Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Advertisements

VY_32_INOVACE_KGE.4.55 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
VY_32_INOVACE_26 Osa úhlu Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
9_Shodná zobrazení II Posunutí v rovině je přímá shodnost, které každému bodu X roviny přiřazuje obraz X´ tak, že platí XX = s, kde s je daný vektor.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Vytvořila Helena Černá
Jak zjistíme, co jsou to shodné útvary ?
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_33-03 III. Zobrazení přímky.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
VY_32_INOVACE_KGE.4.52 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Elektronická učebnice - II
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Shodná zobrazení Středová souměrnost Matematika 7.ročník ZŠ
Středová souměrnost.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Osová souměrnost.
VY_32_INOVACE_33-04 IV. Zobrazení úsečky.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Osová souměrnost.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematická oblast: Rovnice, nerovnice, výrazy Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
30.
FUNKCE, KONSTRUKČNÍ ÚLOHY Převody jednotek, funkce, konstrukční úlohy, osová a středová souměrnost.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Shodnost geometrických obrazců
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ trojúhelník z těžnic
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Středová souměrnost Název : VY_32_inovace_17 Matematika - středová.
TÉMA: Rýsování čtverce
Transkript prezentace:

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Jitka Křičková Téma: GEOMETRICKÁ ZOBRAZENÍ– 2.část – STŘEDOVÁ SOUMĚRNOST Datum vytvoření: Přílohy: VY_32_INOVACE_KGE.4.42

2 ANOTACE Zopakování definice středové souměrnosti Jednoduchá úloha řešená konstrukčně a následně analyticky Úloha využívající stejný postup, zadáno do výuky jako samostatná práce, možnost kontroly z obrázku VY_32_INOVACE_KGE.4.42

3 středová souměrnost Je dán bod S. Středová souměrnost S(S) je shodné zobrazení, které přiřazuje každému bodu X  S bod X´ tak, že bod S je středem úsečky XX´ bodu S bod S´ VY_32_INOVACE_KGE.4.42

Příklad 1 4 Sestrojte obraz úsečky AB; A [-2,3], B [-1,5] ve středové souměrnosti se středem S [1,2]. Řešte početně i graficky. VY_32_INOVACE_KGE.4.42

5 A [-2,3], B [-1,5], S [1,2] v = SA=(-3,1)n=(1,3) p: x + 3y + c= c= 0c = -7 p: x + 3y - 7= 0 A´ [4,1] p: a + 3b - 7= 0 a = 7 – 3b b = 1a = 4 VY_32_INOVACE_KGE.4.42

Příklad 2 6 Sestrojte obraz kružnice k: (x - 1)² + (y - 2)² = 5 ve středové souměrnosti se středem S [2,1]. Řešte početně i graficky. VY_32_INOVACE_KGE.4.42

7 k: (x - 1)² + (y - 2)² = 5 S [2,1] A [1,2] SA=(-1,1) n=(1,1) c = 0 x + y + c = 0 p: x + y – 3 = 0 a + b – 3 = 0 a = 3 - b b = 0, a = 3 A´[3,0] k´:(x - 3)² + y² = 5 VY_32_INOVACE_KGE.4.42