Využití infrastruktury školské sítě pro internetizaci obcí Daniel Dočekal
Internetizace obcí Školy jako informační střediska hlavně v malých obcích Možnost začlenění do systému celoživotního vzdělávání Synergické efekty při internetizaci dalších částí obce
Akční plán… Rozšíření možností obcí, zejména malých, řešit přístup občanů i odborné veřejnosti k řešení jejich záležitostí prostřednictvím dálkového přístupu, přiblížit místa vkládání a využívání dat místu jejich vzniku, zabezpečit odpovídající prostředky bezpečné komunikace, inovovat klíčové projekty v podmínkách nových struktur územních orgánů veřejné správy a připravit obce III. typu na výkon jejich nových působností v oblasti výkonu státní správy. (MI ČR : Akční plán realizace státní informační politiky do roku 2003 ) Komunikační infrastruktura ISVS Do dvou let připojit a vzájemně propojit všechny subjekty veřejné správy (ministerstva, centrální orgány, krajské úřady, úřady práce, finanční úřady, školy, knihovny, kontaktní místa veřejné správy apod.). Projekt KI ISVS řeší i napojení do evropských struktur (IDA, TESTA).
Informační střediska INTERNET Celosvětová databáze Komunikační nástroj Informační nástroj Šetří čas Příležitost pro připravené
Celoživotní vzdělávání Školská síť nabízí pokrytí území ČR – konektivita, technologie Ideální spojení vzdělávacího systému a možností využití existujícího zázemí Informační gramotnost je stěžejní nejenom na úrovní základního a středního školství
Synergické efekty Připojení úřadů, knihoven i jiných součástí veřejné správy s využitím stávajících technologií i infrastruktury = snížení nákladů na zavedení Využití zázemí zajištěného provozu a dohledu existující sítě = snížení nákladů na provoz a údržbu
Čísla a fakta Vybaveno 3620 škol v roce 2002 Provoz školské sítě zajištěn do roku 2005 Nadpoloviční počet vybavených škol v první vlně je v obcích do 3000 obyvatel Přes 300 vybavených škol v první vlně je v obcích do 500 obyvatel Škola je přirozeným „informačním střediskem“ obce
Nashledanou