Děti by nikdy neměly trpět bolestí Léčba musí probíhat ve spolupráci s rodinou Stále někdy nedostatečná léčba Dítě nedokáže bolest dobře vyjádřit a popsat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkušenosti s implementací zdravotnických asistentů v provozu
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
Lidé pro manželství nevhodní
Projekt č. CZ /5.1.01/ Nové formy péče o děti v České republice.
Orientece v čase Romana Straussová
Zkušenosti OSPOD s hostitelskou péčí
Sourozenec u porodu? ANO či NE?
Žena Když Bůh stvořil ženu, byl už 6 den, pozdě v noci.
Respirační handling u novorozenců, kojenců a batolat
Nemoci oběhové soustavy
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
TRANSPLANTACE LEDVIN.
Klíčová otázka č. 4 Specifika péče o osoby bez přístřeší na akutní příjmové ambulanci z pohledu všeobecné sestry Mgr. Patrik Burda 26. – 27. listopadu.
Klinická propedeutika
Psychologie test.
Poruchy příjmu potravy
Komunikace s dětským pacientem
Mladší školní období.
Výstupy z Úvodního semináře
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Sdělování nepříznivých informací.
Zpracovala: Lenka Páleníková
Mentální anorexie.
Přehled metod porodnické analgezie.
Jessica COX.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Ambulance léčby bolesti
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
PACIENTOVO POJETÍ NEMOCI
Metody pedagogické diagnostiky
Struktura přednášky Neuropsychologická diagnostika
 Jiné fyziologické hodnoty  mění se s věkem  viz. učebnice Základní ošetřovatelská péče v pediatrii, pediatrie  u dětí častěji používány pulzní oxymetry,
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
Bolest a primární péče MUDr.Bohumil Skála,PhD Praktický lékař pro dospělé SVL ČLS JEP Ústav soc.lékařství LF UK Hradec Králové.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Alergie je přehnaná reakce imunitního systému na určité, tělu cizí látky, nacházející se v okolním prostředí Alergie je přehnaná reakce imunitního systému.
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Léčba akutní pooperační bolesti dle Doporučených postupů ČSARIM
PERSEFONA, o.s.  Komplexní služby obětem domácího násilí sexuálního zneužívání znásilnění  Vzdělávání laické i odborné veřejnosti  Analytická a publikační.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
Biologická léčba v dětské psychiatrii
 Je to nepříjemný senzorický a emoční zážitek spojený s aktuálním poškozením tkáně nebo potenciálním poškozením tkáně nebo popisovaná výrazy vyjadřujícími.
pochází z rodiny maďarského židovského obchodníka narodil se 7. února roku 1870 ve Vídni jako druhé ze šesti dětí jako dítě byl v ohrožení života, když.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_02_DUSEVNI_PORUCHY_II.
Dětský (tak trochu jiný) diabetes Zdeněk Šumník Pediatrická klinika UK 2. LF a FN v Motole, Praha.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
Česká iniciativa pro astma obecně prospěšná společnost Prof. MUDr. Petr Pohunek, CSc.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vendulka Kudlíková. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Úskalí korekce sluchové vady u nejmenších dětí XX.celostátní foniatrické dny E.Sedláčkové a 7. česko-slovenský foniatrický kongres Liberec,
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Stanovisko SKAV k problémům kázně ve školách.
Zásady léčby antibiotiky, analgetiky Jitka Pokorná.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
Učení, praktické aplikace principů učení
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Mgr. Sylvie Stretti Mgr. Andrea Nondková
VY_32_INOVACE_Lul_II_04 Děti a mládež v ghettu
Jakub Hlavica, Zdeněk Bonk, Martin Cerhán
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
Diagnostické metody.
Analgésie v dětské intenzivní péči
Transkript prezentace:

Děti by nikdy neměly trpět bolestí Léčba musí probíhat ve spolupráci s rodinou Stále někdy nedostatečná léčba Dítě nedokáže bolest dobře vyjádřit a popsat nebo to vůbec neumí Dítě se nedokáže důrazně domáhat léčby jako dospělý Nedostatečné znalosti o vnímání a projevech bolesti

Dostatečně vyvinutý nervový a neurokrinní systém – vnímají bolest a reagují na ni. Dle věku reakce s krátkým zpožděním Žádné verbální projevy, pouze změny chování a FF I nejmenší děti si na bolest pamatují Obvykle vhodná přítomnost rodičů při bolestivém zákroku

První vyjádření bolesti „au, bolí, bebí“ Obava z cizích lidí – důležitá přítomnost rodičů

Dokáží vyjádřit bolest slovy Často věří že bolest je trest – pro dítě stresující Mísí se fantazie a zkušenost – vhodné využít pro odvrácení pozornosti Nemají příčinné myšlení (např. nechápou, jak jim může pomoci odběr krve) Snaží se získat čas, bolest odložit

Začínají logicky uvažovat Mají představu příčiny a následku Bojí se změny vzhledu svého těla Mají bohatou fantazii a mnoho informací – některé obavy a představy mohou být skutečně děsivé a je těžké je odhalit

Samostatnější Dokáží bolest dobře vyjádřit Mohou ji popírat nebo si ji naopak vymýšlet - výhody

Subjektivní – sebehodnocení Analogové škály Vizuální Číselné Barevné (žlutá až rudá) Metoda žetony Každý žeton je kousek bolesti čím více žetonů, tím větší bolest V sebehodnocení mají zdravotníci tendenci dětskou bolest podceňovat

Hodnocení bolesti sestrou Tam, kde není sebehodnocení možné Observační škály – hodnotí změny chování Sledování fyziologické odpovědi na bolest Multidimenzionální stupnice – kombinují změna chování a parametrů FF

Farmakologická Paracetamol Nesteroidní analgetika Slabé opioidy (např. tramadol) - nízký účinek, pokud nejsou podány s vysokodávkovým paracetamolem Opiáty i.v. Pacientem kontrolovaná analgezie (lze od 5 let) Fentanyl – lízátka – před bolestivými výkony a jako premedikace Opioidové náplasti – nádorová bolest EMLA Epidurální analgezie

Nefarmakologická Informace a poučení Adekvátně Snížit strach z neznámého Krátce před výkonem (aby si dítě pamatovalo) Působí již u batolat Fyzikální metody (teplo, chlad) Kognitivní a behaviorální metody