní motivace slabších žáků Hrubé chování spolužáků/malé tresty I.stupeň Počty odpovědí Výuka angličtiny 4 Neindividuální přístup Komunikace školy/ i o cílech Nepořádek v šatně Systém objednávání obědů 3 Web Nové metody výuky Kapacita družiny Malá projektová činnost Přecházení mezi objekty Malá jídelna 2 Vysoké nároky Chybí školní klub Kroužky/překrývání, malý výběr Venkovní hřiště Šikana Zastaralé vybavení II. stupeň počty odpovědí Malá spolupráce rodičů a pedagogů 3 Nedostatek prostoru 2 Kroužky/překrývání, malý výběr Málo učitelů mužů Školní jídelna Vysoký počet dětí ve třídě Slabá pozitivní motivace slabších žáků Hrubé chování spolužáků/malé tresty

Výsledky ankety - děti

Míra souhlasu s uvedenými výroky Žáci I. stupeň 1 = hodně souhlasím; 2 = souhlasím;3 =nemůžu se rozhodnout; 4 = nesouhlasím;5 =hodně nesouhlasím 1,55 = průměrná známka za všechny parametry Průměrná „známka“ za daný parametr. Parametry seřazeny od nejlepšího k nejhoršímu

Výsledky ankety - děti I. stupeň Vyjádření míry spokojenosti s uvedenými parametry Procentuální zastoupení jednotlivých hodnot u daného parametru Seřazeno od nejlepšího parametru k nejhoršímu dle průměru hodnocení

Míra souhlasu s uvedenými výroky Žáci II. stupeň 1 = určitě souhlasím; 2 = spíše souhlasím; 3 =ani souhlasím, ani nesouhlasím; 4 = spíše nesouhlasím; 5 =zcela nesouhlasím   2,25 = průměrná známka za všechny parametry Průměrná „známka“ za daný parametr. Parametry seřazeny od nejlepšího k nejhoršímu

Výsledky ankety - děti II. stupeň Vyjádření míry spokojenosti s uvedenými parametry Procentuální zastoupení jednotlivých hodnot u daného parametru Seřazeno od nejlepšího parametru k nejhoršímu dle průměru hodnocení

Poznámky k interpretaci Interpretace výsledků jakéhokoliv výzkumu/ankety je vždy relativní, závisí na úhlu pohledu interpretátorů Při interpretaci posuzujeme absolutní dosažené hodnoty (ať již v procentech nebo ve počtech odpovědí) většinou vztažené k určitému benchmarku Benchmark slouží k posouzení dosažené hodnoty v reálném (relativním) měřítku. Př. Je dosažená hodnota 60% spokojenosti v parametru vybavení školy multimediálními pomůckami dobrý nebo špatný výsledek? Osamocená hodnota bude vždy interpretována závisle na úhlu pohledu posuzovatele. Při existenci např. celostátního benchmarku, např. v rámci hodnocení Scio či jiné agentury je možné dosaženou hodnotu porovnat s průměrem dosaženým ve stejných výzkumech v jiných školách. Provedenou anketu není možno srovnat se stejnými projekty Srovnání s anketou provedenou v minulých letech lze pouze u otázky, která je naprosto stejně formulovaná Při posuzování dosažených hodnot vycházíme tedy porovnávání parametrů navzájem nebo mezi I. a II. stupněm

Interpretace V rámci celkového hodnocení mezi rodiči vystupuje do popředí POZITIVNĚ faktor kvality učitelského sboru, potažmo spokojenost s třídními učitelkami. Tento faktor vystupuje jak v rámci jednotlivých parametrů, tak je výrazně zastoupen v pozitivech. Rodiče žáků II. stupně jsou celkově vůči škole kritičtější (průměry hodnocení dosahují horších hodnot). Z jednotlivých parametrů dosáhly u rodičů I. stupně nejlepší hodnocení vzájemné způsoby komunikace učitel/rodič, kvalita ped. sboru, vědomostní zaměření, nabídka kroužků. Naopak na posledních místech se umístilo vybavení a užívání multimediálních pomůcek, prevence šikany a obecná komunikace školy. Naopak rodiče žáků II. stupně hodnotí nabídku kroužků pro 2. stupeň nejhůře, stejně jako webové stránky školy V otevřených pozitivech je opět výrazně vyzdvihována kvalita pedagogického sboru, komunikace třídních učitelů, komunitní charakter školy, nabídka kroužků a renovace a rozšiřování školy. Naopak v otevřených negativech je kritizována výuka angličtiny, obecná komunikace školy navenek, systém objednávání obědů, kroužky (II. stupeň). Děti daly nejlepší hodnocení „tvrdým“ vzdělanostním atributům, pravidlům hodnocení a zkoušení a učitelům. Na posledních místech u dětí jsou hodnoceny sociální atributy související se vztahy se spolužáky a těšením se do školy. Parametr „Mám strach z některých spolužáků“ byl ze vzájemného hodnocení vyloučen vzhledem k pravděpodobné záměně polarity při hodnocení. Obecně je ZŠ Vinoř velice dobře vnímána po stránce učitelského sboru, individuální komunikaci kantor/rodič. Ohodnocena je renovace, rozšiřování školy. Rezervy má ZŠ Vinoř ve faktorech celkové vnější komunikace, nabídce kroužků pro II. Stupeň, vybavení multimediálními pomůckami a aktivní prevence šikany (tento faktor možná souvisí s dětským hodnocením atmosféry mezi spolužáky).